ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 38.50 36,58   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZARZĄDZANIE MARKETINGIEM


KNECHT Z.

wydawnictwo: C.H.BECK , rok wydania 2008, wydanie III

cena netto: 38.50 Twoja cena  36,58 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Publikacja jest przeznaczona zarówno dla praktyków pragnących zgłębić meandry tej trudnej sfery zarządzania, jak i studentów uczelni wyższych jako podręcznik do zarządzania marketingiem. Jej struktura jest zgodna z minimum programowym opracowanym dla kierunku "zarządzanie". Książka zawiera wiedzę teoretyczną popartą licznymi przykładami z praktyki gospodarczej. Autor przedstawia takie zagadnienia, jak: istotę, funkcje i proces zarządzania marketingowego, jego organizację, cele marketingowe, planowanie strategii marketingowej, kontrolowanie planu, specyfikę motywacji w działalności marketingowej, powstawanie i rozwiązywanie specyficznych konfliktów w marketingu oraz nowe wyzwania, przed jakimi stają menedżerowie przedsiębiorstw.


Spis treści:

Przedmowa do 3. wydania
Wstęp


Rozdział 1. Istota, funkcje i proces zarządzania marketingowego
1.1. Istota marketingu
1.2. Funkcje zarządzania marketingowego
1.3. Proces zarządzania marketingowego


Rozdział 2. Organizacja marketingu w przedsiębiorstwie
2.1. Przesłanki i funkcje organizacji marketingowej.
2.2. Sposoby zorganizowania pracy w działalności marketingowej
2.3. Zadania specjalistów marketingu według funkcji
2.4. Zadania komórek marketingu


Rozdział 3. Misja rynkowa i rynek przedsiębiorstwa
3.1. Misja przedsiębiorstwa
3.2. Rynek przedsiębiorstwa
3.3. Rynkowe zdefiniowanie zakresu działania przedsiębiorstwa (biznesu)
3.4. Zorientowane na rynek planowanie strategiczne
3.5. Segmentacja rynku i pozycjonowanie produktu


Rozdział 4. Aktywność rynkowa przedsiębiorstwa
4.1. Przedsiębiorstwo a rynek
4.2. Produkt w marketingu a aktywność przedsiębiorstwa
4.3. Strategie cenowe a aktywność rynkowa przedsiębiorstwa
4.4. Aktywna dystrybucja przedsiębiorstwa
4.5. Problemy aktywności promocji i reklamy

 
Rozdział 5. Cele marketingowe a strategiczny profil przedsiębiorstwa
5.1. Cel i strategia jako pojęcia nierozerwalne.
5.2. Cele marketingowe
5.3. Strategia marketingowa i misja przedsiębiorstwa
5.4. Strategie konsolidacji
5.5. Analizy portfelowe


Rozdział 6. Planowanie strategii marketingowej przedsiębiorstwa
6.1. Istota strategii marketingowej przedsiębiorstwa.
6.2. Uwarunkowania i etapy budowania strategii marketingowej przedsiębiorstwa.


Rozdział 7. Strategiczny i taktyczno-operatywny plan marketingowy przedsiębiorstwa
7.1. Istota i zakres planu
7.2. Miejsce planu marketingowego w przedsiębiorstwie.
7.3. Wytyczne do sporządzania planu marketingowego
7.4. Klasyfikacja planów marketingowych
7.5. Formułowanie planu marketingowego
7.6. Plan strategiczny a plan operacyjny
7.7. Zakres informacji niezbędnych do przygotowania planu marketingowego
7.8. Elementy planu marketingowego
7.9. Analiza sytuacji wyjściowej firmy - tło rynkowe
7.10. Cele marketingowe
7.11. Strategia marketingowa
7.12. Określenie programów marketingowych
7.13. Budżet marketingowy
7.14. Harmonogram. Monitoring i kontrola
7.15. Korzyści planowania marketingowego


Rozdział 8. Strategiczna i operatywna kontrola marketingu
8.1. Uwarunkowania i zakres kontroli w zarządzaniu działalnością marketingową
8.2. Kontrola programu marketingowego a możliwości realizacji funkcji kontrolnej
8.3. Kontrolowanie w celu zintensyfikowania działań rynkowych
8.4. Efektywność procesu kontroli
8.5. Rodzaje kontroli w zarządzaniu marketingowym


Rozdział 9. Problemy motywowania w marketingu
9.1. Specyfika motywowania marketingowego
9.2. System motywacyjny w funkcjonalnym zarządzaniu marketingiem
9.3. Wprowadzenie systemu motywacyjnego


Rozdział 10. Konflikty w marketingu
10.1. Zarzewie konfliktów
10.2. Marketing w przedsiębiorstwie to więcej pracy
10.3. Konflikty wywołane zmianami organizacyjnymi
10.4. Konflikty związane z postawami i kwalifikacjami pracowników
10.5. Konflikty związane ze sferą zaopatrzenia
10.6. Konflikty związane ze sferą produkcji
10.7. Konflikty związane ze sferą ekonomiczno-finansową
10.8. Ogólne kierunki rozwoju


Rozdział 11. Refleksje na temat barier i przyszłości
11.1. Marketing - potrzebny czy zbędny
11.2. Dział marketingu jako warunek skuteczności orientacji marketingowej
11.3. Dlaczego organizacje przegrywają na rynku
- próba identyfikacji zagrożeń i przeszkód dla biznesu
11.4. Niektóre drogi pokonywania barier w marketingu


Zakończenie
Spis tabel
Spis rysunków
Bibliografia
Indeks


224 strony, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022