ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MARKETING W ENKLAWACH FINANSOWYCH


MASIUKIEWICZ P.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2007, wydanie I

cena netto: 45.00 Twoja cena  42,75 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W książce przedstawiono działania marketingowe nastawione na pozyskiwanie klientów w obszarach dynamicznie rozwijających się funkcji finansowych (kredytowych) zarówno w instytucjach finansowych, jak i w podmiotach tradycyjnie nienależących do branży finansowej. Autor zdefiniował i przybliżył pojęcie enklaw finansowych, opisał strategie produktów i cen stosowanych przez te podmioty.

Punktem wyjścia do rozważań jest teza, że cena pieniądza oferowana klientom w enklawach finansowych jest znacznie niższa od średnich cen rynkowych, a nawet zerowa. Autor, analizując przypadki konkretnych enklaw - kas mieszkaniowych, oferty zintegrowanej SKOK, kredytu C2C na platformie internetowej itp., odpowiada na istotne pytania - jak możliwe jest funkcjonowanie tego typu enklaw, na czym polega istota stosowanego przez nie marketingu oraz kto je finansuje? Praca opiera się na solidnych podstawach analizy studiów przypadków, danych statystycznych, kwerend literaturowych oraz badań własnych i obcych.


Piotr Masiukiewicz jest doktorem nauk o zarządzaniu, członkiem Towarzystwa Naukowego Prakseologii. Przez wiele lat pełnił funkcje prezesa i wiceprezesa w zarządach banków, m.in. Mazowieckiego Banku Regionalnego i Banku Przemysłowego, był członkiem rad nadzorczych spółek, w tym Staropolskiego Domu Maklerskiego i Biura Informacji Kredytowej. Przeprowadził sanację 8 banków. Obecnie jest pracownikiem naukowym Katedry Marketingu SGH. Opublikował ponad 70 artykułów fachowych; jest autorem lub współautorem książek: "Zarządzanie bankiem", "Stopy procentowe w bankach", "Finanse w zadaniach" (wspólnie z J. Ostaszewskim).


Spis treści

Wstęp

Rozdział 1. Pojęcie i teoretyczne podstawy enklaw finansowych

1.1. Pojęcie i przesłanki powstawania enklaw finansowych
1.2. Przyczynek do teorii enklaw finansowych
1.3. Rynek kredytów konsumpcyjnych w Europie

Rozdział 2. Specyfika produktów finansowych i ich cen

2.1. Cechy produktów finansowych
2.2. Rodzaje cen
2.3. Strategie cen. Nowe tendencje

Rozdział 3. Regulacje prawne cen produktów finansowych

3.1. Regulacje Unii Europejskiej
3.2. Prawo krajowe
3.3. Ochrona konsumentów
3.4. Ceny zakazane przez prawo
3.5. Regulacje prawne reklamy cen
3.6. Kierunki dalszych zmian

Rozdział 4. Postrzeganie cen a decyzje finansowe

4.1. Czynniki percepcji cen
4.2. Świadomość cenowa w świetle badań
4.3. Specyficzne czynniki decyzji cenowych klientów
4.3.1. Siła potrzeb finansowych
4.3.2. Postawy wobec wydawania pieniędzy
4.3.3. Luka percepcji cen
4.3.4. Substytucyjność w zaspokajaniu potrzeb finansowych
4.3.5. Efekt przeniesienia
4.3.6. Bariery informacyjne
4.3.7. Zaufanie publiczne
4.3.8. Lojalność klientów
4.3.9. Rachunkowość mentalna i inne czynniki behawioralne

Rozdział 5. Modele enklaw finansowych. Produkty i ceny

5.1. Instytucje kredytowe
5.1.1. Kredyt bankowy w cenie prowizji
5.1.2. Obligacja prywatyzacyjna BWP
5.1.3. Kredyty zero procent w sieciach handlowych
5.1.3.1. Rozwój produktów finansowych w globalnym handlu
5.1.3.2. Kredyt zero procent i inne produkty
5.1.3.3. Nowe wartości dla klientów a rozwój bankowości sieci handlowych
5.1.4. Kasy mieszkaniowe
5.1.5. Preferencje cenowe w zintegrowanej ofercie banku
5.1.6. Oferty zintegrowane SKOK
5.1.6.1. Specyfika kas
5.1.6.2. Niskoprocentowy kredyt
5.2. Instytucje finansowe non-banking
5.2.1. Kredyt C2C na platformie internetowej
5.2.2. System argentyński
5.2.3. Sprzedaż lawinowa
5.2.4. Kredyt z autospłatą
5.2.5. Oferty pozorowane
5.2.5.1. Fikcyjne linie kredytowe na rynku UE
5.2.5.2. Kredyt bez amortyzacji (oszustwo zaliczkowe)

Rozdział 6. Elementy analizy marketingowej enklaw finansowych

6.1. Konkurencyjność i cykl życia produktów
6.2. Subsydiowana sprzedaż krzyżowa
6.3. Promocja i sukces cenowy
6.4. Łańcuch wartości dla klienta
6.5. Wartość klienta

Zakończenie

Dodatek: Instrumenty bezodsetkowe w Islamie

Wstęp

1. Idea pożyczek bezodsetkowych
2. Produkty finansowe
3. Systemy gwarantowania depozytów bankowych
4. Marketing
5. Kierunki rozwoju bankowości islamskiej

Bibliografia

190 stron, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022