E-commerce w Polsce ma bardzo duże perspektywy rozwoju. Wynika to przede wszystkim ze
zmian przyzwyczajeń klientów, dla których zakupy w sieci przestały być
"egzotyczną nowością", stając się jedną z opcji rozważanych przy zakupie
niektórych produktów lub usług.
Świadome budowanie relacji z klientem staje się priorytetem dla przedsiębiorstw
działających w sieci. Podstawą budowy trwałych relacji z klientem jest znajomość
potrzeb, preferencji, motywów zachowań i decyzji e-konsumenta.
Wiedza na temat typów polskich e-konsumentów — ich cech i zachowań
— ma istotne znaczenie dla przedsiębiorstw, które tworzą koncepcję strategii
marketingowej oraz poszukują kierunków rozwoju swoich produktów i marek.
Wyniki badań autorów pozwoliły stworzyć "fotografię" e-konsumenta oraz
jego "koszyka zakupów".
Jeśli jesteś przedstawicielem przedsiębiorstwa sprzedającego swoje produkty i
usługi w internecie, książka ta dostarczy informacji, które pomogą Ci zorganizować
sprzedaż, sformułować ofertę asortymentową, budować relacje z klientem.
Spis treści:
Wprowadzenie (5)
Rozdział 1. Jak definiować polskiego e-konsumenta? - dylematy terminologiczne
(9)
- 1. E-konsument i jego zachowania nabywcze (10)
- 2. Uwarunkowania zachowań nabywczych e-konsumenta (17)
Rozdział 2. Jak badać polskiego e-konsumenta? - dylematy metodologiczne (27)
- 1. Źródła informacji o e-konsumencie (28)
- 2. Metody i techniki badania e-konsumenta (40)
- 3. Założenia metodologiczne badania polskiego e-konsumenta (48)
Rozdział 3. Jaki jest polski e-konsument? - dylematy poznawcze (57)
- 1. Portret demograficzny, społeczno-zawodowy i ekonomiczny polskiego e-konsumenta (58)
- 2. Portret psychologiczny polskiego e-konsumenta (65)
- 3. Czas wolny polskiego e-konsumenta (78)
- 4. Internet w życiu polskiego e-konsumenta (96)
Rozdział 4. Jak kupuje polski e-konsument? - dylematy poznawcze (107)
- 1. Struktura asortymentowa koszyka zakupów polskiego e-konsumenta (108)
- 2. Motywy dokonywania zakupów w sieci (112)
- 3. Źródła informacji o ofercie produktowej w sieci (116)
- 4. Determinanty wyboru produktów (132)
- 5. Miejsca i warunki zakupów w sieci (144)
Rozdział 5. Jak wykorzystać wiedzę o polskim e-konsumencie? - dylematy aplikacyjne
(167)
- 1. Typy polskiego e-konsumenta (167)
- 2. Wytyczne do działań marketingowych w handlu elektronicznym (178)
Bibliografia (187)
192 strony, oprawa miękka