KULTUROWE UWARUNKOWANIA ZACHOWAŃ KONSUMENTÓW NA PRZYKŁADZIE MŁODYCH
EUROPEJCZYKÓW
W książce przedstawiono zróżnicowanie kulturowe społeczeństw ze
szczególnym uwzględnieniem ich zachowań konsumenckich.
Wyróżniono czynniki kulturowe,które w większym lub mniejszym stopniu
wpływają na podejmowanie decyzji nabywczych. Dokonano tego na przykładzie badań
przeprowadzonych w ośmiu krajach europejskich, tj. Czechach, Finlandii, Francji,
Hiszpanii, Niemczech, Polsce, Portugalii oraz Wielkiej Brytanii.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1. CHARAKTER I ATRYBUTY OTOCZENIA KULTUROWEGO
1.1.Identyfikacja atrybutów otoczenia w zachowaniach podmiotów rynku
1.2.Interdyscyplinarny charakter pojęcia kultura narodowa
1.3.Główne atrybuty kultury narodowej
1.4.Zjawisko konwergencji i dywergencji kultury i konsumenta w procesie globalizacji
Rozdział 2. ANALIZA MODELI ZACHOWAŃ KONSUMENTÓW
2.1.Konsument i zachowanie konsumenta - istota i złożoność problemu
2.2.Konsument w świetle myśli ekonomiczno-socjologicznej
2.3.Modelowe ujęcie zachowania konsumenta
2.4.Model zachowania konsumenta uwarunkowanego elementami kultury narodowej
Rozdział 3. ENDOGENICZNE CZYNNIKI KULTUROWE ZACHOWAŃ MŁODYCH KONSUMENTÓW
EUROPEJSKICH
3.1.Charakterystyka badań zachowań młodych konsumentów europejskich
3.1.1.Przedmiot badań, cele i założenia badawcze
3.1.2.Metodyka badań
3.1.3.Populacja badana oraz charakterystyka próby badawczej
3.1.4.Ograniczenia badań
3.2.Klasyfikacje czynników kształtujących zachowania konsumentów
3.3.Potrzeby jako podstawowy czynnik działań konsumentów
3.4.Główne wartości uznawane w różnych kulturach światowego rynku
3.5.Osobowość jako czynnik warunkujący zachowania konsumentów
3.6.Postawy konsumentów związane z nastawieniem do produktów krajowych.
Rozdział 4. EGZOGENICZNE CZYNNIKI KULTUROWE ZACHOWAŃ MŁODYCH KONSUMENTÓW
EUROPEJSKICH
4.1.Kraj pochodzenia produktu - kryterium oceny i postrzegania jakości produktu
4.2.Subkultury i grupy odniesienia
4.3.Rodzina jako podstawowa grupa odniesienia
Rozdział 5. ZACHOWANIA NABYWCZE MŁODYCH KONSUMENTÓW EUROPEJSKICH
5.1.Podejmowanie decyzji konsumenckich
5.2.Stosunek konsumentów do produktów innowacyjnych
5.3.Stosunek konsumentów do środowiska naturalnego i produktów ekologicznych
5.4.Stosunek konsumentów do produktów markowych
5.5.Wybór miejsca dokonywania zakupów
5.6.Profil lojalności konsumentów wobec marek nabywanych produktów
Podsumowanie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Aneks
382 strony, B5, oprawa miękka