Profesor Gerald Zaltman odsłania mechanizmy myślenia konsumenta w
dynamicznie zmieniającym się świecie.
Sugeruje, że współczesny marketing nie nadąża za postępem techniki i
zmianami społecznymi. Wiele metod badawczych powszechnie stosowanych przez
marketingowców uważa za przejaw wstecznictwa.
Co proponuje? Prawdziwą rewolucję - spojrzenie na marketing z
perspektywy nauki o mózgu i neurobiologii.
Gerard Zaltman jest Profesorem Zarządzania i Ekonomii na Harvard Business School
oraz członkiem Międzywydziałowej Inicjatywy Umysł, Mózg i Zachowanie na
Uniwersytecie Harwardzkim. Ukończył Bates College, otrzymał dyplom M.B.A. na
Uniwersytecie Chicagowskim i tytuł doktorski na Uniwersytecie Johna Hopkinsa.
Jest współwłaścicielem firmy badawczej i konsultingowej Olson Zaltman Associates oraz
byłym prezesem Stowarzyszenia Badań Konsumenckich (Association for Consumer Research).
Laureat wielu nagród akademickich nadanych przez różne profesjonalne stowarzyszenia.
Jeden z pięciu najlepszych naukowców i jeden z najczęściej cytowanych autorów w
literaturze marketingowej zdaniem Amerykańskiego Stowarzyszenia Marketingu.
Jego książka Jak myślą klienci wydana przez Harvard Business School Press bardzo
szybko stała się światowym bestsellerem. Jest autorem i współautorem kilkunastu
książek. Jego prace ukazywały się w najważniejszych czasopismach branżowych.
Spis treści:
Przedmowa do wydania polskiego
Wstęp
Część I
Przygotowania do wyprawy
Rozdział 1
Wyjazd ze znanej krainy
Rozdział 2
Przybycie do nowych obszarów
Część II
Rozumienie umysłu rynku
Rozdział 3
Spojrzenie na umysł
Nieświadome procesy poznawcze konsumentów
Rozdział 4
Badanie umysłu/mózgu
Wydobywanie metafor
Załącznik: Procedura wydobywania metafor
Rozdział 5
Badanie umysłu/mózgu
Szybkość reakcji i neuroobrazowanie
Rozdział 6
Pomyśl o tym
Rozdział 7
Odczytywanie umysłu rynku
Wykorzystanie map konsensusu
Rozdział 8
Krucha siła pamięci
Rozdział 9
Pamięć, metafora i opowieści
Rozdział 10
Opowieści i marki
Część III
Myśleć inaczej i głębiej
Rozdział 11
Klucze do myślenia kreatywnego
Rozdział 12
Dobre pytania rodzą dobre odpowiedzi
Rozdział 13
Początek nowej mentalności
Podziękowania
O autorze
Indeks
360 stron, oprawa twarda