Książka łączy najnowszą wiedzę na temat zarządzania marką
z nowatorskim i nigdzie jeszcze nie publikowanym modelem zarządzania
potencjałem marki. Główne wątki dotyczą istoty kapitału marki, działań
i mechanizmów jego kreowania, tożsamości i potencjału konkurencyjnego marki,
a także mierzenia siły marki.
Bazując na swoich wieloletnich doświadczeniach biznesowych, Autor odpowiada
na kluczowe pytania: jak wykreować wartość firmy poprzez markę, jak budować przewagę
konkurencyjną w oparciu o markę, jak skuteczne zarządzać potencjałem
konkurencyjnym marki. Publikacja napisana jest w sposób przejrzysty
i przystępny, ma praktyczny, poradnikowy charakter. Omawiane trendy, procesy
i zjawiska ilustrowane są przykładami z firm krajowych
i zagranicznych.
Paweł Patkowski – absolwent Szkoły Głównej Handlowej oraz
Institut Francais de Gestion, doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk
o zarządzaniu. Wykładowca menedżerskich studiów podyplomowych w Katedrze
Zarządzania w Gospodarce SGH. Praktyk z bogatym doświadczeniem. W agencji
reklamowej Lintas zajmował się obsługą takich klientów, jak: Unilever, Polkomtel,
Casio, Bank Śląski, Telekomunikacja Polska, Castrol. Następnie dyrektor marketingu
Browarów Brok S.A. W latach 2001-2007 szef marketingu Adidas Poland. Obecnie
wicedyrektor komunikacji marketingowej Polkomtel S.A.
OPINIE
Ta interesująca i inspirująca książka wnosi nowe spojrzenie i wzbogaca
wiedzę na temat zasad, mechanizmów, narzędzi budowania potencjału konkurencyjnego
marki i zarządzania nim. Sposób ujęcia tematu, wartka narracja, przejrzystość
i przystępność tekstu czyni z niej atrakcyjną pozycję dla wielu odbiorców
– właścicieli firm, menedżerów poszukujących skutecznych i efektywnych
sposobów budowania strategii konkurencji; specjalistów public relations, promocji
i marketingu; osób działających na rynkach i w sektorach finansowych;
wreszcie dla studentów kierunków ekonomicznych i zarządzania. Pasja Autora, jego
głęboka wiedza teoretyczna, praktyczna i dydaktyczna przebija z kart książki
i udziela się Czytelnikom.
- Prof. dr hab. Zbigniew Dworzecki, Szkoła Główna Handlowa
Na tle wielu publikacji na temat wykorzystania marki produktu jako skutecznego narzędzia
konkurowania, książkę Pawła Patkowskiego wyróżnia przedstawienie innowacyjnego
sposobu budowy potencjału konkurencyjnego marek. Mechanizmy skutecznego konkurowania oraz
osiągania sukcesu na współczesnych rynkach Autor ukazuje z perspektywy działań
związanych z kształtowaniem marki. Komunikatywny sposób przekazu, liczne
przykłady oraz interesująca treść sprawia, że warto ją polecić szerokim kręgom
Czytelnikom, a zwłaszcza praktykom z przedsiębiorstw.
- Prof. dr hab. Lechosław Garbarski, Szkoła Główna Handlowa, Akademia Leona
Koźmińskiego
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1
Jak marka buduje wartość firmy?
1.1. Czym jest marka i jakie ma znaczenie?
1.1.1. Marka - ewolucja pojęcia
1.1.2. Cztery poziomy marki
1.1.3. Rosnące znaczenie marki
1.2. Co daje silna marka?
1.2.1. Kluczowe funkcje marki
1.2.2. Korzyści generowane przez markę
1.3. Czym różni się kapitał marki od jej wartości?
1.3.1. Znaczenie wartości marki
1.3.2. Pojęcie kapitału marki
1.4. Jak kreować kapitał marki?
1.4.1. Kluczowe czynniki wpływające na kapitał marki.
1.4.2. Instrumenty kreowania kapitału marki
Pytania
Rozdział 2
Jak marka tworzy przewagę konkurencyjną?
2.1. Na czym oprzeć przewagę konkurencyjną?
2.2.1. Pojęcie strategii i przewagi konkurencyjnej
2.1.1. Wybór obszaru i domeny konkurowania
2.2. Dlaczego marka to klucz do strategii konkurowania?
2.2.1. Marka jako strategiczny zasób
2.2.2. Marka w strategiach konkurowania
2.2.3. Marka w orientacji rynkowej zarządzania firmą...
2.3. Jak tworzyć potencjał konkurencyjny marki?
2.3.1. Architektura marek
2.3.2. Typy strategii marek a rozwój produktu i rynku ..,
2.3.3. Potencjał konkurencyjny marki
2.3.4. Elementy potencjału konkurencyjnego marki
2.3.4.1. Znajomość marki
2.3.4.2. Przywiązanie do marki
2.3.4.3. Postrzegana relacja wartości do ceny
2.3.4.4. Wyróżniająca tożsamość marki
2.3.4.5. Adekwatność propozycji marki
2.3.4.6. Dostępność marki i udziały rynkowe
2.3.5. Model potencjałów konkurencyjnych marki
Pytania
Rozdział 3
Jak zarządzać potencjałem konkurencyjnym marki?
3.1. Jak tworzyć struktury zarządzania marką?
3.1.1. Klasyczny model struktur zarządzania marką
3.1.2. Struktura strategicznego zarządzania aktywami marki
3.2. Na czym polega proces zarządzania potencjałem marki?
3.2.1. Zarządzania kapitałem marki produktu
3.2.2. Model zarządzania potencjałem konkurencyjnym marki
3.3. Jak zmierzyć efekty, czyli jak oszacować siłę i potencjał marki?
3.3.1. Sposoby mierzenia siły marki
3.3.2. Mierzenie potencjału konkurencyjnego marki
Pytania
Zakończenie
Bibliografia
208 stron, oprawa miękka