ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PODSTAWY MARKETINGU. PODRĘCZNIK


NOWACKA A. NOWACKI R.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2008, wydanie I

cena netto: 32.00 Twoja cena  30,40 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Podstawy marketingu to nowoczesny podręcznik zawierający fundamentalną wiedzę marketingową zgodną z obowiązującym programem nauczania i rozszerzoną o treści nawiązujące do najnowszych osiągnięć z tej dziedziny.

Zaprezentowane w nim zagadnienia pozwalają czytelnikowi wykształcić umiejętność widzenia przedsiębiorstwa i jego działań w szerszej, strategicznej perspektywie.

Ambicją autorów było stworzenie podręcznika, który będzie przydatny w szkole i w życiu codziennym. Takiemu ujęciu podporządkowany został jego układ. Omawiane w nim treści osadzone są w realnym świecie przykładów i konkretnych sytuacji zaczerpniętych z rzeczywistości. Czytając podręcznik mamy nie tylko rozumieć jego treść, ale także wyobrażać sobie dany proces czy zjawisko, analizować sytuacje rynkowe i, co najważniejsze, praktycznie korzystać z wiedzy. Sprzyja temu bogata szata graficzna, rozbudowane ćwiczenia oraz słowniczek podstawowych pojęć marketingowych. Podręcznik może być również wykorzystywany przez praktyków, konsumentów, pracowników firm, a także studentów studiów licencjackich, słuchaczy studiów podyplomowych oraz tych wszystkich, którzy odczuwają potrzebę poznania marketingu.


Aldona Nowacka - magister nauk ekonomicznych o specjalności marketingowej w Szkole Głównej Handlowej, nauczyciel przedmiotów ekonomicznych zajęć specjalizacyjnych z zakresu strategii marketingu i promocji w Zespole Szkól Nr 4 w Warszawie. Autorka programu nauczania oraz materiałów dydaktycznych dla uczniów i słuchaczy szkół policealnych.

Robert Nowacki - dr nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu Szkoły Głównej Handlowej, adiunkt w Instytucie Rynku Wewnętrznego i Konsumpcji oraz w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania, wykładowca przedmiotów marketingowych w szkołach wyższych (badania marketingowe i rynkowe, strategie marketingowe, zarządzanie marką, marketing międzynarodowy, promocja). Współautor podręczników Zarządzanie marketingowe małym i średnim przedsiębiorstwem i Reklama w przedsiębiorstwie, autor szeregu artykułów i opracowań z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem, reklamy i badań marketingowych. W ramach pracy w instytutach badawczych kieruje projektami i analizami rynkowymi dla wielu firm polskich i zagranicznych.


Spis treści:

Wstęp


Rozdział l. Marketing jako narzędzie przedsiębiorcy
1.1. Geneza marketingu
1.2. Pojęcie i istota marketingu
1.3. Orientacje biznesowe w działalności przedsiębiorstwa
1.4. Charakterystyka otoczenia rynkowego przedsiębiorstwa
1.5. Marketing-mix
1.6. Zależności miedzy narzędziami marketingu-mix


Rozdział 2. Rynek jako podstawa działalności marketingowej
2.1. Pojęcie i istota rynku
2.2. Klasyfikacja rynku
2.3. Konkurencja i konkurenci
2.4. Konsument indywidualny a konsument instytucjonalny
2.5. Postępowanie nabywców na rynku
2.6. Czynniki kształtujące postępowanie konsumenta na rynku
2.7. Analiza profilu psychologicznego nabywców indywidualnych


Rozdział 3. Segmentacja jako narzędzie wyboru rynku docelowego
3.1. Pojęcie i kryteria segmentacji
3.2. Procedura segmentacji rynku i wybór rynku docelowego
3.3. Działania marketingowe oparte na segmentacji rynku


Rozdział 4. Badania marketingowe jako źródło wiedzy o rynku i nabywcach
4.1. Informacja marketingowa w przedsiębiorstwie
4.2. Pojęcie i istota badań marketingowych
4.3. Klasyfikacje badań marketingowych
4.4. Proces realizacji badań marketingowych i jego etapy
4.5.Dobór próby do badań
4.6. Budowa kwestionariusza
4.7. Rodzaje pytań i skal pomiarowych
4.8. Metody badań marketingowych
4.9. Charakterystyka ankietowych metod zbierania danych
4.10. Charakterystyka wywiadów
4.11. Metody badawcze oparte na obserwacjach i eksperymentach
4.12. Specyficzne techniki badawcze
4.13. Przygotowanie danych do analizy
4.14. Wykorzystanie metod statystycznych w praktyce badań marketingowych
4.15. Raport jako forma prezentacji wyników badania
4.16. Wykorzystanie badań marketingowych w prognozowaniu zjawisk i określaniu pozycji rynkowej firmy
4.17. Zasady współpracy z agencją badawczą


Rozdział 5. Produkt jako narzędzie marketingu
5.1. Pojęcie i klasyfikacje produktu w marketingu
5.2. Strategia produktu
5.3. Marka jako element polityki produktu .
5.4. Nazwa i znak marki
5.5. Opakowanie produktu i jego funkcje
5.6. Oznakowanie produktu
5.7. Inne elementy wyposażenia produktu .
5.8. Kształtowanie struktury asortymentowej produktu
5.9. Cykl życia produktu na rynku
5.10. Wprowadzanie nowego produktu na rynek
5.11. Zarządzanie asortymentem produktów a ich pozycja na rynku


Rozdział 6. Cena jako element mieszanki marketingowej
6. l. Miejsce i funkcje cen w strukturze marketingu
6.2. Metody kształtowania cen w przedsiębiorstwie
6.3. Strategie cenowe
6.4. Zależności pomiędzy ceną a jakością produktu
5.5. Downsizing jako instrument polityki produktowo-cenowej
6.6. Zmiany i różnicowanie cen
6.7. Negocjacje cenowe


Rozdział 7. Dystrybucja jako system udostępniania produktu na rynku
7. l. Pojęcie i funkcje dystrybucji
7.2. Rodzaje i struktura kanałów dystrybucji
7.3. Pośrednicy handlowi w kanałach dystrybucji
7.4. Rodzaje dystrybucji
7.5. Zasady i procedury wyboru kanałów dystrybucji
7.6. Logistyka marketingowa (fizyczny przepływ towarów)
7.7. Współpraca i konflikty w kanałach dystrybucji


Rozdział 8. Promocja jako narządzie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem
8.1. Instrumenty promocji a komunikacja przedsiębiorstwa z rynkiem
8.2. Funkcje i strategie promocji
8.3. Program promocji
8.4. Reklama jako instrument promocji
8.5. Budowa przekazu reklamowego
8.6. Reklama telewizyjna
8.7.Reklama prasowa
8.8.Reklama radiowa
8.9. Reklama zewnętrzna
8.10. Wykorzystanie internetu w reklamie
8.11. Inne formy reklamy
8.12. Współpraca z agencją reklamową
8.13. Public relations - kształtowanie stosunków z otoczeniem
8.14. Sponsoring
8.15. Promocja sprzedaży i jej narzędzia
8.16. Sprzedaż osobista


Rozdział 9. Plan marketingowy jako element zarządzania marketingowego
9.1. Określenie misji i celów przedsiębiorstwa
9.2. Analiza strategiczna w przedsiębiorstwie
9.3. Strategie marketingowe przedsiębiorstwa
9.4. Plan marketingowy
9.5. Wdrażanie i organizacja marketingu w firmie
9.6. Kontrola efektywności działań marketingowych


Rozdział 10. Specyficzne obszary stosowania marketingu
10.1. Marketing w sferze usług
10.2. Marketing w sferze organizacji non profit
10.3. Marketing społeczny
10.4. Marketing globalny
10.5. Merchandising


Rozdział 11. Prawo i etyka jako narzędzia regulacji działalności marketingowej
11.1. Podstawy prawne działalności marketingowej na świecie i w Polsce
11.2. Zwalczanie nieuczciwej konkurencji i przeciwdziałanie praktykom monopolistycznym
11.3. Znakowanie i bezpieczeństwo produktów
11.4. Przepisy prawne dotyczące działalności reklamowej
11.5. Zasady etyki w prowadzeniu działalności reklamowej
11.6. Ochrona konsumenta


Słowniczek pojęć marketingowych
Bibliografia


272 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022