cena netto + 5% vat.
- Poznaj zasady tworzenia trwałych relacji
- Stosuj postawy gwarantujące skuteczność w działaniu
- Praktykuj pięć etapów budowania zaufania
Niegdyś relacje między klientem a dostawcą usług profesjonalnych oparte były na
niepodważalnym zaufaniu. Stanowiło ono fundament, na którym powstawały i rozwijały
się wielkie firmy oraz instytucje. Chociaż tamte czasy prawdopodobnie już nigdy nie
wrócą, zaufanie nadal jest niezwykle potrzebne. Dzisiaj trzeba sobie jednak na nie
zapracować, a następnie podtrzymywać je przez cały okres trwania profesjonalnej
kariery.
Ta książka prezentuje nowe spojrzenie na kwestię relacji opartych na
zaufaniu. Autorzy analizują zaufanie jako proces, który ma swój początek i koniec oraz
może ulec wypaczeniu. Pokazują, jak należy go wspierać i jak skorzystać ze
zdobywanych doświadczeń. Pokazują również, jak opierając się na zaufaniu, zapewnić
sobie różnego rodzaju korzyści.
Znajdziesz tu także zakres kluczowych kompetencji, charakterystycznych dla zaufanych
doradców, wytyczne do budowania zaufania oraz umiejętności niezbędne dla skutecznego
przeprowadzenia tego procesu. Dowiesz się, w jaki sposób można ocenić bieżący poziom
zaufania w danej relacji, jak zapracować sobie na większe zaufanie i jak dać klientowi
do zrozumienia, że się na to zaufanie zasługuje.
- Jak funkcjonują mechanizmy zaufania?
- Jak sprawić, aby odbiorca wysłuchał Twojej rady?
- Jak doskonalić umiejętności w zakresie słuchania?
- Jak radzić sobie z różnymi typami klientów?
- Jak budować zaufanie, kiedy nie realizuje się zlecenia dla klienta?
Spis treści:
Wprowadzenie (11)
Jak korzystać z tej książki (15)
Część pierwsza: O zaufaniu (17)
- 1. Krótki przegląd (19)
Na jakie korzyści mógłbyś liczyć, gdyby klienci bardziej Ci ufali? Jakie są
najważniejsze cechy wyróżniające zaufanego doradcę?
- 2. Kogo można nazwać zaufanym doradcą? (23)
Cóż takiego robią wszyscy zaufani doradcy?
- 3. Zdobywanie zaufania (35)
Jak funkcjonują mechanizmy zaufania?
- 4. Udzielanie rad (47)
Jak sprawić, aby odbiorca wysłuchał Twojej rady?
- 5. Sztuka uwodzenia, czyli budowanie relacji (59)
Zasady budowania silnych relacji
- 6. Znaczenie mentalności (73)
Jaka postawa gwarantuje skuteczność w działaniu?
- 7. Szczerość czy technika? (81)
Czy naprawdę trzeba interesować się sprawami tych, którym się doradza?
Część druga: Zdobywanie zaufania - podejście usystematyzowane (91)
- 8. Równanie zaufania (93)
Cztery kluczowe czynniki, od których zależy poziom zaufania
- 9. Budowanie zaufania (111)
Pięć etapów budowania zaufania
- 10. Zaangażowanie (119)
Jak przekonać klienta do podjęcia dyskusji?
- 11. Sztuka słuchania (127)
Jak doskonalić umiejętności w zakresie słuchania?
- 12. Przedstawianie problemów w kontekście (137)
Jak możesz pomóc klientowi spojrzeć na dotychczasowy problem z nowej perspektywy?
- 13. Tworzenie wizji alternatywnej rzeczywistości (147)
Jak możesz pomóc klientowi wyjaśnić, o co naprawdę mu chodzi?
- 14. Zobowiązanie (153)
Jak zyskać pewność, że klient podejmie wszystkie działania, żeby rozwiązać
swój problem?
Część trzecia: Zaufanie w praktyce (163)
- 15. Co w tym takiego trudnego? (165)
Dlaczego prawdziwe relacje oparte na zaufaniu należą do rzadkości?
- 16. Różne typy klientów (183)
Jak radzić sobie z różnymi typami klientów?
- 17. Podejście porucznika Columbo (195)
Czego możemy się nauczyć od nieortodoksyjnego człowieka sukcesu?
- 18. Znaczenie zaufania na etapie zdobywania zlecenia (199)
Jak budować zaufanie na początku relacji?
- 19. Zdobywanie zaufania w związku z realizacją bieżącego zadania (205)
Jak pracować nad zadaniem w taki sposób, aby jednocześnie wzmacniać zaufanie?
- 20. Odzyskiwanie zaufania bez związku z realizacją bieżącego zadania (213)
Jak budować zaufanie, kiedy akurat nie realizuje się zlecenia dla klienta?
- 21. Sprzedaż krzyżowa (221)
Dlaczego sprzedaż krzyżowa to tak wielkie wyzwanie i co można na to poradzić?
- 22. Lista najszybszych i najskuteczniejszych sposobów na pozyskanie zaufania (235)
Które sprawy są najważniejsze i na czym należy się skupić w pierwszej
kolejności?
Dodatek: Zestawienie naszych list (243)
Podziękowania (267)
Źródła i literatura (269)
O autorach (273)
280 stron, A5, oprawa miękka