Siła pozytywnych opinii
Jak efektywnie wykorzystać najlepszy kanał informacyjny do reklamy Twojej firmy
Ostentacyjna reklama i wyrafinowane kampanie marketingowe tracą swoją siłę
oddziaływania. Dzisiaj biznes napędza marketing szeptany. Jak dowodzą badania, ludzie
wprost nie mogą oprzeć się pokusie polecania produktów i usług swoim przyjaciołom
– to instynktowne działanie, głęboko zakorzenione w naszym mózgu. Mądra firma
potrafi wykorzystać to silne pragnienie dla własnych celów.
Ekspert ds. marketingu, John Jantsch, przedstawia praktyczne rozwiązania,
umożliwiające wykorzystanie poleceń w celu zapewnienia sobie stałego napływu nowych
klientów. Jeżeli tylko będą zadowoleni, z pewnością polecą firmę kolejnym osobom.
Oto kilka wskazówek:
* Rozmawiaj z klientami, zamiast do nich przemawiać.
* Sprzedawcy to najważniejsi członkowie twojego zespołu marketingowego.
* Przekazuj klientom odpowiednie informacje.
Sekret pozyskiwania poleceń tkwi w znajomości cyklu rekomendacyjnego. Firma może
stworzyć taki skuteczny mechanizm polecania innym osobom poprzez sprawne przeprowadzanie
potencjalnego klienta przez kolejne fazy: wiem, lubię, ufam, próbuję, kupuję,
powtarzam, polecam. Jantsch twierdzi, że jeśli wszyscy członkowie organizacji będą
mieli ten schemat cały czas na uwadze, firma będzie generować polecenia niczym dobrze
naoliwiona maszyna.
Ten praktyczny, błyskotliwy i oryginalny przewodnik to ważna lektura dla każdego, kto
chce zapewnić swojej firmie rozwój bez konieczności wyasygnowania dużych środków na
działalność marketingową.
John Jantsch jest trenerem ds. marketingu i technologii cyfrowych, a
także autorem nagradzanych publikacji społecznościowych oraz biblii marketingu w małej
firmie, czyli książki Duct Tape Marketing.
Spis treści:
Podziękowania
Wprowadzenie
Rozdział 1 Fakty na temat polecania
Rozdział 2 Polecanie rozłożone na czynniki pierwsze
Rozdział 3 Droga do poleceń
Rozdział 4 System poleceń - spojrzenie ogólne
Rozdział 5 Autentyczna strategia
Rozdział 6 Treści jako narzędzie marketingu
Rozdział 7 Strategie zespolenia
Rozdział 8 Sieć kontaktów z klientami
Rozdział 9 Sieć kontaktów z partnerami strategicznymi
Rozdział 10 Gotowi do odbioru
Rozdział 11 Konkretne kampanie rekomendacyjne
Rozdział 12 Lapidarne sugestie
Rozdział 13 Warsztaty
284 strony, Format: 15.5x23.5cm, oprawa miękka