Handel jako dział gospodarki jest współcześnie z wielu punktów widzenia
znaczący, a przedsiębiorstwa handlowe silne i innowacyjne. W jeszcze większym stopniu
przymiotniki te określają handel detaliczny, który w całym swoim bogactwie
strukturalnym staje się sektorem z jednej strony coraz bardziej wyrafinowanym, z drugiej
- dyktującym warunki innym uczestnikom łańcuchów dostaw. Te jego atrybuty stanowią
istotne przesłanki wzrostu zainteresowania badaczy zagadnieniami związanymi z handlem, w
tym detalicznym. Wiele badań dotyczy rynkowych aspektów funkcjonowania przedsiębiorstw
handlu detalicznego, których szczególną cechą jest wchodzenie w relacje z bardzo
licznymi nabywcami indywidualnymi. Kwestia ta jest centralnym zagadnieniem zdecydowanej
większości artykułów zawartych w niniejszym Zeszycie Naukowym.
Wprowadzenie (Barbara Borusiak)
PERSPEKTYWA NABYWCÓW W SEKTORZE HANDLU DETALICZNEGO
Magdalena Sobocińska
Konkurowanie przedsiębiorstw handlowych w warunkach rozwoju nowej konsumpcji
Paweł Dobski
Jakość usługi handlowej w opinii klientów indywidualnych w świetle badań
empirycznych
Agnieszka Izabela Baruk
Poziom etyki handlowców a ich wizerunek wśród nabywców finalnych
Grzegorz Maciejewski
Budowa przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa handlowego przez działania
redukujące ryzyko konsumenckie
Marcin Gębarowski
Kreowanie doświadczeń zmysłowych u klientów punktów sprzedaży detalicznej -
znaczenie oraz integracja podejmowanych działań
Krystyna Iwińska-Knop
Techniki wywierania wpływu na decyzje nabywcze klientów hipermarketów
Elena Horska, Johana Urgeova, Renata Prokeinova, Andrzej Krasnodębski
Country of origin and ąuality perception and its impact on consumer buying
decision: case of Slovakia and Poland
Ewa Jerzyk, Renata Nestorowicz, Anna Wielicka-Regulska
Design opakowania a decyzje zakupu produktu na rynku dóbr konsumpcyjnych
Beata Zatwarnicka-Madura
Preferencje nabywców (w szczególności kobiet) wobec instrumentów
marketingowego oddziaływania w miejscu sprzedaży
Monika Kuśmierek, Janusz Marak
Preferencje nabywców jako determinanta strategii asortymentowych przedsiębiorstw
na rynku produktów mleczarskich
Renata Nestorowicz, Lilianna Nowak
Produkty bioaktywne - nowy wymiar konkurencyjności przedsiębiorstw handlowych.
Wojciech Kozłowski
Cena jako instrument konkurowania w handlu detalicznym
Aleksandra Grzesiuk
Handel detaliczny a rytualizacja konsumpcji
KOMUNIKACJA RYNKOWA PRZEDSIĘBIORSTW HANDLU DETALICZNEGO
Joanna Petrykowska
Strategia promocji przedsiębiorstw handlowych w Polsce
Bogna Pilarczyk
Rola komunikacji marketingowej w pozycjonowaniu sieci handlowych
Magdalena Stefańska
Tożsamość a wizerunek w handlu detalicznym - implikacje dla skuteczności
realizowanej strategii pozycjonowania
Tomasz Wanat, Magdalena Stefańska
Rola familiaryzacji w ocenie strategii pozycjonowania sklepów detalicznych
Robert Nowacki
Innowacje w działalności reklamowej jako narzędzie podwyższania
konkurencyjności przedsiębiorstw handlowych
Lucyna Witek
Społeczna odpowiedzialność jako nowy kierunek w komunikacji marketingowej
dużych przedsiębiorstw handlowych
Anetta Pukas
Programy lojalnościowe w handlu detalicznym - specyfika i wykorzystanie
Anna Rogala
Zarządzanie komunikacją wewnętrzną w przedsiębiorstwie handlowym
RELACJE PRZEDSIĘBIORSTW HANDLU DETALICZNEGO Z DOSTAWCAMI
Katarzyna Bilińska-Reformat
Marketing zakupu jako źródło przewagi konkurencyjnej sieciowych organizacji
handlu detalicznego w Polsce
Szymon Strojny
Finansowe aspekty budowania relacji przedsiębiorstw handlowych z dostawcami
Magdalena Malkowska-Borowczyk
Marki własne oraz ich wpływ na relacje w kanale marketingowym
HANDEL DETALICZNY W POLSCE - ASPEKTY STRUKTURALNE
Zdzisław Knecht, Władysława Muszyńska
Strategia przetrwania i rozwoju sklepów tradycyjnych w Polsce
Michał Gazdecki
Sektor usług żywieniowych jako element systemu dystrybucji produktów
żywnościowych
290 stron, B5, oprawa miękka