Prezentowana publikacja dotyczy problematyki marketingu i finansowania
strategii przedsiębiorstwa.
Współcześnie trudno znaleźć na rynku wydawniczym publikacje, które
podejmowałyby jednocześnie te dwa zagadnienia. Spotkać się można z opracowaniami
odnoszącymi się odrębnie do problemów marketingu i finansów. Autor wychodzi z
założenia, że tych zagadnień nie można traktować oddzielnie. Plan marketingowy
zawierający najważniejsze cele i środki ich realizacji bez konfrontacji z zasobami
finansowymi firmy i obcymi źródłami finansowania nie może być realizowany w praktyce.
Związki i zależności między finansowaniem a działaniami marketingowymi są ścisłe i
obustronne. Wielkość zasobów finansowych, jakimi dysponuje przedsiębiorstwo, warunkuje
zakres działań marketingowych, ich intensywność i częstotliwość. Z drugiej strony
prawidłowo przygotowana i realizowana strategia marketingowa powoduje osiąganie przez
przedsiębiorstwo zysków, utrzymanie się na rynku i rozwój.
Spis treści:
Wstęp
ROZDZIAŁ I. Finansowanie strategii marketingowej przedsiębiorstwa
l. Zależności między strategią marketingową i strategią finansowania
2. Źródła finansowania działań marketingowych i ich rodzaje
3. Forma prawna przedsiębiorstwa a pozyskiwanie kapitału
4. Finansowanie działań marketingowych w cyklu życia produktu
4. I. Zależności między strategią marketingową a własnymi źródłami finansowania
4.2. Zależności między strategią marketingową a finansowaniem ze źródeł
zewnętrznych
5. Finansowanie strategii przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych
ROZDZIAŁ II. Charakterystyka wybranych źródeł finansowania
działań marketingowych przedsiębiorstwa
1. Kredyt handlowy i jego znaczenie w finansowaniu działań marketingowych
przedsiębiorstwa
2. Weksel, jego rodzaje i obrót wekslowy
3. Forfaiting i jego wykorzystanie w finansowaniu działań marketingowych
przedsiębiorstwa
4. Faktoring i jego znaczenie w finansowaniu działań marketingowych przedsiębiorstwa
5. Leasing i jego zastosowanie w finansowaniu przedsięwzięć marketingowych
przedsiębiorstwa
5.1. Pojęcie i rodzaje leasingu
5.2. Koszty leasingu i jego rozwój w Polsce
6. Franchising jako fonna finansowania przedsięwzięć marketingowych
7. Kredyty bankowe i ich rola w finansowaniu działań marketingowych
8. Rynki finansowe i ich znaczenie w finansowaniu działań marketingowych
przedsiębiorstwa
8.1. Papiery wartościowe rynku kapitałowego i ich wykorzystanie dla finansowania
przedsięwzięć marketingowych
8.2. Papiery wartościowe rynku pieniężnego i ich rola w finansowaniu działań
marketingowych przedsiębiorstwa
8.3. Giełda papierów wartościowych jako źródło finansowania przedsięwzięć
marketingowych
9. Sekurytyzacja aktywów jako metoda pozyskiwania kapitału przez przedsiębiorstwa
10. Venture capital jako sposób finansowania działań marketingowych przedsiębiorstwa
ROZDZIAŁ III. Problemy efektywności strategii marketingowej
1. Budżet działań marketingowych i jego elementy
2. Prognozowanie sprzedaży jako czyńik budżetu działań marketingowych
3. Pomiar działań marketingowych jako element procesu kontroli marketingu
3.1. Mierniki finansowe krótkookresowych przedsięwzięć marketingowych
3.2. Mierniki finansowe długookresowych przedsięwzięć marketingowych
Podsumowanie
Studium przypadków
1. Przedsiębiorstwo handlowe - Hurtownia Nochem sp. z 0.0.
2. Przedsiębiorstwo Budmet
3. Polskie Przyprawy SA - wprowadzenie nowego produktu na rynek
4. Finansowanie zakupu towarów przez firmę handlową
Bibliografia
134 strony, B5, oprawa miękka