|
MANIFEST WIKINGÓW SEKRETY SUKCESU SKANDYNAWSKIEGO BIZNESU
STRID S. ANDREASSON C. wydawnictwo: ONE PRESS , rok wydania 2008, wydanie I cena netto: 38.85 Twoja cena 36,91 zł + 5% vat - dodaj do koszyka
- Wiodąca na rynku światowym pozycja z literatury biznesowej
- Fascynujące sekrety nordyckich firm i marek - IKEA, Absolut, Nokia, Volvo,
H&M, LEGO
- Unikalne i łamiące wszelkie zasady skandynawskie podejście do interesów,
zarządzania, marketingu i PR
- Zabawne anegdoty i spostrzeżenia, niezbędne, by zachować zdrowie psychiczne
Wikingowie przeszli z wytwarzania kielichów z czaszek swoich wrogów do sprzedawania
mebli w płaskich opakowaniach. Stworzyli cywilizację opartą na plądrowaniu i
grabieżach, a potem dali nam Nagrodę Nobla oraz wódkę Absolut. Niezachwianie wierzyli
w globalizację. Jeszcze mocniej w rozlew krwi. Teraz Wikingowie powrócili i zabrali się
za robienie interesów.
W jaki sposób Wikingowie, mający trudności z zaludnieniem dużego miasta, dają
radę wygenerować gigantyczne 3% światowego eksportu?
Dzisiejsi Wikingowie to socjaldemokraci i twórcy modelowych społeczeństw
liberalnych. A jednak wciąż nie stosują się oni do reguł. Używają łagodniejszego
języka, ale ciągle są sobą i mają się dobrze. Nie posiadając żadnej armii,
Wikingowie nadal atakują - lepszymi pomysłami oraz nowym podejściem do marketingu,
reklamy, edukacji i kultury korporacyjnej.
Ojcowizna Wikingów to różne przedsiębiorstwa sprzedające rozmaite produkty.
Wszystkie one posiadają jednak wspólny mianownik. Oto on - Manifest Wikingów -
niepisana, ale głęboko zakorzeniona skandynawska filozofia:
- wybór wśród nowych oraz starych pomysłów i sposobów na ich
zaprezentowanie;
- wykorzystywanie pracy zespołowej, tworzenia opowieści, odwagi i poczucia
humoru w budowaniu marek, kreowaniu firm i podejmowaniu działań;
- metody biznesowe oparte na zdrowym rozsądku, zwykłej przyzwoitości i atakach
z zaskoczenia;
- tajemnicze siły tkwiące w różnicach kulturowych.
Spis treści:
Wprowadzenie (19)
- "Nikt nigdy nie będzie kupował szwedzkiej wódki!" (19)
- Niech zacznie się bluźnierstwo (22)
Część I: Marketing
- 1. Jeśli jest coś, co wolałbyś robić, zrób to (29)
- 2. Atakuj dobrym pomysłem (31)
- 3. Wizjonerzy często patrzą wstecz (32)
- 4. Zmiana kursu, ale nigdy zmiana przekonań (34)
- 5. Kilka słów przed wyruszeniem w rejs - naucz się podstaw (37)
- 6. Zaplanuj atak (49)
- 7. Wykorzystaj słabości na swoją korzyść (50)
- 8. Wybierz jednego z bożków (52)
- 9. Myśl w małych kategoriach i dostrzegaj szeroką perspektywę (55)
- 10. Myśl w dużych kategoriach i dostrzegaj małe możliwości (58)
- 11. Nawet w wojnie słów czyny przemawiają głośniej (61)
- 12. Zarabiaj na cierpieniu, rozpaczy i biedzie (64)
- 13. Zarabiaj na ludzkiej przyzwoitości (66)
- 14. Bądź pokorny i nieuprzejmy (zamiast arogancki i miły) (68)
- 15. Wybierz sobie grupę docelową - ludzi, których lubisz, i ludzi, którzy lubią
Ciebie (71)
- 16. Zarabiaj pieniądze, rozdając rzeczy (74)
- 17. Zacznij nowatorsko, trzymaj się swoich zasad, zmieniaj się (76)
- 18. Wtapiaj się w otoczenie przez wyróżnianie się (79)
- 19. Poznaj nową matematykę (82)
- 20. Dopieść produkt (86)
- 21. Jeśli Twój produkt jest naprawdę okropny, pieniądze, które miałeś wydać na
marketing, wydaj na produkt (88)
- 22. Istnieje milion produktów, ale tylko dwie marki - niech obie należą do Ciebie
(90)
- 23. Konkurencja jest rzeczą drugorzędną (94)
- 24. Narzędzia pozostały te same (97)
- 25. Reklama nie działa i dlaczego jest to dobre (98)
- 26. Dobra historia jest warta znacznie więcej niż kiedyś (100)
- 27. Filozofia zen Wikingów (lub letnia moda przy 30 stopniach poniżej zera) (103)
- 28. Idź pod prąd (106)
- 29. Użyj edukacji jako marketingu (108)
Część II: Kultura korporacyjna
- 30. Grabieże, rozboje i inne wartości rodzinne (113)
- 31. Każdy jest dowódcą (115)
- 32. Naucz się popełniać właściwe błędy (118)
- 33. Problemy są najlepszym przyjacielem menedżera (121)
- 34. Umieść berserkerów na przedzie łodzi (...ale nie pozwól im sterować) (123)
- 35. Miej przemoc przed oczami i wyeliminuj ją ze swego biznesu (127)
- 36. Zapamiętaj: niewolnictwo jest koszmarem administracyjnym (129)
- 37. Wzmocnij pozycję swoich kobiet (132)
- 38. Konkurencja to nonsens (136)
- 39. Jeśli chcesz motywować, zapomnij o nagrodach i karach (139)
- 40. Mowa jest tania, ale wciąż przeceniana (142)
- 41. Powróć do zaginionej sztuki podejmowania decyzji (144)
- 42. Bądź szczery w stosunku do innych (146)
- 43. Popełnij plagiat na plagiatorze - oryginalny pomysł wart skopiowania (148)
- 44. Wsadź prawników do ostatniej łodzi (151)
- 45. Dla dobra świata użyj kreatywnej księgowości (154)
- 46. Kontrowersje są świetne, jeśli masz rację (157)
- 47. Przemyśl kwestię pieniędzy (158)
- 48. Dwa podejścia do kryzysu - proaktywne albo pudla (162)
- 49. Traktuj badania marketingowe ze szczyptą rezerwy (165)
- 50. Nie pozostawiaj szczęścia samemu sobie (167)
- Dodatek. Najnowsze wieści z 900 roku n.e. (173)
- Bibliografia (175)
- O autorach (179)
- Ilustracje (180)
184 strony, A5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|