ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 48.30 45,89   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

TEORIA ZAKUPÓW


MILLER D.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 48.30 Twoja cena  45,89 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Ta książka proponuje bardzo oryginalne spojrzenie na jedną z najbardziej podstawowych codziennych czynności – na zakupy.

Zwykle przyjmujemy, że w zakupach chodzi przede wszystkim o jednostki i materializm. Miller odrzuca to założenie i podąża zaskakującą drogą analizy zakupów na zasadzie analogii z antropologicznymi badaniami rytuału ofiarnego. Twierdzi, że akt nabywania dóbr niemal zawsze powiązany jest z innymi relacjami społecznymi, zwłaszcza tymi, których podstawą jest miłość i troska.

 

Przed przeczytaniem tej książki sądziłem, że teoria zakupów nie jest możliwa. Zmieniłem zdanie. Daniel Miller przekonuje, że zakupy to praktyka rytualna zorientowana na innych. W ten sposób przywraca serce ujęciom konsumpcji, które zbyt często zakładają, że zakupy to czynność aspołeczna a nawet antyspołeczna. Nadzwyczajne.

Nigel Thrift, University of Bristol


Daniel Miller jest profesorem antropologii w University College w Londynie.


Spis treści:

Podziękowania
Wprowadzenie

1. Miłość w supermarketach
2. Zakupy jako ofiara
3. Podmiot i przedmiot oddania

Przypisy
Bibliografia
Skorowidz


172 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022