Zbiór opracowań stanowiących treść prezentowanego zeszytu stanowią
przemyślenia i fragmentaryczne wyniki badań pracowników i doktorantów Katedry Handlu i
Marketingu, które są prowadzone nad problematyką konkurowania przedsiębiorstw na
rynku.
Współautorami są także autorzy zagraniczni prowadzący wspólne badania nad
problemami marketingu terytorialnego. Ścisłej wyniki te dotyczą znaczenia wybranych
instrumentów w strategii konkurowania, a także sytuacji konkurencyjnych na różnych
rynkach branżowych oraz możliwości konkurowania w różnych obszarach i skałach
działania. Owa różnorodność, mimo że skupiona na podstawowym problemie, czyli
konkurencji, powoduje trudności w logicznym ułożeniu kolejności poszczególnych
artykułów.
Spis treści:
Wstęp
Halina Szulce, Reklama jako instrument działań konkurencyjnych przedsiębiorstwa
Karolina Janiszewska, Możliwości budowania przewagi konkurencyjnej na podstawie
marki
Andrea Insch, Francisco Conejo, Magdalena Florek, Znaczenie kampanii
popierających zakup produktów krajowych w konkurowaniu z producentami dóbr
importowanych, na przykładzie Australii, Nowej Zelandii i Polski
Szymon Strojny, Udział w rynku jako miara pozycji konkurencyjnej
przedsiębiorstwa
Marta Korytowska, Uwarunkowania wykorzystania instrumentów komunikacji
marketingowej w działalności konkurencyjnej na rynku młodzieżowym
Robert Romanowski, Preferencje wewnętrznych odbiorców oferty terytorialnej jako
przesłanka różnicowania działań marketingowych władz samorządowych
Bartłomiej Pierański, Uwarunkowania i sposoby pomiaru przewagi konkurencyjnej
przedsiębiorstwa handlowego
Wiesław Ciechomski, Koncentracja handlu jako sposób uzyskiwania przewagi
konkurencyjnej
Michał Fludra, Uwarunkowania wyboru strategii konkurencji przez pośredników
hurtowych na rynkach przemysłowych
Katarzyna Walkowiak, Narzędzia konkurowania i możliwości ich wykorzystania w
sektorze bankowym
Agata Wiznerowicz, Uwarunkowania działań konkurencyjnych na rynku usług
medycznych
Waldemar Radecki Wykorzystanie wybranych instrumentów marketingu w rozwoju rynku
żywności ekologicznej
185 stron, oprawa miękka