ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

STRATEGIE MARKETINGOWE W TURYSTYCE


JOHANN M.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 43.90 Twoja cena  41,71 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Podstawowym celem publikacji jest przedstawienie procesu formułowania strategii marketingowej w przedsiębiorstwach turystycznych oraz wyróżnienie czynników umożliwiających uzyskanie przewagi konkurencyjnej na rynku usług turystycznych.

Szczególny nacisk położony został na prezentację zasad tworzenia strategii marketingowej realizowanej przez biura podróży, a istotnym elementem opracowania są przykłady działań marketingowych, które przyczyniły się do osiągnięcia sukcesu analizowanych przedsiębiorstw i umożliwiły im zdobycie znaczącej pozycji na rynku.

W książce wyeksponowane zostały następujące zagadnienia związane z tworzeniem i realizacją strategii marketingowej:

– rola sektora usług turystycznych w gospodarce oraz specyfika strategii marketingowej w przedsiębiorstwie turystycznym,

– proces formułowania strategii marketingowej i jej wpływ na kształtowanie przewagi konkurencyjnej na rynku usług turystycznych,

– znaczenie poszczególnych komponentów marketingu mix w tworzeniu kompozycji marketingowej z przedstawieniem ich roli w osiąganiu przewagi konkurencyjnej na rynku,

– zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie turystycznym z uwzględnieniem procesu planowania, organizowania, kierowania oraz kontroli działalności marketingowej w przedsiębiorstwie turystycznym,

– omówienie przykładów strategii marketingowych, które przyczyniły się do zdobycia przewagi konkurencyjnej wybranych przedsiębiorstw turystycznych.

Przedstawiony w podręczniku materiał opiera się na analizie literatury przedmiotu, wywiadach przeprowadzonych z kadrą kierowniczą, pracownikami przedsiębiorstw turystycznych i odbiorcami usług turystycznych oraz doświadczeniach autorki związanych z długoletnią współpracą z biurami podróży.


Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Istota i znaczenie marketingu w turystyce

1.1. Rola sektora usług turystycznych w gospodarce

1.2. Rynek usług turystycznych

1.3. Charakterystyka usług turystycznych

1.4. Geneza marketingu usług turystycznych

1.5. Istota strategii marketingowej w turystyce

Rozdział 2. Formułowanie i wybór strategii marketingowej

2.1. Determinanty wyboru strategii marketingowej

2.2. Analiza firmy i rynku

2.3. Segmentacja i wybór rynku docelowego

2.4. Pozycjonowanie oferty rynkowej

2.5. Wybór instrumentów marketingowych

Rozdział 3. Usługa turystyczna jako produkt

3.1. Istota produktu turystycznego

3.2. Struktura produktu turystycznego

3.3. Kształtowanie oferty turystycznej

3.4. Znaczenie strategii marki

Rozdział 4. Kształtowanie cen w turystyce

4.1. Uwarunkowania decyzji cenowych

4.2. Metody wyznaczania ceny

4.3. Rodzaje strategii cenowych

Rozdział 5. Dystrybucja usług turystycznych

5.1. Pojęcie i znaczenie dystrybucji

5.2. Kryteria wyboru kanałów marketingowych

5.3. Sprzedaż usług turystycznych

Rozdział 6. Promocja w turystyce

6.1. Pojęcie, funkcje i cele promocji

6.2. Instrumenty komunikacji marketingowej

6.3. Założenia strategii promocji

Rozdział 7. Strategia wobec personelu

7.1. Pracownicy firmy

7.2. Obsługa klienta

Rozdział 8. Zarządzanie marketingiem w turystyce

8.1. Planowanie strategii marketingowej

8.2. Organizowanie i kierowanie działalnością marketingową

8.3. Kontrola działań marketingowych

Rozdział 9. Przykłady do studiowania

9.1. Polska jako atrakcja turystyczna – kształtowanie oferty turystycznej

9.2. Mazurkas Travel – brandstretching, czyli rozciąganie marki

9.3. Triada – strategia cenowo-promocyjna

9.4. TUI – przykład marki globalnej

Bibliografia


152 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022