ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 30.80 29,26   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

OBSZARY I MOŻLIWOŚCI WYKORZYSTANIA MARKETINGU


SZULCE H. RED.

wydawnictwo: WYD UE POZNAŃ , rok wydania 2004, wydanie I

cena netto: 30.80 Twoja cena  29,26 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Kolejnemu zeszytowi naukowemu przygotowanemu przez pracowników i doktorantów Katedry Handlu i Marketingu niezwykle trudno nadać tytuł, który odzwierciedlałby w sposób jednoznaczny wspólną płaszczyznę poruszanych problemów.

Niewątpliwie jednak wszystkie rozważania skoncentrowane są na problematyce szeroko pojętych instrumentów i strategii marketingowych oraz ich uwarunkowaniach.

Przedmiotem analizy są zarówno strategie przedsiębiorstw handlowych, jak i przemysłowych, a także samorządowych.

Związane to jest w większości z zainteresowaniami badawczymi autorów oraz z przygotowywanymi przez nich rozprawami, będącymi podstawą awansu naukowego. Mimo wspomnianego rozszerzenia w stosunku do tytułu zeszytu szczegółowej problematyki poruszanej w prezentowanych pracach łączą je wskazania dotyczące uwarunkowań oraz możliwości wykorzystania działań marketingowych w wybranych dziedzinach. Dotyczy to zarówno ewolucji i znaczenia poszczególnych instrumentów działań marketingowych oraz ich skutków (np. budowanie lojalności klientów), jak i możliwości adaptacji znanych instrumentów marketingowych do szczególnego obszaru i zakresu funkcjonowania marketingu (np. marketingu terytorialnego). Tłumaczy to i uzasadnia dość ogólny tytuł zeszytu Obszary i możliwości wykorzystania marketingu. W tak zarysowanej przestrzeni rozważań mieści się analiza poziomu życia ludności, wskazująca na potencjalne możliwości i skuteczność strategii marketingowej w danej społeczności i jej poszczególnych segmentach, zdeterminowanych w znacznej mierze właśnie poziomem i rozkładem dochodów. Znacząca część rozważań poświęcona została konkurencji. Analizie poddano tak szczegółowe instrumenty, jak i wizerunek przedsiębiorstwa, który służy mu do budowania przewagi na rynku. Ukazano obszary tworzenia przewagi konkurencyjnej w sieciach handlowych. Szczególną uwagę zwrócono na instrumenty promocji, które mogą być stosowane w miejscu sprzedaży. W poruszanym obszarze mieszczą się także rozważania poświęcone determinantom i budowie lojalności wobec marek dóbr częstego zakupu i marek własnych handlu. Problematyka lojalności została także szerzej opisana na podstawie relacji zachodzących na rynku instytucjonalnym. W dalszej kolejności uwaga została skupiona na szczególnym przedmiocie marketingowym, jakim jest usługa. Wskazano na cechy usług determinujące wybór kanału dystrybucji oraz na niezbędny zakres ich różnicowania w zależności od segmentów nabywców. Ostatnia część rozważań zamieszczonych w prezentowanym zeszycie dotyczy szeroko pojętego marketingu przestrzennego. Wskazano na możliwości zastosowania narzędzi marketingu w gminie, a także na przesłanki wykorzystania koncepcji marketingowej w wielofunkcyjnym rozwoju obszarów wiejskich.


Wstęp (Halina Szulce)

Halina SZULCE Poziom życia ludności w Polsce jako determinanta i skutek rozwoju ekonomicznego
Tomasz ŻYMINKOWSKI Wizerunek firmy i marki jako źródło przewagi konkurencyjnej
Bartłomiej PIERAŃSKI Obszary budowania przewagi konkurencyjnej przez globalne sieci handlowe
Wiesław CIECHOMSKI Instrumenty promocji w miejscu sprzedaży
Karolina JANISZEWSKA Determinanty wyznaczające poziom lojalności wobec marki na rynku dóbr konsumpcyjnych częstego zakupu
Monika NEJMAN Budowanie lojalności klientów a marki własne handlu
Paweł TALARCZYK Kształtowanie lojalności na rynku instytucjonalnym
Agnieszka JUNIEWICZ Istota i specyfika marketingu relacyjnego jako koncepcji zarządzania przedsiębiorstwem.
Szymon STROJNY Cechy usługi jako determinanty wyboru kanału dystrybucji na rynku usługowym
Katarzyna WALKOWIAK Segmentacja klientów jako determinanta działań banku w zakresie obsługi
Magdalena FLOREK Możliwości zastosowania narzędzi marketingu w gminie (w kontekście wyników badań w gminach regionu wielkopolskiego)
Robert ROMANOWSKI Przesłanki wykorzystania koncepcji marketingowej w wielofunkcyjnym rozwoju obszarów wiejskich


200 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022