ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PUBLIC RELATIONS MIAST I REGIONÓW


DUDA A. (RED.)

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 64.00 Twoja cena  60,80 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka jest efektem realizacji projektu „Zarządzanie informacją i komunikacją public relations w administracji samorządowej” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Autorzy chcą przybliżyć czytelnikowi zagadnienia PR dyskutowane podczas realizacji projektu oraz wykorzystanie ich w praktyce.

W pierwszej części zostały przedstawione koncepcje public relations oraz jego znaczenie dla instytucji samorządowych.

Zaprezentowano również szeroki i całościowy model strategii PR, zasady media relations oraz komunikacji wewnętrznej z uwzględnieniem specyficznych dla samorządów terytorialnych uwarunkowań.

Druga część publikacji to prezentacja wybranych, planowanych bądź realizowanych projektów.

Znalazły się tu przedsięwzięcia, które w przekonaniu Autorów z powodzeniem mogą zmieniać na lepsze życie zaangażowanych w nie ludzi czy społeczności.


Spis treści:

 

Wstęp

Część I. PUBLIC RELATIONS W TEORII

Rozdział 1. Istota i rola public relations

Aneta Duda

Wprowadzenie

1. Pojęcie public relations – krotki przegląd definicji

2. Demokratyczne komunikowanie? Public relations w perspektywie rynkowej

3. Region jako produkt rynkowy? Obywatel jako konsument? Dylematy PR samorządowego

4. Samorządowe PR w kontekście partycypacji społecznej

5. Public relations w opiniach samorządowców

Podsumowanie

Bibliografia

Glosa socjologa

Jakiego public relations potrzebuje samorząd?

Leon Dyczewski

Rozdział 2. Planowanie strategiczne programów public relations w administracji samorządowej

Łukasz Malczewski

Wprowadzenie

1. Analiza sytuacji wyjściowej

2. Definiowanie celów public relations

3. Definiowanie grup docelowych

4. Strategia wyróżnienia

5. Formułowanie kluczowych przesłań (komunikatów)

6. Dobór technik i instrumentów public relations

7. Harmonogamowanie działań

Podsumowanie

Bibliografia

Rozdział 3. Media relations w samorządzie

Wojciech Joźwik

Wprowadzenie

1. Pierwsze kroki w kontaktach z mediami

2. Oczekiwania mediów

3. Kilka zasad postępowania z mediami

4. Narzędzia stosowane w kontaktach z mediami

Podsumowanie

Glosa dziennikarza

Media szansą dla lokalnych społeczności

Marcin Superczyński

Rozdział 4. Znaczenie komunikacji wewnętrznej dla funkcjonowania urzędu

Beata Dembska, Aneta Duda

Wprowadzenie

1. Pojęcie komunikacji

2. Komunikacja formalna i nieformalna w instytucji

3. Bariery w komunikacji wewnętrznej

4. Strategia i plan działania komunikacji wewnętrznej

5. Metody i narzędzia komunikacji wewnętrznej

6. Procedury zarządzania jakością komunikacji wewnętrznej

Zakończenie

Bibliografia

Część II. PUBLIC RELATIONS W PRAKTYCE SAMORZĄDOWEJ

Rozdział 5. Kształtowanie tożsamości i wizerunku miast i regionów

1. Lublin – miasto inspiracji

Agata Patoleta

2. „Młodzi w Łodzi”– kampania przełamująca stereotypy

Agnieszka Chudzik

3. Kraków – tajniki sukcesu

Artur Żyrkowski

4. Identyfikacja wizualna miasta Puławy

Agata Majcher

5. „Janów Lubelski – dodaje sił”. Ewolucja koncepcji marki

Krzysztof Kołtyś

6. Kampania promocyjna „Świętokrzyskie czaruje – poleć na weekend” – kształtowanie wizerunku województwa

Elżbieta Mazur-Kunat, Iwona Senderowska

Rozdział 6. Inicjatywy społeczne na rzecz rozwoju turystyki w regionie

1. Wioski tematyczne – wspólnotowy wymiar sukcesu

Aneta Duda

2. Bałtów – gmina, którą „ożywiły” dinozaury

Jolanta Koral, Ewa Rościszewska, Tomasz Otko

3. Kraina Gotów w Kotlinie Hrubieszowskiej

Katarzyna Tarasiuk, Piotr Tarasiuk, Agata Patoleta

Rozdział 7. Zasoby kulturowe potencjałem turystycznym miast i regionów

1. Sienkiewiczowska stolica kultury w powiecie łukowskim

Elżbieta Sawicka, Monika Wodyk-Netczuk, Aneta Duda

2. Jarmarki – lekcje historii miast i regionów

Agata Patoleta, Maria Sadownik, Aneta Duda

3. Wspólne świętowanie – dożynki największą imprezą kulturalną powiatu lubelskiego. Techniki i narzędzia komunikowania promocyjnego

Paweł Pastuszak, Tomasz Banaszek

4. Spotkania z historią na trasie rowerowej w „Dolinie Krzny” w Pościszach

Bernadeta Daniluk

5. Kamienice miasta – niedoceniane zasoby turystyczne Opola Lubelskiego

Hubert Mącik

Noty o Autorach


276 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022