Czujesz czyli o komunikacji marketingowej i sprzedaży skierowanej do kobiet
Wstęp do gender marketingu
Celem publikacji "CZUJESZ? ...czyli o komunikacji marketingowej i
sprzedaży skierowanej do kobiet. Wstęp do gender marketingu" jest dostarczenie
praktycznej wiedzy na temat efektywnej komunikacji i sprzedaży skierowanej do kobiet
zgodnej z kobiecymi kodami komunikacji oraz oczekiwaniami i zachowaniami konsumentek.
Książka prezentuje aktualne informacje służące budowaniu strategii
zwiększenia udziału firm w bardzo szybko rosnącym rynku oraz wspiera Czytelników w
procesie wypracowania własnych, efektywnych metod działania.
Publikacja pomoże Czytelnikowi w przygotowaniu:
- strategii komunikacji z rynkiem oraz koncepcji sprzedaży towarów/usług do
wybranej grupy docelowej kobiet poprzez praktyczne wykorzystanie kobiecych kodów
komunikacji;
- audytu - polegającego na porównaniu aktualnego stanu swojej organizacji w
obszarze sprzedaży i obsługi klienta oraz marketingu i komunikacji rynkowej z aktualnymi
oczekiwaniami rynku, a także trendami w ramach female economy;
- szkolenia - skierowanego do specjalistów z działów sprzedaży, obsługi
klienta, marketingu i komunikacji mającego na celu podniesienie efektywności komunikacji
z konsumentkami oraz zwiększenia sprzedaży.
Nie jest to książka wyłącznie dla marketerów, ale dla wszystkich osób
zainteresowanych zmianami ekonomiczno-społecznymi, jakie zachodzą w dzisiejszym
świecie. To także zbiór informacji dla tych, którzy są ciekawi rozwiązań
realizowanych na podstawie badań naukowych, stanowiących nieocenione źródło
informacji i inspiracji oraz umożliwiających sprawne i efektywne operowanie na
dynamicznie zmieniającym się globalnym rynku, którego jesteśmy integralną częścią.
Spis treści:
Zamiast przedmowy
Rozdział 1
Komunikacja marketingowa skierowana do kobiet a uwarunkowania
społeczno-ekonomiczne
1.1. Dlaczego komunikacja i sprzedaż skierowane do kobiet? - zmiany
spoteczno-ekonomiczne na świecie
1.2. Różnice w postrzeganiu świata i komunikacji u kobiet i mężczyzn
1.3. Płeć kulturowa (psychologiczna)
1.4. Female Economy a Womenomics
Rozdział 2
Komunikacja marketingowa skierowana do kobiet - wstęp do gender marketingu
2.1. Co to jest gender marketing?
2.2. Potencjał i charakterystyka nowego rynku
2.3. Kobieta jako grupa docelowa w komunikacji zewnętrznej - segmentacja konsumentek
2.4. Kobiece kody komunikacji - CZUJESZ?
2.5. Proces zakupowy konsumentek - ogólne założenia
2.6. 4R
Rozdział 3
Efektywna sprzedaż i obsługa klienta skierowane do kobiet
3.1. Różnice i podobieństwa w procesie zakupowym kobiet i mężczyzn
3.2. Zasady sprzedaży skierowanej do kobiet
3.3. Jak to robimy w praktyce, realizując potrzeby konsumentki?
3.4. Przegląd przestrzeni sprzedaży na przykładzie sklepu
3.5. Jak to robimy w praktyce, realizując pragnienia konsumentki?
3.6. Szkolenia ze sprzedaży i obsługi klienta
3.7. W trakcie sprzedaży - praktyczne rady
3.8. Utwierdź konsumentkę w przekonaniu, że dobrze wybrała
Aneks: Szkolenie dla sprzedawców - przykład
Bibliografia
194 strony, A5, oprawa miękka