ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KONCENTRACJA HANDLU W POLSCE I JEJ IMPLIKACJE DLA STRATEGII


CIECHOMSKI W. / KONKUROWANIA PRZEDSIĘBIORSTW HANDLOWYCH

wydawnictwo: WYD UE POZNAŃ , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 70.70 Twoja cena  67,17 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Praca stanowi istotne uzupełnienie luki występującej w literaturze przedmiotu (...) ujmuje problemy koncentracji handlu i strategii konkurencyjnych realizowanych przez przedsiębiorstwa handlowe na tle dokonanej przez Autora kompleksowej i wszechstronnej diagnozy stanu funkcjonowania i rozwoju polskiego handlu. (...) oprócz walorów naukowych posiada istotne walory pragmatyczne. Z pożytkiem może być wykorzystana w praktyce przedsiębiorstw handlowych przy formułowaniu ich strategii konkurencyjnych."

(z recenzji wydawniczej prof. dr hab. Urszuli Kałążnej-Drewińskiej)

„Za najbardziej wartościowe rezultaty pracy uznaję:

  • bogaty materiał statystyczny i faktograficzny obrazujący przebieg procesów koncentracji i integracji w handlu,
  • ocenę przydatności instrumentów konkurowania w warunkach postępującej koncentracji,
  • empiryczną weryfikację rzeczywistego wykorzystania tych instrumentów w strategiach konkurowania przedsiębiorstw handlowych."
 

(z recenzji wydawniczej dra hab. Franciszka Misiąga)


Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1
Handel jako dział gospodarki narodowej
1.1. Istota i funkcje handlu
1.2. Teorie objaśniające rozwój handlu
1.3. Podmiotowa struktura handlu
1.4. Klasyfikacja form handlu stacjonarnego i niestacjonarnego
1.5. Rozwój formatów sklepów wielkopowierzchniowych
1.5.1. Domy towarowe i handlowe
1.5.2. Centra handlowe
1.5.3. Hipermarkety i supermartety
1.5.4. Sklepy dyskontowe
1.6. Handel internetowy i inne formy sprzedaży pozasklepowej

Rozdział 2
Przesłanki i natężenie procesów koncentracji handlu
2.1. Cele, formy i miary koncentracji
2.2. Koncentracja a integracja
2.3. Wpływ globalizacji rynku na procesy koncentracji handlu
2.4. Zmiany wielkości i struktury sieci handlowej oraz dynamiki sprzedaży
2.5. Stopień koncentracji handlu detalicznego w Polsce i źródła sukcesu handlu sieciowego
2.6. Koncentracja handlu w wybranych krajach europejskich

Rozdział 3
Wpływ koncentracji na ewolucję strategii konkurencji i instrumentów konkurowania
3.1. Klasyfikacja strategii i instrumentów konkurencji w handlu
3.2. Relacje z dostawcami jako sposób uzyskiwania przewagi konkurencyjnej przez sieci handlowe
3.3. Rola asortymentu i marki własnej w strategiach skoncentrowanych i zintegrowanych sieci handlowych
3.4. Polityka cen i marż
3.5. Merchandising detalistów wielkopowierzchniowych
3.6. Obsługa konsumentów i pakiet usług sprzedażowych

Rozdział 4
Znaczenie koncentracji dla funkcjonowania handlu kupieckiego
4.1. Sklepy powszechne i specjalistyczne jako formy handlu drobnodetalicznego
4.2. Szansę i bariery rozwoju systemów franczyzowych
4.3. Trendy rozwojowe handlu i przyszłość handlu kupieckiego

Rozdział 5
Wpływ koncentracji handlu na potrzebę regulacji systemowych
5.1. Pozytywne i negatywne skutki koncentracji handlu
5.2. Polityka handlowa państwa
5.3. Prawne instrumenty oddziaływania samorządu terytorialnego na rozwój handlu

Rozdział 6
Koncentracja i konkurencja w handlu w świetle wyników badań empirycznych
6.1. Metodyka badań
6.1.1. Zakres badań oraz pierwotne i wtórne źródła informacji
6.1.2. Cele badań i metody doboru prób badawczych
6.2.Analiza wyników badań operatorów sieci, kierowników sklepów i strategicznych dostawców
6.2.1. Natężenie procesu koncentracji
6.2.2. Stopień standaryzacji sieci i zakres autonomii jednostek handlowych
6.2.3. Instrumenty konkurowania
6.2.4. Relacje sieci handlowych z dostawcami

Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunkowi tabel
Aneks


345 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022