ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   6 egz. / 502.55 477,42   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

STRATEGIE CENOWE


WANIOWSKI P.

wydawnictwo: PWE , rok wydania 2003, wydanie I

cena netto: 25.00 Twoja cena  23,75 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Autor przedstawia w książce problematykę kształtowania cen przez przedsiębiorstwa, zwracając uwagę na uwarunkowania strategii cenowych przedsiębiorstw, cele, jakie powinny spełniać te strategie, oraz podstawowe strategie stosowane przez przedsiębiorstwa w praktyce, znaczenie badań marketingowych cen w procesie kształtowania strategii cenowej, metody ustalania cen, a także specyfikę strategii cenowych na rynku przedsiębiorstw (w tym przedsiębiorstw usługowych), w sektorze non-profit oraz handlu międzynarodowym.


Spis treści


Wprowadzenie

CZĘŚĆ I: Uwarunkowania strategii cenowych 

Rozdział 1 Cena jako element rynku
Cena jako kategoria ekonomiczna
Funkcje cen
Cena w strukturze rynku
Cena równowagi
Rynek doskonały
Cena na rynkach niedoskonałych
Polityka, strategia i taktyka cen

Rozdział 2 Wewnętrzne uwarunkowania cenowych strategii przedsiębiorstw
Proces kształtowania strategii marketingowej a cena
Wybór rynku docelowego a cena
Pozycjonowanie a cena
Cena a inne instrumenty marketingu-mix

Rozdział 3 Czynniki zewnętrzne wpływające na cenowe strategie przedsiębiorstw
Reakcje nabywców na poziom i strukturę cen jako czynnik wpływający na wybór strategii cenowej przedsiębiorstwa
Procesy inflacyjne a stanowienie cen w przedsiębiorstwie
Teorie, typy i mierniki inflacji
Związki między dochodem konsumenta a zmianami cen towarów i usług
Znaczenie procesów inflacyjnych dla zachowań podmiotów rynkowych
Polityka cenowa państwa
Praktyka krajów o gospodarce rynkowej
Zasady kształtowania cen w Polsce
Polityka cenowa w Polsce a ceny dóbr konsumpcyjnych

Rozdział 4 Cele strategii cenowych
Sposoby określania celów
Cele defensywne Cele ofensywne

CZĘŚĆ II: Kształtowanie strategii cenowych

Rozdział 5 Znaczenie kosztów w kształtowaniu cen
Sposoby rozliczania kosztów
Koszty stałe i zmienne
Koszty bezpośrednie i koszty pośrednie
Koszty krańcowe
Stosowanie analizy punktu krytycznego
Punkt krytyczny w warunkach wieloasortymentowości

Rozdział 6 Metody ustalania cen 
Współzależność metody kosztowej, popytowej i opartej na cenie produktów konkurencyjnych
Metody oparte na kosztach
Metody oparte na popycie
Metody oparte na cenie produktów konkurencyjnych

Rozdział 7 Podstawowe strategie cenowe 
Strategie cen wysokich
Strategie cen neutralnych
Strategie cen niskich

Rozdział 8 Adaptacja podstawowych strategii cenowych do aktualnej sytuacji rynkowej
Strategie cenowe a cykl życia produktu
Różnicowanie cen
Cena linii i zestawu produktów komplementarnych Ustalanie ceny w zależności od odległości dostawcy od odbiorcy Downsizing

Rozdział 9 Stosowanie badań marketingowych w procesie formułowania strategii cenowej
Wtórne źródła informacji o cenach
Testowanie cen nowych produktów
Badania będące podstawą decyzyjną do zmian cen istniejących produktów
Badania cenowe związane z fazą cyklu życia produktu
Badanie zewnętrznych czynników wpływających na ceny

Rozdział 10 Specyfika strategii cenowych na wybranych rynkach
Strategie cenowe na rynku przemysłowym
Specyfika cen w usługach
Ceny w organizacjach non-profit

Słownik użytecznych terminów

Wybrane pozycje bibliograficzne


240 stron, oprawa miękka

Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022