ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 67.40 64,03   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MARKETING PODRĘCZNIK AKADEMICKI


ANDRUSZKIEWICZ K. RED.

wydawnictwo: TNOIK , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 67.40 Twoja cena  64,03 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Celem podręcznika jest syntetyczne przedstawienie najważniejszych zagadnień umożliwiających zrozumienie istoty marketingu i stworzenie w ten sposób podstaw do jego dalszego studiowania.

Podręcznik ma za zadanie wpojenie studentom najważniejszych zasad i reguł marketingu, będącego fundamentem marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem oraz warunkiem osiągnięcia wysokiej pozycji rynkowej i ciągłego utrzymywania i poprawiania konkurencyjności firmy.


Spis treści:

Wstęp (Krzysztof Andruszkiewicz)

Rozdział I. POJĘCIE, GENEZA I ROZWÓJ MARKETINGU
1.1.Początki marketingu (Krzysztof Andruszkiewicz)
1.2.Istota marketingu (Krzysztof Andruszkiewicz)
1.3.Orientacja marketingowa i orientacja rynkowa jako efekt implementacji marketingu w organizacjach (Iwona Escher)
1.3.1.Orientacja produkcyjna, sprzedażowa i marketingowa
1.3.2.Orientacja marketingowa a orientacja rynkowa
1.4.Kompozycja elementów marketing-mix (Krzysztof Andruszkiewicz)
1.5.Otoczenie organizacji - istota i podstawowe składniki (Iwona Escher).
1.6.Potencjał strategiczny organizacji - istota i elementy składowe (Iwona Escher)
Pytania kontrolne
Bibliografia

Rozdział II. MARKETINGOWE ZARZĄDZANIE PRZEDSIĘBIORSTWEM (Stanisław Kaczmarczyk)
2.1.MZP a inne koncepcje zarządzania przedsiębiorstwem
2.2.Charakterystyczne cechy MZP
2.3.Marketingowe planowanie strategiczne
2.4.Systemy planowania i realizacja planów
Pytania kontrolne
Bibliografia

Rozdział III. BADANIA MARKETINGOWE (Iwona Escher)
3.1.Pojęcie badań marketingowych i marketingowych systemów informacyjnych
3.2.Podstawowe rodzaje badań marketingowych
3.3.Główne etapy procesu badawczego
3.4.Źródła informacji w badaniach marketingowych
3.5.Wybrane metody zbierania danych i odpowiadające im instrumenty pomiarowe
Pytania kontrolne
Bibliografia

Rozdział IV. KONSUMENT I UWARUNKOWANIA JEGO ZACHOWAŃ (Katarzyna Pawlak-Kotodziejska)
4.1.Model zachowań konsumentów
4.2.Czynniki wpływające na zachowania nabywców
4.2.1.Czynniki psychologiczne
4.2.2.Czynniki osobowe
4.2.3.Czynniki społeczne
4.2.4.Czynniki kulturowe
4.3.Proces podejmowania decyzji zakupu
4.3.1.Typy decyzji zakupu i jej uczestnicy
4.3.2.Etapy procesu podejmowania decyzji o zakupie
Pytania i zagadnienia kontrolne
Bibliografia

Rozdział V. SEGMENTACJA I POZYCJONOWANIE PRODUKTU (Maciej Schulz)
5.1.Istota i funkcje segmentacji rynku
5.2.Kryteria segmentacji rynku
5.3.Procedury segmentacji rynku
5.4.Wybór rynku docelowego
5.5.Proces pozycjonowania produktu
Pytania kontrolne
Bibliografia

Rozdział VI. PRODUKT I PROCES JEGO ROZWOJU (Krzysztof Andruszkiewicz)
6.1.Pojęcie produktu w marketingu
6.2.Klasyfikacje produktów
6.3.Planowanie nowego produktu
6.4.Cykl życia produktu
6.5.Struktura asortymentowa
6.6.Marka
6.7.Opakowanie
6.8.Zadania menedżera produktu
Pytania kontrolne
Bibliografia

Rozdział VII. CENA I JEJ KSZTAŁTOWANIE 
7.1.Istota, funkcje i uwarunkowania cenowych strategii przedsiębiorstw
7.2.Metody ustalania cen
7.3.Strategie cenowe przedsiębiorstw
Pytania kontrolne
Bibliografia

ROZDZIAŁ VIII. DYSTRYBUCJA JAKO ELEMENT MARKETINGU (Joanna Petrykowska)
8.1.Istota, funkcje i integracja dystrybucji z pozostałymi elementami marketingu
8.2.Kanały dystrybucji oraz ich charakterystyka
8.3.Determinanty pionowej struktury dystrybucji
8.4.Organizacja fizycznego przepływu produktów
Pytania kontrolne
Bibliografia

Rozdział IX. KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (Katarzyna Pawlak-Kołodziejska)
9.1.Istota i proces komunikacji marketingowej
9.2.Planowanie komunikacji marketingowej
9.3.Reklama
9.4.Public relations
9.5.Promocja sprzedaży
9.6.Promocja osobista
Pytania kontrolne
Bibliografia

Rozdział X. OBSŁUGA KLIENTA W UJĘCIU MARKETINGOWYM I LOGISTYCZNYM
10.1.Istota obsługi klienta oraz jej elementy
10.2.Marketingowy aspekt obsługi klienta
10.3.Rola logistyki w realizacji poziomu obsługi klienta
10.4.Obsługa klienta jako płaszczyzna łącząca marketing i logistykę
10.5.Pomiar poziomu obsługi klienta
Pytania kontrolne
Bibliografia


375 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022