ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MARKETING POLITYCZNY W REGIONIE


SZCZUDLIŃSKA-KANOŚ A.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 39.25 Twoja cena  37,29 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W ostatnich latach pozycja regionów w Polsce umocniła się w wyniku naturalnej ewolucji, postępu oraz wzrastających potrzeb i wymagań ludności. Samorządowcy sprawujący swoje funkcje na poziomie wojewódzkim w ramach procesów decentralizacyjnych otrzymali szersze kompetencje i przestali traktować samorząd regionalny wyłącznie jako „poczekalnię polityczną”, pomocną w zdobywaniu kolejnych szczebli kariery. Duża konkurencja w ubieganiu się o mandaty radnych wpłynęła na rozwój marketingu politycznego w regionach, gdzie działania przedwyborcze należy prowadzić inaczej niż na poziomie centralnym i lokalnym.

Celem publikacji jest ukazanie ewolucji marketingu politycznego w Polsce przez analizę kampanii prowadzonych w latach 1989–2011 oraz wskazanie metod i narzędzi najbardziej skutecznych podczas walki wyborczej o fotel radnego.

Ponieważ przedstawione w książce treści odnoszą się do wiedzy z różnych specjalności, praca powinna zainteresować nie tylko politologów, ale również ekspertów w dziedzinie zarządzania oraz socjologów. Do grona jej adresatów można także zaliczyć praktyków, w szczególności samorządowców regionalnych i marketingowców.


Agnieszka Szczudlińska-Kanoś – doktor nauk humanistycznych w zakresie nauk o polityce, adiunkt w Instytucie Spraw Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Absolwentka zarządzania i marketingu Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ oraz politologii Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się na zagadnieniach związanych z marketingiem politycznym, samorządem terytorialnym oraz polityką społeczną.


Spis treści:

Wprowadzenie  7

1. Teoria i historia marketingu politycznego  11
1.1. Próba systematyki definicji marketingu politycznego  11
1.2. Marketing polityczny w ujęciu historycznym  16
1.3. Marketing ekonomiczny, polityczny i wyborczy – podobieństwa i różnice 20

2. Samorząd regionalny  27
2.1. Pojęcie regionu  27
2.2. Funkcjonowanie polskich regionów – zarys przemian  31
2.3. Koncepcje i realizacja tworzenia regionów w III RP  36
2.4. Ukształtowanie samorządu województwa w Polsce  41

3. Rezultaty empirycznego zastosowania marketingu politycznego w Polsce na przykładzie wyborów 1989–2011  53
3.1. Kampanie lat 1989–1994 jako przykład marketingu nieprofesjonalnego  53
3.2. Wybory 1995–2000 – czas rozwoju   71
3.3. Nowoczesne działania przedwyborcze w latach 2001–2007  80
3.4. Nowa jakość – elekcje 2009–2011  96

4. Kampania wyborcza jako narzędzie służące osiąganiu i utrzymaniu władzy   111
4.1. Kampania wyborcza jako obiekt badań   111
4.2. Ewolucja kampanii wyborczych   117
4.3. Organizacja kampanii wyborczej polityka działającego na szczeblu regionu    120

5. Doskonalenie wizerunku i promocja kandydata jako elementy marketingu politycznego w regionie  153

5.1. Kreowanie wizerunku polityka w regionie   153
5.2. Wykorzystanie promotion mix na poziomie województwa  162
5.3. Egzemplaryczność regionalnych działań przedwyborczych  181

Podsumowanie   199
Bibliografia   203
Spis tabel   217
Spis rysunków   218


220 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022