ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MANIFEST WIKINGÓW SEKRETY SUKCESU SKANDYNAWSKIEGO BIZNESU


STRID S. ANDREASSON C.

wydawnictwo: ONE PRESS , rok wydania 2008, wydanie I

cena netto: 38.85 Twoja cena  36,91 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

  • Wiodąca na rynku światowym pozycja z literatury biznesowej
  • Fascynujące sekrety nordyckich firm i marek - IKEA, Absolut, Nokia, Volvo, H&M, LEGO
  • Unikalne i łamiące wszelkie zasady skandynawskie podejście do interesów, zarządzania, marketingu i PR
  • Zabawne anegdoty i spostrzeżenia, niezbędne, by zachować zdrowie psychiczne

Wikingowie przeszli z wytwarzania kielichów z czaszek swoich wrogów do sprzedawania mebli w płaskich opakowaniach. Stworzyli cywilizację opartą na plądrowaniu i grabieżach, a potem dali nam Nagrodę Nobla oraz wódkę Absolut. Niezachwianie wierzyli w globalizację. Jeszcze mocniej w rozlew krwi. Teraz Wikingowie powrócili i zabrali się za robienie interesów.

W jaki sposób Wikingowie, mający trudności z zaludnieniem dużego miasta, dają radę wygenerować gigantyczne 3% światowego eksportu?

Dzisiejsi Wikingowie to socjaldemokraci i twórcy modelowych społeczeństw liberalnych. A jednak wciąż nie stosują się oni do reguł. Używają łagodniejszego języka, ale ciągle są sobą i mają się dobrze. Nie posiadając żadnej armii, Wikingowie nadal atakują - lepszymi pomysłami oraz nowym podejściem do marketingu, reklamy, edukacji i kultury korporacyjnej.

Ojcowizna Wikingów to różne przedsiębiorstwa sprzedające rozmaite produkty. Wszystkie one posiadają jednak wspólny mianownik. Oto on - Manifest Wikingów - niepisana, ale głęboko zakorzeniona skandynawska filozofia:

  • wybór wśród nowych oraz starych pomysłów i sposobów na ich zaprezentowanie;
  • wykorzystywanie pracy zespołowej, tworzenia opowieści, odwagi i poczucia humoru w budowaniu marek, kreowaniu firm i podejmowaniu działań;
  • metody biznesowe oparte na zdrowym rozsądku, zwykłej przyzwoitości i atakach z zaskoczenia;
  • tajemnicze siły tkwiące w różnicach kulturowych.

Spis treści:

 

Wprowadzenie (19)

  • "Nikt nigdy nie będzie kupował szwedzkiej wódki!" (19)
  • Niech zacznie się bluźnierstwo (22)

Część I: Marketing

  • 1. Jeśli jest coś, co wolałbyś robić, zrób to (29)
  • 2. Atakuj dobrym pomysłem (31)
  • 3. Wizjonerzy często patrzą wstecz (32)
  • 4. Zmiana kursu, ale nigdy zmiana przekonań (34)
  • 5. Kilka słów przed wyruszeniem w rejs - naucz się podstaw (37)
  • 6. Zaplanuj atak (49)
  • 7. Wykorzystaj słabości na swoją korzyść (50)
  • 8. Wybierz jednego z bożków (52)
  • 9. Myśl w małych kategoriach i dostrzegaj szeroką perspektywę (55)
  • 10. Myśl w dużych kategoriach i dostrzegaj małe możliwości (58)
  • 11. Nawet w wojnie słów czyny przemawiają głośniej (61)
  • 12. Zarabiaj na cierpieniu, rozpaczy i biedzie (64)
  • 13. Zarabiaj na ludzkiej przyzwoitości (66)
  • 14. Bądź pokorny i nieuprzejmy (zamiast arogancki i miły) (68)
  • 15. Wybierz sobie grupę docelową - ludzi, których lubisz, i ludzi, którzy lubią Ciebie (71)
  • 16. Zarabiaj pieniądze, rozdając rzeczy (74)
  • 17. Zacznij nowatorsko, trzymaj się swoich zasad, zmieniaj się (76)
  • 18. Wtapiaj się w otoczenie przez wyróżnianie się (79)
  • 19. Poznaj nową matematykę (82)
  • 20. Dopieść produkt (86)
  • 21. Jeśli Twój produkt jest naprawdę okropny, pieniądze, które miałeś wydać na marketing, wydaj na produkt (88)
  • 22. Istnieje milion produktów, ale tylko dwie marki - niech obie należą do Ciebie (90)
  • 23. Konkurencja jest rzeczą drugorzędną (94)
  • 24. Narzędzia pozostały te same (97)
  • 25. Reklama nie działa i dlaczego jest to dobre (98)
  • 26. Dobra historia jest warta znacznie więcej niż kiedyś (100)
  • 27. Filozofia zen Wikingów (lub letnia moda przy 30 stopniach poniżej zera) (103)
  • 28. Idź pod prąd (106)
  • 29. Użyj edukacji jako marketingu (108)

Część II: Kultura korporacyjna

  • 30. Grabieże, rozboje i inne wartości rodzinne (113)
  • 31. Każdy jest dowódcą (115)
  • 32. Naucz się popełniać właściwe błędy (118)
  • 33. Problemy są najlepszym przyjacielem menedżera (121)
  • 34. Umieść berserkerów na przedzie łodzi (...ale nie pozwól im sterować) (123)
  • 35. Miej przemoc przed oczami i wyeliminuj ją ze swego biznesu (127)
  • 36. Zapamiętaj: niewolnictwo jest koszmarem administracyjnym (129)
  • 37. Wzmocnij pozycję swoich kobiet (132)
  • 38. Konkurencja to nonsens (136)
  • 39. Jeśli chcesz motywować, zapomnij o nagrodach i karach (139)
  • 40. Mowa jest tania, ale wciąż przeceniana (142)
  • 41. Powróć do zaginionej sztuki podejmowania decyzji (144)
  • 42. Bądź szczery w stosunku do innych (146)
  • 43. Popełnij plagiat na plagiatorze - oryginalny pomysł wart skopiowania (148)
  • 44. Wsadź prawników do ostatniej łodzi (151)
  • 45. Dla dobra świata użyj kreatywnej księgowości (154)
  • 46. Kontrowersje są świetne, jeśli masz rację (157)
  • 47. Przemyśl kwestię pieniędzy (158)
  • 48. Dwa podejścia do kryzysu - proaktywne albo pudla (162)
  • 49. Traktuj badania marketingowe ze szczyptą rezerwy (165)
  • 50. Nie pozostawiaj szczęścia samemu sobie (167)
  • Dodatek. Najnowsze wieści z 900 roku n.e. (173)
  • Bibliografia (175)
  • O autorach (179)
  • Ilustracje (180)

184 strony, A5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022