- Opracuj strategię obecności w mediach społecznościowych
- Zdobywaj oraz utrzymuj zaufanie i uwagę odbiorców
- Poznaj media społecznościowe od kuchni
Media społecznościowe zmieniają zasady komunikacji między firmami a klientami.
Nowoczesne firmy — takie jak Twoja — muszą nauczyć się słuchać swoich klientów i
wchodzić z nimi w bezpośrednie relacje, a co za tym idzie, podejmować aktywność w
miejscach, w których zadawane są pytania i toczy się dialog. Dlaczego? Ponieważ
znajduje to bezpośrednie przełożenie na wyniki finansowe. Marketing w mediach
społecznościowych to coś więcej niż modna nowinka; to ciężka praca, wymagająca
przemyślanego planu i konkretnych, skutecznych strategii.
Książka ta przeznaczona jest zarówno dla doświadczonych marketerów
czy właścicieli firm, jak i kompletnych nowicjuszy. Pomoże Ci zrozumieć różnice
między dostępnymi serwisami społecznościowymi, podpowie, jak dowiedzieć się, co
robią Twoi obecni i potencjalni klienci, oraz jak z nimi rozmawiać.
Dowiesz się z niej, jak rozwiązywać problemy prawne i etyczne. Nauczysz się
obserwować i sprawdzać skuteczność stosowanych technik marketingowych. Zrozumiesz, na
czym polega optymalizacja w wyszukiwarkach internetowych (SEO) i reklama pay-per-click
(PPC). Dzięki niej unikniesz poważnych pomyłek i niebezpiecznych błędów.
- Jak najskuteczniej wykorzystać Facebook, Twitter, YouTube, LinkedIn, Flickr i
inne serwisy?
- Jak opracować politykę obecności w mediach społecznościowych dla własnych
pracowników?
- Jak wybrać konsultanta ds. mediów społecznościowych?
- Jak wykorzystać dział obsługi klienta w mediach społecznościowych?
- Jak integrować tradycyjne działania marketingowe (telewizja, radio, prasa) ze
strategią obecności w mediach społecznościowych?
- Jak zachować spójność działań brandingowych i przesłania marketingowego?
- Jak stworzyć przyjazny pressroom i promować tam swoje eventy?
Spis treści:
Wprowadzenie (7)
Część I: Podstawowe informacje o mediach społecznościowych (11)
- 1. Nie jest łatwo, szybko ani tanio (13)
- 2. Strategie obecności w mediach społecznościowych (20)
- 3. Koniecznie zdefiniuj swoje cele (26)
- 4. Nie zwrot z inwestycji, a zwrot z dialogu (35)
- 5. Poznaj swoich odbiorców i dowiedz się, co robią (42)
Część II: Najważniejszy jest dialog (51)
- 6. Dialog i tak ma miejsce - z Tobą czy bez Ciebie (53)
- 7. Nie zwlekaj, zapewnij sobie pomoc prawną (58)
- 8. Nie obawiaj się ludzi nastawionych negatywnie (65)
- 9. Poznaj wszystkie społeczności (73)
- 10. Nie przychodź z pustymi rękoma (79)
- 11. Blogerzy nie znają granic (85)
- 12. Nie ma dwóch takich samych firm (91)
- 13. Nie zakochuj się (97)
- 14. Śmiało rezygnuj z tego, co się nie sprawdza (104)
- 15. Nie obawiaj się nowości (ale też nie przesadzaj) (111)
Część III: Media społecznościowe od kuchni (117)
- 16. Każdy pracownik Twojej firmy ma swój udział w realizacji strategii jej obecności
w mediach społecznościowych (119)
- 17. Opracuj polityki związane z aktywnością pracowników w serwisach
społecznościowych (125)
- 18. Pamiętaj o etyce (132)
- 19. Ustal, kto odpowiada za prowadzenie dialogu (137)
- 20. Znakomity program obsługi klienta jest świetnym przyczółkiem do wejścia w
mediasferę społecznościową (146)
- 21. Praktykanci są od parzenia kawy, a nie od reprezentowania firmy w mediach
społecznościowych (151)
- 22. Pamiętaj o spójności brandingu i przekazu (157)
- 23. Bądź przejrzysty - na zaufanie i uwagę odbiorców trzeba sobie zapracować (164)
- 24. Internauci ufają ikonom i awatarom (172)
Część IV: Nie chodzi o Ciebie (177)
- 25. Zrezygnuj z kontroli, zapomnij o ego (179)
- 26. Uważnie nadstawiaj uszu (187)
- 27. Twoi klienci znają Twoje produkty lepiej od Ciebie (194)
- 28. Wszystko sprowadza się do pomysłu (200)
- 29. Twoje treści muszą być wartościowe (206)
- 30. Najważniejsze to dzielić się z innymi (212)
- 31. Chcesz odnieść sukces? Musisz być towarzyski (220)
- 32. Zapytaj członków swojej społeczności (226)
- 33. Dostajesz to, co sam dajesz (232)
Część V: Media społecznościowe w perspektywie marketingu online (237)
- 34. Ludzie nie chcą być celem działań marketingowych (239)
- 35. Różnica między monitorowaniem dialogu a prowadzeniem badań (244)
- 36. Optymalizacja w wyszukiwarkach internetowych (SEO) i reklama pay-per-click (PPC)
(249)
- 37. Linki i pozycja w wynikach wyszukiwania stanowią skutek uboczny działań
podejmowanych w mediach społecznościowych (255)
- 38. Uzgodnij działania marketingowe podejmowane offline z tymi podejmowanymi w mediach
społecznościowych (261)
- 39. Stwórz przyjazny mediom społecznościowym pressroom i promuj tam swoje eventy
(267)
- 40. YouTube to druga co do wielkości wyszukiwarka internetowa (272)
- 41. W wyszukiwaniu w mediach społecznościowych liczy się chwila obecna (277)
- 42. Przeglądarka internetowa to dziś nie wszystko (282)
- 43. Nowe sygnały dla wyszukiwarek internetowych (286)
- 44. Wybór konsultanta ds. mediów społecznościowych (291)
- 45. Podsumowanie (297)
Skorowidz (303)
312 stron, oprawa miękka