W książce skupiono się na zagadnieniu kluczowym dla sprawności
zarządzania, tj. kontroli skuteczności, ale w odniesieniu do jednej z funkcji
przedsiębiorstwa, czyli marketingu.
Uwzględniono zmienność koncepcji marketingowej, która w coraz to nowych
propozycjach postuluje zmianę filozofii działania.
Poprzez rozpoznanie zagadnienia skuteczności marketingowej i jego obecności w
problematyce kontroli marketingowej oraz poprzez badania empiryczne podjęto próbę oceny
zdolności kontroli marketingowej – zarówno w ujęciu teoretycznym, jak i w wymiarze
empirycznym – do interpretacji skuteczności we wszystkich aspektach, które legły u
podstaw różnych koncepcji marketingowych.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1.Interpretacja skuteczności w odniesieniu do przedsiębiorstwa i
marketingu
1.1.Kategoria skuteczności w dorobku polskiej myśli związanej z organizacją i
zarządzaniem przedsiębiorstwem
1.2.Kategoria skuteczności (effectiveness) w literaturze zagranicznej z zakresu
zarządzania przedsiębiorstwem
1.3.Cele przedsiębiorstwa jako podstawa oceny skuteczności
1.4.Wymiary interpretacji skuteczności - próba syntezy kategorii
1.5.Najważniejsze ujęcia skuteczności marketingowej
Rozdział 2.Skuteczność jako problem procesu kontroli
2.1.Charakterystyka podstawowych nurtów interpretacji kontroli w zarządzaniu
przedsiębiorstwem
2.2.Zmienność możliwości oceny skuteczności w kontekście różnych typów kontroli
2.3.Koncepcje kontroli zintegrowanej
2.4.Zagadnienie skuteczności w kontroli w przedsiębiorstwie - próba syntezy
Rozdział 3.Teoretyczne ujęcia kontroli marketingowej i ich związek z oceną
skuteczności marketingowej
3.1.Charakterystyka kluczowych podejść w interpretacji kontroli marketingowej
3.2.Typy kontroli marketingowej i problem zmienności oceny skuteczności marketingowej
3.3.Narzędzia kontroli marketingowej i możliwości ich wykorzystania do kontroli
skuteczności
Rozdział 4.Rozwój koncepcji marketingowych a problem ocen skuteczności
marketingowej
4.1.Interpretacje pierwotnej koncepcji marketingowej
4.2.Koncepcja marketingu strategicznego i jego kluczowych efektów
4.3.Marketing relacji i jego koncepcja skuteczności marketingowej
4.4.Istota koncepcji i efekty działań w marketingu wartości
4.5.Zakres zmienności efektów marketingowych w kontekście kontroli skuteczności
działania
Rozdział 5.Kontrola skuteczności marketingowej w świetle wyników badania
przedsiębiorstw
5.1.Przedmiot, zakres i metodyka badań
5.2.Skuteczność jako zadanie kontroli marketingowej w świetle wyników badań
empirycznych
5.3.Narzędzia i przedmiot kontroli marketingowej, a problem oceny skuteczności
marketingowej
5.4.Zmienność przedmiotu zainteresowania kontroli skuteczności w kontekście
zmienności koncepcji marketingowej
5.5.Kontrola skuteczności marketingowej w ujęciu empirycznym - próba podsumowania
wyników badania przedsiębiorstw
Podsumowanie
Załączniki
Literatura
Spis rysunków
Spis tabel
Summary
370 stron, B5, oprawa miękka