Marketing polityczny w kampanii wyborczej
Studium wyborów samorządowych w Bytomiu w 2006 roku
Główną zaleta książki jest umiejętne połączenie przystępnie
wyłożonej teorii marketingu z analiza jego zastosowania na gruncie polskim, w warunkach
wyborów lokalnych.
Analiza ta, dokonana na podstawie materiałów zebranych przez autorkę w
czasie wyborów samorządowych w 2006-01-03 roku w Bytomiu, porównuje strategie
prowadzenia poszczególnych kampanii wyborczych oraz podejmuje próbę oceny stopnia
wykorzystania założeń marketingu politycznego przez wszystkie podmioty, które wzięły
udział w wyborach – partie, stowarzyszenia lokalne oraz komitety wyborców.
Spis treści:
Wstęp
Część I. Teoretyczne podstawy marketingu politycznego
Rozdział 1. Marketing polityczny
1. Pojęcie marketingu politycznego
1.1. Rynek polityczny
1.2. Towar (produkt) polityczny
1.3. Klient (nabywca, konsument)
1.4. Cena
2. Geneza i ewolucja
3. Definicje
4. Marketing polityczny jako element komunikacji politycznej
5. Marketing polityczny jako dyskurs mityczny
5.1. Mit
5.2. Marketing polityczny a mit
6. Korzyści i zagrożenia płynące z zastosowania marketingu politycznego w kampanii
wyborczej
Rozdział 2. Marketingowa kampania wyborcza
1. Kampania wyborcza
2. Metody badania rynku politycznego
2.1. Badania dokumentalne
2.2. Metody ilościowe i jakościowe
2.3. Metody służące pozycjonowaniu oferty politycznej
2.4. Analiza technik i środków promocji
3. Metody kampanii wyborczej zorientowanej marketingowo: segmentacja, targeting,
pozycjonowanie
4. Projektowanie kampanii wyborczej (strategia)
4.1. Oferta polityczna
4.2. Organizacja i budżet
5. Realizacja kampanii wyborczej (promocja)
5.1. Reklama
5.2. Marketing bezpośredni
5.3. Public relations (PR)
5.4. Sprzedaż osobista
5.5. Logo, slogan, hasło, barwa i kształt - środki oddziaływania na wyborcę
6. Skuteczność negatywnej kampanii wyborczej
Część II. Marketing polityczny w kampanii samorządowej w Bytomiu 2006
roku
Rozdział 3. Projektowanie kampanii wyborczej przez podmioty biorące udział w
wyborach samorządowych w Bytomiu w 2006 roku - analiza przeprowadzonych badań
1. Podmioty, które wzięły udział w wyborach samorządowych w Bytomiu w 2006 roku
2. Analiza rynku politycznego w kampanii samorządowej w Bytomiu w 2006 roku
2.1. Uwzględnienie badań rynku
2.2. Wybór grup docelowych
3. Projektowanie oferty politycznej oraz przebiegu kampanii
4. Wybór środków promocji
5. Sposób organizacji dystrybucji materiałów promocyjnych
6. Budżet
7. Opinie kandydatów dotyczące zagadnienia stosowania w kampanii wyborczej zasad
marketingu politycznego
Rozdział 4. Oferta polityczna
1. Programy wyborcze
1.1. Program wyborczy Komitetu Wyborczego Platformy Obywatelskiej RP
1.2. Program wyborczy Komitetu Wyborczego Prawa i Sprawiedliwości
1.3. Program wyborczy Komitetu Wyborczego Polskiego Stronnictwa Ludowego
1.4. Program wyborczy Koalicyjnego Komitetu Wyborczego SLD+SDPL+PD+UP Lewicy i Demokratów
1.5. Program wyborczy Komitetu Wyborczego Stowarzyszenia"Wspólny Bytom"
1.6. Program wyborczy Komitetu Wyborczego Porozumienie dla Bytomia
1.7. Program wyborczy Komitetu Wyborczego Ruch Odnowy Bytomia
1.8. Program wyborczy Bytomskiego Komitetu Wyborczego Wyborców "JEDNOŚĆ"
1.9. Program wyborczy Komitetu Wyborczego Samoobrony Rzeczpospolitej Polskiej
1.10. Program wyborczy Komitetu Wyborczego Wyborców Wiesława Bieńkowskiego
1.11. Analiza porównawcza programów wyborczych
2. Sylwetki kandydatów na prezydenta miasta
2.1. Piotr Koj
2.2. Janusz Paczocha
2.3. Krzysztof Wójcik
2.4. Artur Krawczyk
2.5. Kazimierz Bartkowiak
2.6. Andrzej Tomczyk
2.7. Zygmunt Wilk
2.8. Tadeusz Odlanicki-Poczobutt
3. Hasła, slogany, znaki graficzne, barwy i kształty wykorzystane w kampanii wyborczej
wyborów samorządowych 2006 roku w Bytomiu
3.1. Slogany i hasła
3.2. Znaki graficzne, barwy i kształty wykorzystane w kampanii wyborczej wyborów
samorządowych 2006 roku w Bytomiu
Rozdział 5. Marketing bezpośredni i sprzedaż osobista
1. Marketing bezpośredni
2. Sprzedaż osobista
Rozdział 6. Reklama
Rozdział 7. Podsumowanie
Załącznik 1
Załącznik 2 Ankiety
Załącznik 3
Załącznik 4
Załącznik 5
384 strony, B5, oprawa miękka