Publikacja stanowi materiały do ćwiczeń z podstaw marketingu,
zawierające zbiór najważniejszych zagadnień z tego zakresu.
Została podzielona na dwie części. Pierwsza poświęcona jest podstawom
teoretycznym, druga zaś wybranym obszarom zastosowania marketingu.
Każdy rozdział składa się:
• z krótkiej części teoretycznej – teorii w pigułce,
• testów sprawdzających zrozumienie omówionych zagadnień (wraz z
odpowiedziami zamieszczonymi na końcu książki),
• zdań do uzupełnienia,
• zadań problemowych do przedyskutowania (czasem w formie studiów
przypadków), które mogą być wykorzystane przez wykładowców jako podstawa do
prowadzenia ćwiczeń lub warsztatów.
Książka kierowana jest do studentów kierunków ekonomicznych i zarządzania
– jako pomoc dydaktyczna przy prowadzeniu wykładów i ćwiczeń z podstaw marketingu.
Może być także użyteczna dla studentów innych kierunków (humanistycznych,
medycznych, artystycznych), w których programie przewidziano zajęcia z marketingu, lub
wykorzystana jako materiały szkoleniowe przez szkoleniowców oraz praktyków zajmujących
się marketingiem na co dzień.
Zespół autorski tworzą pracownicy naukowo-dydaktyczni Katedry
Marketingu Usług na Wydziale Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego
Spis treści:
Wstęp
Część pierwsza. Podstawy marketingu
Rozdział 1. Istota i rozwój marketingu (Józef Perenc)
1.1. Teoria w pigułce
1.2. Test
1.3. Zdania do uzupełnienia
1.4. Zadania problemowe
Rozdział 2. Znaczenie otoczenia marketingowego dla organizacji (Izabela
Ostrowska)
2.1. Teoria w pigułce
2.2. Test
2.3. Zdania do uzupełnienia
2.4. Zadania problemowe
Rozdział 3. Zastosowanie badań marketingowych w organizacji (Joanna
Hołub, Agnieszka Smalec)
3.1. Teoria w pigułce
3.2. Test
3.3. Zdania do uzupełnienia
3.4. Zadania problemowe
Rozdział 4. Proces segmentacji (Urszula Chrąchol)
4.1. Teoria w pigułce
4.2. Test
4.3. Zdania do uzupełnienia
4.4. Zadania problemowe
Rozdział 5. Zachowania nabywców indywidualnych w procesie zakupu
(Izabela Ostrowska)
5.1. Teoria w pigułce
5.2. Test
5.3. Zadania problemowe
Rozdział 6. Polityka produktu w organizacji (Agnieszka Smalec)
6.1. Teoria w pigułce
6.2. Test
6.3. Zdania do uzupełnienia
6.4. Zadania problemowe
Rozdział 7. Polityka cenowa w organizacji (Magdalena Małachowska,
Kamila Peszko)
7.1. Teoria w pigułce
7.2. Test
7.3. Zdania do uzupełnienia
7.4. Zadania problemowe
Rozdział 8. Polityka dystrybucji w organizacji (Urszula Chrąchol,
Leszek Gracz)
8.1. Teoria w pigułce
8.2. Test
8.3. Zdania do uzupełnienia
8.4. Zadania problemowe
Rozdział 9. Polityka promocji w organizacji (Kamila Peszko)
9.1. Teoria w pigułce
9.2. Test
9.3. Zdania do uzupełnienia
9.4. Zadania problemowe
Rozdział 10. Miejsce personelu w budowaniu potencjału organizacji
(Kamila Peszko)
10.1. Teoria w pigułce
10.2. Test
10.3. Zdania do uzupełnienia
10.4. Zadania problemowe
Część druga. Wybrane obszary zastosowania marketingu
Rozdział 11. Specyfika marketingu na rynku dóbr konsumpcyjnych
(Izabela Ostrowska)
11.1. Teoria w pigułce
11.2. Test
11.3. Zadania problemowe
Rozdział 12. Specyfika marketingu na rynku dóbr instytucjonalnych
(Izabela Ostrowska)
12.1. Teoria w pigułce
12.2. Test
12.3. Zadania problemowe
Rozdział 13. Istota i rozwój marketingu usług (Grażyna Rosa)
13.1. Teoria w pigułce
13.2. Test
13.3. Zdania do uzupełnienia
13.4. Zadania problemowe
Rozdział 14. Miejsce handlu we współczesnym marketingu (Kamila Peszko)
14.1. Teoria w pigułce
14.2. Test
14.3. Zdania do uzupełnienia
14.4. Zadania problemowe
Rozdział 15. Specyfika marketingu w Internecie (Leszek Gracz)
15.1. Teoria w pigułce
15.2. Test
15.3. Zadania problemowe
Rozdział 16. Istota i rozwój marketingu społecznego (Grażyna Rosa)
16.1. Teoria w pigułce
16.2. Test
16.3. Zdania do uzupełnienia
16.4. Zadania problemowe
Rozdział 17. Marketing na międzynarodowym rynku (Agnieszka Smalec)
17.1. Teoria w pigułce
l7. 2.Test
17.3. Zdania do uzupełnienia
17.4. Zadania problemowe
Rozdział 18. Zarządzanie i planowanie marketingowe w organizacji. Strategie
marketingowe (Leszek Gracz)
18.1. Teoria w pigułce
18.2. Test
18.3. Zadania problemowe
Rozwiązania testów
Bibliografia
212 stron, B5, oprawa miękka