Wśród twoich klientów wzbiera nowy, potężny nurt. Czy już jesteś na
niego gotowy?
Właśnie w tej chwili twoi klienci piszą o twoich produktach na
swoich blogach i przerabiają twoje reklamy w serwisie YouTube. Redagują na
potrzeby Wikipedii artykuł na temat twojej firmy i łączą się w grupy
wokół twoich produktów na portalach społecznościowych takich jak Facebook.
Wszystko to są przejawy nowego zjawiska społecznego - wzbierającego
nurtu - które na trwałe odmieniło oblicze świata.
Większość firm postrzega wzbierający nurt jako zagrożenie. Ty masz okazje
dostrzec w nim swoją szansę.
Autorzy książki wyjaśniają, w jaki sposób możesz
wykorzystać dla własnych celów potencjał klientów nawiązujących kontakty między
sobą.
Charlene Li i Josh Bernoff przytaczają 25 zróżnicowanych przykładów
z całego świata - począwszy od usług medycznych, poprzez handel detaliczny,
a na usługach biznesowych skończywszy - potwierdzające, że wiodące współczesne
firmy mogą zdobywać informacje, generować przychody, obniżać wydatki
i inspirować własnych klientów.
Książka powstała na podstawie rzetelnych danych i bogatych
doświadczeń wielu firm.
Dzięki lekturze tej książki dowiesz się między innymi,
• jak firma Procter & Gamble tworzy subtelny przekaz marketingowy
skierowany do członków internetowej społeczności, czterokrotnie bardziej skuteczny
niż reklama telewizyjna,
• w jaki sposób firma Best Buy wykorzystuje portal
społecznościowy do pozyskiwania informacji od tysięcy pracowników,
• jak zmieniło się oblicze firmy Dell w związku
z wykorzystaniem informacji od klientów przy reorganizacji niemal wszystkich sfer
jej działalności,
• jak obniżać koszty przez kreatywne zastosowania Internetu.
Groundswell to wzbierający nurt opinii społecznych, który możesz wykorzystać. To krok
dalej niż marketing szeptany. Groundswell to zjawisko, którego nie możesz zignorować.
Charlene Li, dawniej członek zespołu Forrester Research, jest
obecnie niezależnym ekspertem.
Josh Bernoff jest wiceprezesem i głównym analitykiem w firmie
Forrester Research. Po trzynastu latach pracy zawodowej stał się jednym
z najczęściej cytowanych amerykańskich analityków. Analizy Josha, będące
próbą zrozumienia natury ludzi i ich zwyczajów w zakresie posługiwania się
różnymi technologiami, były cytowane w wielu różnych źródłach: począwszy od
„Wall Street Journal”, a na programie telewizyjnym 60 Minutes skończywszy.
OPINIE
Jeśli nie ma cię w Internecie, to nie istniejesz. Co jednak, jeśli produkt – czy
usługa – twojej firmy jest właśnie szeroko krytykowany na internetowych forach,
blogach i w serwisach społecznościowych? Dzięki tej książce dowiesz się,
czym jest wzbierający nurt i jak można wykorzystać jego siłę w działaniach
na rzecz własnej marki.
- Dorota Wilkanowicz, specjalista ds... Public relation www.qpracy.pl
„Władza w ręce ludu!” To zawołanie jeszcze nie tak dawno kojarzyło się
przede wszystkim z wezwaniem do rewolucji. Było jednym z symboli kojarzonych
z nowym porządkiem politycznym, który, choć wprowadzony wielkim kosztem, nie
przetrwał próby czasu. Ale czy na pewno? W wirtualnym świecie Internetu wzbiera
potężny nurt. Jego siła bazuje na trzech filarach: ludziach, technologii
i gospodarce. Decydujące znaczenie w tym przypadku odgrywają ludzie, którzy
komunikują się z innymi wykorzystując do tego coraz doskonalsze i bardziej
dostępne technologie informacyjne. Ludzie łączą się w sieci społeczne, dzielą
opiniami i tworzą spontaniczne darmowe zasoby wiedzy, które są znaczącą
alternatywą wobec moderowanych i często płatnych serwisów informacyjnych. Ludzie
jednak występują przede wszystkim w roli konsumentów, którzy decydują
o tym, co jest dla nich dobre, a co złe. Dzielą się swoimi przemyśleniami na
forach, blogach i w serwisach społecznościowych. Ich opinie odbijają się
szerokim echem w internetowej przestrzeni. To echo jest jak wzbierający nurt, który
niezwykle trudno opanować. W takich warunkach znaczenia nabiera umiejętne
wsłuchiwanie się w to, o czym piszą i mówią ludzie. W takim
kontekście wykrzykiwane z rozmachem reklamy i hałaśliwe promocje ustępują
miejsca pokornej i kreatywnej cierpliwości, która niezbędna jest do tego, aby ze
zrozumieniem wsłuchiwać się we wzbierający nurt sieci 2.0.
- Robert Czech, ekspert ds... Doradztwa biznesowego Grupa TP
Spis treści:
Wprowadzenie.
Część pierwsza. Zrozumieć wzbierający nurt.
Rozdział 1. Dlaczego nurt wzbiera? Dlaczego właśnie teraz?.
Rozdział 2. Dżiu-dżitsu a technologie wzbierającego nurtu.
Rozdział 3. Profil społecznotechnograficzny.
Część druga. Wykorzystać wzbierający nurt.
Rozdział 4. Strategie wykorzystania zjawiska wzbierającego nurtu.
Rozdział 5. Słuchanie wzbierającego nurtu.
Rozdział 6. Komunikowanie się ze wzbierającym nurtem.
Rozdział 7. Inspirowanie wzbierającego nurtu.
Rozdział 8. Wspomaganie członków wzbierającego nurtu we wzajemnym udzielaniu
sobie wsparcia
Rozdział 9. Angażowanie wzbierającego nurtu.
Część trzecia. Wzbierający nurt - zmiany.
Rozdział 10. Kontakt ze wzbierającym nurtem i jego wpływ na oblicze twojej
firmy.
Rozdział 11. Wzbierający nurt wewnątrz twojej firmy
Rozdział 12. Przyszłość wzbierającego nurtu.
Podziękowania.
Indeks.
348 stron, oprawa miękka