Celem książki jest zapoznanie czytelnika z tendencjami w rozwoju
systemów informacyjnych marketingu.
Koncepcja autora polega na uwypukleniu aspektów funkcjonalnych tej klasy
systemów, obok omawianych zazwyczaj zagadnień strukturalnych.
Publikacja jest adresowana do studentów uczelni kształcących w dziedzinach
zarządzania i marketingu z wykorzystaniem najnowszych osiągnięć technologii
informacyjnej oraz menedżerów wykorzystujących potencjał rynków elektronicznych i
wdrażających w przedsiębiorstwach najnowszą orientację marketingu elektronicznego.
Spis treści:
Wstęp
1. Wpływ rewolucji informacyjnej na najnowsze koncepcje marketingu
1.1. Technologiczne przesłanki rewolucji informacyjnej
1.1.1. Rozwój globalnego społeczeństwa informacyjnego
1.1.2. Determinanty rozwoju informatyki
1.1.3. Informatyczne uwarunkowania rewolucji w dziedzinie zarządzania
1.1.4. Determinanty rozwoju telekomunikacji
1.1.5. Perspektywy dalszego rozwoju technologii informacyjnej
1.2. Istota, funkcje i ewolucja marketingu
1.2.1. Geneza marketingu
1.2.2. Pojęcie marketingu
1.2.3. Zasady marketingu
1.2.4. Informacyjno-decyzyjna orientacja funkcji marketingu
1.2.5. Kryzys tradycyjnego marketingu
1.3. Narodziny marketingu elektronicznego
1.3.1. Rynek elektroniczny i wirtualizacja działań gospodarczych
1.3.2. Marketingowe funkcje gospodarki elektronicznej (e-commerce)
1.3.3. Wyznaczniki nowej ery marketingu
1.3.4. Marketing elektroniczny a marketing tradycyjny
2. Miejsce systemu informacyjnego marketingu w organizacji
2.1. Charakterystyka informacji marketingowej
2.1.1. Informacja zarządcza informacja marketingowa
2.1.2. Użytkownicy informacji marketingowej
2.1.3. Zakres potrzeb informacyjnych marketingu
2.1.4. Źródła informacji marketingowej
2.1.5. Przepływ informacji marketingowej w organizacji
2.2. System informacyjny w zarządzaniu organizacją
2.2.1. Pojęcie systemu zarządzania organizacją
2.2.2. Pojęcie systemu informacyjnego zarządzania
2.2.3. Zasoby systemu informacyjnego
2.2.4. Rozwój systemów informacyjnych
2.2.5. Wymagania stawiane systemowi informacyjnemu
2.3. Ogólna charakterystyka systemu informacyjnego marketingu
2.3.1. Koncepcje systemu informacyjnego marketingu
2.3.2. Funkcje systemu informacyjnego marketingu
2.3.3. Rozwój systemów informatycznych wspomagających zarządzanie marketingowe
2.3.4. Narzędzia stosowane w systemach informatycznych wspomagających zarządzanie
marketingowe
2.3.5. Proces budowy systemu informacyjnego marketingu
3.Technologiczne aspekty funkcjonowania systemu informacyjnego marketingu
3.1. Rola baz danych w systemie informacyjnym marketingu
3.1.1. Rozwój systemów informacyjnych z bazami danych
3.1.2. Koncepcja marketingu opartego na bazach danych (database marketing)
3.1.3. Geograficzne systemy informacyjne w marketingu opartym na bazach danych
3.1.4. Konsumenckie bazy danych w rozwoju marketingu partnerskiego
3.1.5. Proces budowy marketingowej bazy danych
3.2.Multimedia i Internet jako komponenty globalnego systemu informacyjnego marketingu
3.2.1. Marketingowy potencjał mediów elektronicznych
3.2.2. Przesłanki zastosowania technologii multimedialnych w systemie informacyjnym
marketingu
3.2.3. Wykorzystanie multimediów w cybermarketingu
3.2.4. Internet jako aplikacja multimediów w globalnym systemie informacyjnym
3.2.5. Narzędzia kształtowania strategii marketingowych w Internecie
3.2.6. Zasady kształtowania strategii marketingowych w Internecie
3.3.Zastosowanie technologii informatycznej w nowoczesnej kompozycji marketingowej
3.3.1. technologiczne uwarunkowania marketingowej koncepcji produktu
3.3.2. Wpływ technologii informacyjnej na proces ustalania cen
3.3.3. Technologicznie wspomagane formy dystrybucji
3.3.4. Multimedia i Internet w kształtowaniu działań promocyjnych
4.Analiza procesów zachodzących w systemie informacyjnym marketingu
4.1. Badania marketingowe jako podstawowa kategoria procesów informacyjnych marketingu
4.1.1. Model marketingowego procesu informacyjno-decyzyjnego
4.1.2. Proces określania marketingowego problemu badawczego
4.1.3. Przebieg procesu badań marketingowych
4.1.4. Rodzaje badań marketingowych
4.1.5. Marketingowe metody i techniki badawcze
4.1.6. Badania marketingowe w Internecie
4.2. Charakterystyka konsumenckiego procesu informacyjno-decyzyjnego
4.2.1. Miejsce konsumenckich procesów informacyjno-decyzyjnych w systemie informacyjnym
marketingu
4.2.2. Etapy konsumenckiego procesu informacyjno-decyzyjnego
4.2.3. Selektywny charakter ludzkiej percepcji
4.2.4. Mechanizmy oddziaływania technik multimedialnych na konsumenta
4.2.5.Psychologiczne i neurologiczne uwarunkowania konsumenckiego procesu
informacyjno-decyzyjnego
4.3.Sposoby wpływania na konsumenckie procesy informacyjno-decyzyjne
4.3.1. Powszechność utrwalonych wzorców zachowań w rozwiązywaniu problemów
decyzyjnych
4.3.2. Zastosowanie reguły wzajemności
4.3.3. Zaangażowanie i potrzeba konsekwencji
4.3.4. Wykorzystanie społecznego dowodu słuszności
4.3.5. Wzbudzanie sympatii jako narzędzie wpływu
4.3.6. Siła autorytetu
4.3.7. Reguła niedostępności
5. Wybrane przykłady rozwiązań praktycznych w obszarze systemów informacyjnych
marketingu
5.1. Oprogramowanie firmy Sawtooth Software (USA) na potrzeby nowoczesnej analizy rynkowej
5.1.1. Zagadnienie dużej liczby atrybutów
5.1.2. Podstawowe założenia analizy koincydencji
5.1.3. Etapy przygotowania analizy koincydencji
5.1.4. Adaptive Conjoint Analysis (ACA) - adaptacyjna analiza ko incydencji
5.1.5. Sensus TradeOff
5.1.6. Choice-Based Conjoint Analysis (CBC) - analiza koincydencji oparta na wyborze
5.1.7. Conjoint Value Analysis (CVA) - analiza koincydencji oparta na wartości
5.1.8. Którą metodę wybrać?
5.2.System Remote Order Entry (ROE) giełdowej spółki Computer Land SA dla firm o
rozproszonej strukturze
5.2.1. Architektura systemu ROE
5.2.2. Podstawy obsługi systemu ROE
5.2.3. Charakterystyka wybranych funkcji systemu ROE
5.2.4. Korzyści z zastosowania systemu ROE
5.3.System klasy Customer Relationship Management (CRM) firmy TETA SA wspomagający
zarządzanie relacjami z klientem
5.3.1. Marketingowe funkcje systemów klasy CRM
5.3.2. TETACRM jako element pakietu TETAC
5.3.3. Charakterystyka wybranych funkcji systemu TETACRM
5.3.4. Korzyści z zastosowania systemu TETACRM
5.4.System Scala.Solutions firmy Scala Polska jako praktyczne rozwiązanie dla e-commerce
5.4.1. Prognozy rozwoju handlu elektronicznego
5.4.2. Ogólna charakterystyka systemu Scala.Solutions
5.4.3. Przebieg transakcji w systemie Scala.Buy/Scala.Sales
5.4.4. Przebieg transakcji w systemie Scala.Shop
5.4.5. Korzyści z zastosowania systemu Scala.Solutions
Podsumowanie
Literatura
Spis rysunków
Spis tabel
Summary
322 strony, B5, oprawa miękka