ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KONSUMENT NA RYNKU E-USŁUG W KRAJACH EUROPY ŚRODKOWO-WSCHODNIEJ


DĄBROWSKA A. JANOŚ-KRESŁO M.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 49.50 Twoja cena  47,03 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Dynamiczny rozwój nowoczesnych form komunikacji wywiera zasadniczy wpływ na zmiany procesów gospodarowania i spojrzenie na usługi. Jeszcze niedawno nikt nie przypuszczał, że usługi będzie można świadczyć na odległość, przy wykorzystaniu komputera, Internetu czy mobilnego aparatu telefonicznego. Zachodzące we współczesnym świecie dynamiczne zmiany technologiczne oddziałują na funkcjonowanie rynku usług i sposób ich świadczenia, a także na zaspokajanie potrzeb przez konsumentów i ich gospodarstwa domowe. Należy także podkreślić, że współcześnie konsumenci mogą korzystać nie tylko z e-usług świadczonych w kraju zamieszkania, ale także z e-usług transgranicznych.

Publikacja poświęcona jest analizie zachowań konsumentów na rynku e-usług w wybranych krajach Europy Środkowo-Wschodniej, tj. w Estonii, na Litwie, Łotwie, w Polsce i na Ukrainie. Zaprezentowano e-usługi pogrupowane w trzy bloki – usługi publiczne (e-administracja, e-zdrowie, e-edukacja), usługi związane z czasem wolnym (e-handel, e-kultura, e-turystyka) i usługi finansowe (e-bankowość, e-ubezpieczenia).

Są to sfery, które będą miały w bliższej i dalszej przyszłości znaczący wpływ na kształtowanie nowoczesnego społeczeństwa. Jest to także element tworzenia społeczeństwa bez granic. Wyniki badań pozwoliły stworzyć profil e-konsumentów korzystających z poszczególnych usług.


Spis treści:

Wprowadzenie

Rozdział 1. Internet we współczesnym świecie

1.1. Przemiany cywilizacyjne

1.2. Internet jako współczesne medium komunikacji rynkowej

1.3. Zmiany w dostępie i korzystaniu z internetu w krajach Unii Europejskiej

Rozdział 2. Konsument w wirtualnej przestrzeni

2.1. Charakterystyka e-konsumenta

2.2. Prosument w sieci

2.3. Konsument w dobie kryzysu

Rozdział 3. E-usługi publiczne (e-administracja, e-zdrowie, e-edukacja)

3.1. E-administracja jako przejaw budowania partnerskich relacji między urzędem a klientem

3.2. E-zdrowie szansą na poprawę opieki zdrowotnej i poziomu wiedzy o zdrowiu

3.3. E-edukacja szansą na upowszechnianie wiedzy

Rozdział 4. E-usługi a zagospodarowanie czasu wolnego (e-handel, e-turystyka, e-kultura)

4.1. Korzystanie z e-handlu jako element wyzwalania i zagospodarowania czasu wolnego

4.2. Korzystanie z e-kultury jako formy zagospodarowania czasu wolnego

4.3. E-turystyka jako forma ułatwiająca korzystanie z usług turystycznych

Rozdział 5. E-usługi związane z finansami gospodarstw domowych (e-bankowość i e-ubezpieczenia)

5.1. E-bankowość jako forma zarządzania finansami gospodarstwa domowego

5.2. E-ubezpieczenia jako forma ułatwiająca kontakt z ubezpieczycielem

Rozdział 6. Ochrona i edukacja e-konsumentów

6.1. Prawa dotyczące korzystania z e-usług

6.2. Usługi prokonsumenckie jako element budowania zaufania konsumentów do e-biznesu

6.3. Znaczenie e-edukacji konsumenckiej dla wzmacniania pozycji konsumentów na rynku

Zakończenie

Bibliografia


204 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022