ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 41.10 39,05   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

UWARUNKOWANIA PRAWNE MARKETINGU W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMACYJNYM


MOKRYSZ-OLSZYŃSKA A. TARGAŃSKI B. / ZAGADNIENIA WYBRANE

wydawnictwo: SGH , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 41.10 Twoja cena  39,05 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

UWARUNKOWANIA PRAWNE MARKETINGU W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMACYJNYM

Zagadnienia wybrane


Rewolucja technologiczna Internetu otworzyła przed działalnością marketingową nowe kanały bezpośredniego kontaktu z konsumentem, które umożliwiają precyzyjne poznanie jego potrzeb i przesyłanie komunikatów reklamowych. Jednakże prowadzenie działalności marketingowej w społeczeństwie informacyjnym może wywoływać również wiele nowych zagrożeń, zarówno dla konsumentów, jak i konkurentów oraz interesu publicznego. Jednocześnie ze względu na bezprecedensowe tempo postępu technologicznego możliwość szybkiego reagowania ustawodawcy na nowe problemy prawne staje się ograniczona.

Publikacja prezentuje wybrane obszary społeczeństwa informacyjnego, w obrębie których uwidacznia się nieadekwatność istniejących uregulowań prawnych. Jest wynikiem badań pracowników naukowych i doktorantów Zakładu Międzynarodowego Prawa Prywatnego oraz Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Instytutu Międzynarodowego Zarządzania i Marketingu Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.


Spis treści:

WPROWADZENIE



I. UWARUNKOWANIA FUNKCJONOWANIA SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO (Halina Brdulak)

1.1. Pojęcie społeczeństwa informacyjnego

1.2. Rozwój społeczeństwa informacyjnego w Europie

1.3. Techniczne uwarunkowania rozwoju społeczeństwa informacyjnego

1.4. Koncepcja Web 2.0 jako istotny przykład budowy społeczeństwa informacyjnego i wykorzystania funkcji partycypacyjnej

1.4.1. Technologia WebSphere jako odpowiedź na zmieniające się oczekiwania użytkowników

1.4.2. Zalety i wady Web 2.0. Przykłady zastosowań

1.5. Nowy model biznesu oparty na Internecie

1.5.1. Przypadek Second Life jako produkt marketingowy w ramach Web 2.0

1.5.2. Przypadek Google

1.5.3. Przewaga Internetu jako przestrzeni biznesowej w stosunku do tradycyjnej przestrzeni

1.5.4. Nowe koncepcje marketingu

Bibliografia



II. RENOMA PRZEDSIĘBIORSTWA JAKO ELEMENT WŁASNOŚCI PRZEMYSŁOWEJ I KONCEPCJE JEJ OCHRONY (Anna Mokrysz-Olszyńska)

1. Zagadnienia pojęciowe

1.1. Własność przemysłowa jako rodzaj własności intelektualnej

1.2. Zakres własności przemysłowej

2. Renoma przedsiębiorstwa jako dobro niematerialne

3. Oznaczenia handlowe jako nośnik renomy przedsiębiorstwa

3.1. Rodzaje oznaczeń handlowych

3.1.1. Firma i nazwa handlowa

3.1.2. Znak towarowy i jego renoma

3.2. Motywy ochrony i rodzaje praw w odniesieniu do oznaczeń handlowych

3.3. Ochrona specjalna i ogólna oznaczeń handlowych

4. Warunki nabycia prawa do ochrony renomy

5. Przekształcenie lub zbycie przedsiębiorstwa a zabezpieczenie renomy

6. Główne koncepcje ochrony renomy w dorobku prawnym

6.1. Prawo angielskie

6.2. Prawo niemieckie

7. Ochrona renomy przedsiębiorstwa w prawie polskim 65

8. Kierunki rozwoju ochrony renomy przedsiębiorstwa w społeczeństwie

informacyjnym

Bibliografia



III. RENOMOWANY ZNAK TOWAROWY W CYBERPRZESTRZENI - OCHRONA PRZED NADUŻYCIAMI (Iwona Rozbicka)

1. Renoma znaku jako fenomen rynkowy i narzędzie komunikacji marketingowej w Internecie

2. Rejestracja domeny z użyciem cudzego renomowanego znaku towarowego jako zagrożenie dla efektywnej działalności marketingowej przedsiębiorstwa

3. Renomowany znak towarowy jako kategoria normatywna

3.1. Specyfika ochrony renomy znaku towarowego w prawie własności przemysłowej

3.2. Specyfika ochrony renomy znaku towarowego w prawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji

4. Prawne możliwości ochrony przed nieuczciwym wykorzystaniem renomowanego znaku towarowego w Internecie

4.1. Ochrona na gruncie prawa własności przemysłowej

4.2. Ochrona na gruncie prawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji

Wnioski

Bibliografia



IV. CZYNY NIEUCZCIWEJ KONKURENCJI W INTERNECIE (Bartosz Targański)

1. Odesłania do stron internetowych

1.1. Odesłania głębokie

1.2. Odesłania ramkowe

1.3. Komentarz

2. Manipulowanie działalnością wyszukiwarek internetowych

2.1. Manipulowanie treścią metatagów

2.2. Wypełnianie stron internetowych słowami kluczowymi

2.3. Manipulowanie słowami kluczowymi

2.4. Tworzenie stron przejściowych

2.5. Tworzenie fałszywych stron internetowych

2.6. Rola odesłań w pozycjonowaniu stron

2.7. Komentarz

Bibliografia



V. MARKETING MOBILNY JAKO NOWE NARZĘDZIE KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ (Iwona Rozbicka)

1. Marketing mobilny z perspektywy rynkowej

1.1. Charakterystyka i organizacja rynku usług m-marketingowych

1.2. Rodzaje usług m-marketingowych

2. Prawne uwarunkowania marketingu mobilnego

2.1. Dopuszczalność przesyłania mobilnych komunikatów marketingowych w świetle ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną

2.2. Ochrona danych osobowych użytkowników telefonów komórkowych w marketingu mobilnym

2.3. Ochrona przed nieuczciwą lub niedozwoloną reklamą w marketingu mobilnym

2.4. Kodeksy dobrych praktyk jako nowe źródło regulacji w marketingu mobilnym

Bibliografia



VI. ZNAK JAKOŚCI JAKO DOBRO NIEMATERIALNE NA PRZYKŁADZIE ZNAKU JAKOŚCI STIFTUNG WARENTEST (Aleksandra Szarek)

Wstęp

1. Rodzaje znaków jakości produktów i usług

2. Znak jakości jako znak towarowy

3. Zasady stosowania znaku jakości Stiftung Warentest

4. Wprowadzające w błąd używanie znaku jakości Stiftung Warentest

5. Korzyści ze stosowania w obrocie znaku jakości Stiftung Warentest

Wnioski

Bibliografia



VII. PRAWO OCHRONY KONKURENCJI JAKO ŹRÓDŁO OGRANICZEŃ W WYKONYWANIU PRAW WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ (Bartosz Targański)

Wstęp

1. Sprawy dotyczące części zamiennych do samochodów

1.1. Sprawa Volvo

1.2. Sprawa Renault

1.3. Komentarz

2. Sprawa Magill

2.1. Stan faktyczny i ocena organów antymonopolowych

2.2. Komentarz

3. Sprawa IMS Health

3.1. Stan faktyczny

3.2. Komentarz

4. Sprawa Microsoft

4.1. Stan faktyczny

4.2. Argumenty Microsoftu

4.3. Argumenty Komisji Europejskiej i Sądu Pierwszej Instancji

4.4. Test wyjątkowych okoliczności

4.5. Stwierdzenie nadużycia pozycji dominującej oraz braku obiektywnego uzasadnienia

4.6. Komentarz

5. Wytyczne Komisji Europejskiej

6. Podsumowanie

Bibliografia


186 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022