Publikacja stanowi uzupełnienie akademickich podręczników z dziedziny marketingu dla
osób dopiero poznających tę dziedzinę nauki. Będzie także odpowiednim narzędziem do
analizy strategii marketingowych przedsiębiorstw dla osób posiadających wiedzę z tego
zakresu w warstwie teoretycznej, jednak bez praktycznych odniesień do realiów
gospodarczych.
Celem publikacji jest podkreślenie znaczenia odpowiednio dobranych
elementów strategii marketingowej do rodzaju działalności przedsiębiorstw i ich
otoczenia rynkowego. Szczególna uwaga została poświęcona współzależności pomiędzy
poprawnym stosowaniem elementów tej koncepcji a osiąganiem sukcesu przez opisywane
przedsiębiorstwa.
W publikacji przygotowanej przez pracowników Katedry Marketingu Międzynarodowego
zawarto osiem studiów przypadków (case study) opisujących problemy, przed którymi
stanęły polskie i zagraniczne przedsiębiorstwa.
Prezentowane studia przypadku umożliwiają praktyczne spojrzenie na
zagadnienia z zakresu segmentacji nabywców, koncepcji marketingu partnerskiego oraz
strategii cen, promocji, dystrybucji i produktu.
Opisy przypadków każdorazowo zakończono pytaniami i zadaniami, które
powinny nie tylko przyczynić się do utrwalenia wiedzy z danego tematu, ale i ułatwić
dogłębną i systematyczną analizę problemu. Jednocześnie stawiane pytania stają się
przyczynkiem do dyskusji nad dalszą strategią firmy.
Publikacja zawiera także propozycje zajęć warsztatowych, które dodatkowo
mają zachęcić do kreatywnego podejścia do rozwiązywania problemów, a także do pracy
grupowej i ćwiczenia sztuki prezentacji.
Praca przeznaczona jest dla studentów uczęszczających na zajęcia z podstaw
marketingu oraz wszystkich osób, które są zainteresowane praktycznymi aspektami
wdrażania koncepcji marketingowej.
WSTĘP
CLUB MED (Milena Ratajczak)
ORGANIZACJA IMPREZY PLENEROWEJ - WARSZTATY (Milena Ratajczak)
PRODUKT NA MIARĘ POTRZEB - POMYSŁ NA WŁASNY BIZNES- WARSZTATY (Milena
Ratajczak)
LUDWIK (Aleksandra Hauke)
LPP S. A. (Milena Ratajczak)
FRUGO (Aleksandra Hauke)
MARWIT (Aleksandra Hauke)
STRATEGIA CENOWA LINII LOTNICZYCH (Aleksandra Hauke)
76 stron, B5, oprawa miękka