ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 34.85 33,11   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

W NIEWOLI REKLAMY? PERCEPCJA UKRYTYCH PRZESŁAŃ REKLAMY PRASOWEJ


KOWAL-ORCZYKOWSKA A.

wydawnictwo: IMPULS , rok wydania 2007, wydanie I

cena netto: 34.85 Twoja cena  33,11 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka podejmuje zagadnienia ukrytego przekazu w reklamie.

 

Dostarcza obszernej wiedzy z zakresu historii i mechanizmów działania reklamy oraz ogólnej teorii komunikowania masowego (mediów), demaskując przy tym praktyki dyskursywne uprawiane w jej ukrytym przekazie.

 

Publikacja „naświetla” konsekwencje społeczne wynikające z transmitowania w reklamie znaczeń, sensów – takie jak umacnianie stereotypów, reprodukcja podziałów społecznych, formowanie „pro rynkowych” tożsamości o niskiej samoświadomości, tworzenie „opresyjnych” trendów.

 

W książce rozważany jest związek reklamy z władzą symboliczną. Czytelnik może zapoznać się z badaniami nad percepcją ukrytego przekazu przez młodzież.


Spis treści

 

Wstęp

 

Rozdział I

Reklama jako medium komunikacji masowej

    1.1. Rys historyczny reklamy

    1.2. Reklama jako forma komunikowania masowego

    1.3. Pytania badawcze Harolda Lasswella - czyli analiza procesu komunikowania

 

Rozdział II

Obszary i mechanizmy percepcji reklamy w wymiarze psychologicznym

    2.1. Psychologiczne mechanizmy oddziaływania obrazem

    2.2. Psychologiczne mechanizmy oddziaływania słowem pisanym i mówionym

    2.3. Percepcja obrazu i słowa

    2.3.1. Autorytet w reklamie kluczem do uległości konsumentów

    2.3.2. Zwyczajność, czyli reguła dowodu społecznego

    2.3.3. Imperatyw bycia cool

 

Rozdział III

Teoria krytyczna i interakcjonizm symboliczny podstawą teoretyczną pracy

    3.1. Reklama w świetle teorii krytycznej

    3.2. Reklama w świetle interakcjonizmu symbolicznego

    3.2.1. Problem estetycznego ujęcia rzeczywistości reklamy. Miejsca niedookreślone w reklamie

    3.3. Sprawowanie władzy przez reklamę

    3.3.1. Narzucanie wizji - reklama jako wyraz interesów określonych grup

    3.4. Pedagogika emancypacyjna.

           Elementy emancypacyjnej teorii edukacji

 

Rozdział IV

Ukryte przesłania reklamy

     4.1. Przesłanie, tekst, "ukrytość" - podstawowe kategorie pojęciowe

     4.2. Analiza wybranych reklam - kluczowe przesłania

     4.2.1. Świat jest dla ludzi pięknych, młodych i zdrowych

     4.2.2. Liczy się jednostka

     4.2.3. Reklama jako drogowskaz dla codziennych praktyk kulturowych

 

Rozdział V

Badani uczniowie o reklamie

     5.1. Dekodowanie przekazu reklamy przez młodzież

     5.1.1. Kosmetyki Kamill- jak być młodym, szczupłym, zdrowym i naturalnym

     5.1.2. Bodymax - idea doskonałej efektywności

     5.1.3. Komórka Siemensa - apoteoza indywidualności, idea wiecznej zabawy

     5.1.4. Dior - idea wiecznej młodości, ze starością należy podjąć walkę

     5.1.5. Škoda -luksus, prestiż i seks

     5.2. Reklama a życie codzienne młodzieży

     5.2.1. Potrzeby i pragnienia kreowane w reklamie

     5.2.2. Praktyki społeczne inspirowane reklamą

     5.2.2.1. Praktyczny przewodnik po życiu (101 porad)

     5.2.2.2. Strategia pomniejszania własnej wartości

     5.2.2.3. Adaptacja za pomocą gadżetów

     5.2.2.4. Mówienie językiem reklamy i o reklamie

     5.2.3. Konsekwencje odrzucenia ideologii reklamy

 

Zakończenie

 

Bibliografia

 

Aneksy


244 strony, B5,oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022