Badanie rozwoju rynków produktów rolnictwa ekologicznego i żywności ekologicznej w
Polsce
W monografii wyodrębniono trzy grupy problemów, które dotyczą:
polityki produktowej i jej wpływu na rynek produktów ekologicznych, badań strony
podażowej rynku produktów ekologicznych oraz badań strony popytowej tego rynku.
Przedstawiono uwarunkowania ekologicznej reorientacji producentów rolnych oraz
rozwoju podaży żywności ekologicznej. Zgromadzony dorobek badań konsumenckich
pozwolił na sprecyzowanie preferencji konsumentów, a także zachowań faktycznie
realizowanych na rynku produktów ekologicznych.
Spis treści:
Wstęp
Część I. Polityka produktowa i wpływ regulacji na rynek produktów
ekologicznych
1.Wpływ regulacji na kształtowanie modeli rynku produktów ekologicznych
2.Regulacje prawne przetwórstwa produktów rolnictwa ekologicznego i ich wpływ na rynek
3."Zielone" zamówienia publiczne
4.Reformy Wspólnej Polityki Rolnej jako wynik i przesłanka trwałego rozwoju rolnictwa
ekologicznego
Część II. Badania strony podażowej rynku produktów ekologicznych
5.Badania rozwoju podaży żywności ekologicznej w Polsce
6.Założenia badania podaży rynku rolniczych produktów ekologicznych
7.Bariery rozwoju rynku żywności ekologicznej i możliwości ich ograniczania w ocenie
rolników
8.Produkcja rolnicza i pozarolnicza oraz jej uwarunkowania w ekologicznych gospodarstwach
rolnych
Część III. Badania strony popytowej rynku produktów ekologicznych
9.Badania eksploracyjne zachowań konsumentów na rynku żywności ekologicznej
10.Zmiany zachowań producentów i konsumentów na rynku w świetle wymogów zintegrowanej
polityki produktowej UE
11.Ochrona konsumenta na rynku żywności ekologicznej
12.Badanie rozwoju popytu na żywność ekologiczną- dotychczasowe doświadczenia
13.Badania zachowań podkarpackich konsumentów na rynku żywności ekologicznej
14.Konsument żywności ekologicznej w dużym mieście
15.Marketingowe czynniki popytu na żywność ekologiczną
Literatura
Spis rysunków
Spis tabel
187 stron, B5, oprawa miękka