ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

FINANSOWE ASPEKTY MARKETINGU


GRZEGORCZYK W.

wydawnictwo: UN ŁÓDŹ , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 32.90 Twoja cena  31,26 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Prezentowana publikacja dotyczy problematyki marketingu i finansowania strategii przedsiębiorstwa.

Współcześnie trudno znaleźć na rynku wydawniczym publikacje, które podejmowałyby jednocześnie te dwa zagadnienia. Spotkać się można z opracowaniami odnoszącymi się odrębnie do problemów marketingu i finansów. Autor wychodzi z założenia, że tych zagadnień nie można traktować oddzielnie. Plan marketingowy zawierający najważniejsze cele i środki ich realizacji bez konfrontacji z zasobami finansowymi firmy i obcymi źródłami finansowania nie może być realizowany w praktyce. Związki i zależności między finansowaniem a działaniami marketingowymi są ścisłe i obustronne. Wielkość zasobów finansowych, jakimi dysponuje przedsiębiorstwo, warunkuje zakres działań marketingowych, ich intensywność i częstotliwość. Z drugiej strony prawidłowo przygotowana i realizowana strategia marketingowa powoduje osiąganie przez przedsiębiorstwo zysków, utrzymanie się na rynku i rozwój.


Spis treści:

 

Wstęp
ROZDZIAŁ I. Finansowanie strategii marketingowej przedsiębiorstwa
l. Zależności między strategią marketingową i strategią finansowania
2. Źródła finansowania działań marketingowych i ich rodzaje
3. Forma prawna przedsiębiorstwa a pozyskiwanie kapitału
4. Finansowanie działań marketingowych w cyklu życia produktu
4. I. Zależności między strategią marketingową a własnymi źródłami finansowania
4.2. Zależności między strategią marketingową a finansowaniem ze źródeł zewnętrznych
5. Finansowanie strategii przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych

ROZDZIAŁ II. Charakterystyka wybranych źródeł finansowania działań marketingowych przedsiębiorstwa
1. Kredyt handlowy i jego znaczenie w finansowaniu działań marketingowych przedsiębiorstwa
2. Weksel, jego rodzaje i obrót wekslowy
3. Forfaiting i jego wykorzystanie w finansowaniu działań marketingowych przedsiębiorstwa
4. Faktoring i jego znaczenie w finansowaniu działań marketingowych przedsiębiorstwa
5. Leasing i jego zastosowanie w finansowaniu przedsięwzięć marketingowych przedsiębiorstwa
5.1. Pojęcie i rodzaje leasingu
5.2. Koszty leasingu i jego rozwój w Polsce
6. Franchising jako fonna finansowania przedsięwzięć marketingowych
7. Kredyty bankowe i ich rola w finansowaniu działań marketingowych
8. Rynki finansowe i ich znaczenie w finansowaniu działań marketingowych przedsiębiorstwa
8.1. Papiery wartościowe rynku kapitałowego i ich wykorzystanie dla finansowania przedsięwzięć marketingowych
8.2. Papiery wartościowe rynku pieniężnego i ich rola w finansowaniu działań marketingowych przedsiębiorstwa
8.3. Giełda papierów wartościowych jako źródło finansowania przedsięwzięć marketingowych
9. Sekurytyzacja aktywów jako metoda pozyskiwania kapitału przez przedsiębiorstwa
10. Venture capital jako sposób finansowania działań marketingowych przedsiębiorstwa

ROZDZIAŁ III. Problemy efektywności strategii marketingowej
1. Budżet działań marketingowych i jego elementy
2. Prognozowanie sprzedaży jako czyńik budżetu działań marketingowych
3. Pomiar działań marketingowych jako element procesu kontroli marketingu
3.1. Mierniki finansowe krótkookresowych przedsięwzięć marketingowych
3.2. Mierniki finansowe długookresowych przedsięwzięć marketingowych
Podsumowanie

Studium przypadków
1. Przedsiębiorstwo handlowe - Hurtownia Nochem sp. z 0.0.
2. Przedsiębiorstwo Budmet
3. Polskie Przyprawy SA - wprowadzenie nowego produktu na rynek
4. Finansowanie zakupu towarów przez firmę handlową

Bibliografia


134 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022