Autorka postawiła sobie za cel identyfikację obszarów i cech decyzji
marketingowych dotyczących wypełniania zadań społecznych i gospodarczych,
wynikających ze zmian potrzeb i preferencji społeczeństwa.
Prezentowana książka jest rezultatem prowadzonych przez autorkę
wieloletnich badań sfery usług społecznych i organizacji pozarządowych.
W kolejnych rozdziałach omówiono organizacje pozarządowe w gospodarce
rynkowej, szczególne cechy działań marketingowych organizacji pozarządowych,
komunikację marketingową organizacjach pozarządowych, fundraising w aspekcie
marketingowej orientacji organizacji pozarządowych, fundraising w świetle współpracy
organizacji pozarządowych i przedsiębiorstw.
Treść książki łączy wątki teoretyczne ze wskazaniem praktycznych
zastosowań, nie wyczerpuje jednak rozległej problematyki marketingu i funkcjonowania
organizacji pozarządowych w gospodarce rynkowej.
Spis treści:
Wstęp
1.Organizacje pozarządowe w gospodarce rynkowej
1.1.Interdyscyplinarność badań naukowych organizacji pozarządowych
1.2.Cechy i funkcje organizacji pozarządowych
1.3.Kierunki zmian funkcjonowania organizacji pozarządowych w Polsce
2.Szczególne cechy działań marketingowych organizacji
pozarządowych
2.1.Orientacja marketingowa organizacji pozarządowych
2.2.Marketing mix w wypełnianiu funkcji organizacji pozarządowych
2.3.Pracownicy i wolontariusze jako wykonawcy zadań marketingowych
3.Komunikacja marketingowa w organizacjach pozarządowych
3.1.Cechy i funkcje zintegrowanej komunikacji marketingowej
3.2.PR w kreowaniu wizerunku i marki NGOs
3.3.Media w komunikacji marketingowej i społecznej
4.Fundraising w aspekcie marketingowej orientacji organizacji
pozarządowych
4.1.Koncepcja fundraisingu jako efekt zmian w otoczeniu organizacji
4.2.Projektowanie kampanii gromadzenia funduszy
4.3.Segmentacja darczyńców
5.Fundraising w świetle współpracy organizacji pozarządowych
i przedsiębiorstw
5.1.Marketing społeczny i cause marketing - relacje wzajemne
5.2.Założenia marketingu wspólnej sprawy (cause marketing)
5.3.Podstawy programowania cause marketingu
Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
239 stron, B5, oprawa miękka