Głównym celem pracy jest zdefiniowanie pojęcia
"merchandising", przy założeniu, że zasadne jest rozróżnienie
merchandisingu producenta i detalisty, oraz wskazanie na jego techniki.
Akcent położono na merchandisingu handlowym, wychodząc z założenia, że
jest to zagadnienie bogatsze treściowo, stąd szczególnie został rozwinięty fragment
dotyczący technik merchandisingu handlowego.Wydanie trzecie zostało rozszerzone o
rozdział szósty zawierający praktyczne wskazówki dotyczące ekspozycji wybranych grup
produktów zaliczanych do FMCG w sklepach zorientowanych głównie na sprzedaż towarów
tej kategorii.
Praca została przygotowana jako podręcznik dla studentów, ale może być przydatna
dla wszystkich, którzy profesjonalnie zajmują się handlem, ponieważ w dużym stopniu
merchandising jest "systemem praktycznego działania".
Spis treści:
Wprowadzenie
Rozdział 1
Pojęcie merchandisingu
1.1. Geneza i istota merchandisingu
1.2. Merchandising producenta i detalisty
1.3. Cechy merchandisingu jako techniki aktywizacji sprzedaży
Rozdział 2
Zachowania zakupowe nabywców indywidualnych w punktach sprzedaży detalicznej
jako przesłanka stosowania merchandisingu
2.1. Prawidłowości zachowań nabywców w sklepie
2.2. Zróżnicowanie produktywności powierzchni sprzedażowej sklepu
Rozdział 3
Techniki merchandisingu handlowego
3.1. Sterowanie ruchem nabywców w sklepie
3.2. Zagospodarowanie powierzchni sklepu
3.3. Rozmieszczenie towarów w obrębie regału
3.4. Ekspozycje promocyjne
3.5. Aranżacja okien wystawowych
3.6. Wizualne aspekty aranżacji sklepu
Rozdział 4
Merchandising w systemie zarządzania przedsiębiorstwem handlowym
4.1. Analiza funkcjonalna merchandisingu w przedsiębiorstwie handlowym
4.2. Merchandising jako element zarządzania kategorią
4.3. Koncepcja mikroświatów w punktach sprzedaży
4.4. Pomiar efektów stosowania merchandisingu w handlu
Rozdział 5
Elementy merchandisingu producenta
5.1. Organizacja działań merchandisingowych
5.2. Ekspozycja produktów w punkcie sprzedaży detalicznej
Rozdział 6
Zasady ekspozycji wybranych grup produktów - wskazówki praktyczne
6.1. Ekspozycja produktów świeżych
6.2. Ekspozycja artykułów spożywczych trwałych
6.3. Ekspozycja wybranych produktów niespożywczych
Zakończenie
Bibliografia
121 stron, B5, oprawa miękka