Przepis na sprzedaż. Wydanie II rozszerzone
Pamiętasz tę regułę, która mówiła, że zadowolony klient powie o Tobie trzem
potencjalnym klientom, a niezadowolony trzynastu? Już dawno nieaktualna. Spójrz
chociażby na sklepy internetowe - jeśli zrobisz w nich zakupy, właściciele sami
proszą cię o wystawienie oceny. I już pojawia się informacja od setek zadowolonych
(lub niezadowolonych) klientów. Dostępność oznacza też coraz większą konkurencję.
Kiedy klient szuka usługi, produktów, już nie otrzymuje trzech ofert, ale
kilkadziesiąt. Niech jednak nie martwi Cię to za bardzo. Jeśli jesteś dobry.
Handlowanie dobrze podane!
Kapitalizm sprzedawcami stoi. Często jednak klienci mogą tylko westchnąć i dodać
"niestety". Dlaczego? Ponieważ, mimo iż kochamy kupować, nie lubimy
większości handlowców. Niecierpliwi, natrętni i bez wiedzy merytorycznej - tak zwykle
postrzegani są sprzedawcy. Ta informacja jest dla Ciebie jednocześnie zła i dobra.
Zła, ponieważ trzeba włożyć dodatkowy wysiłek, by przekonać do siebie negatywnie
nastawionego klienta. Dobra, ponieważ ten dodatkowy wysiłek procentuje - stajesz się
dla niego wyjątkowym handlowcem, wyróżniającym się spośród tłumu tych kiepskich i
niekompetentnych.
Część I: Przygotowanie (13)
Rozdział 1. Przygotowanie do sprzedaży (15)
Ja (16)
Firma (22)
Produkty firmy (29)
Klienci (31)
Konkurencja (49)
Rozdział 2. Przygotowanie oferty pisemnej (57)
Ulotka reklamowa (57)
E-mail (60)
Oferta pisemna (60)
Część II: Rozmowa (71)
Rozdział 3. Rozmowa telefoniczna z klientem (73)
Jakie mogą być cele rozmowy telefonicznej? (74)
Nastawienie do rozmowy (75)
Najważniejsze elementy, czyli efekt UPPPS (77)
Wskazówki dotyczące prowadzenia rozmów telefonicznych (78)
Z kim rozmawiać? (79)
Asystentka. Bariera czy pomoc? (80)
Przygotuj się do rozmowy telefonicznej (82)
Etapy rozmowy telefonicznej, czyli jak prowadzić skuteczne rozmowy (86)
Rozdział 4. Bezpośrednia rozmowa z klientem (99)
Przygotuj się do rozmowy bezpośredniej (99)
Tworzenie właściwego klimatu kontaktu z klientem (100)
Świadomość efektów pierwszego wrażenia (101)
Jeden z najważniejszych elementów kontaktu z klientem - pytania (104)
Uważne słuchanie, podsumowywanie, czyli parafraza (113)
Rozdział 5. Prezentacja oferty (119)
Nasza prezencja w prezentacji :) (120)
Opanuj stres (126)
Przekaz słowny w prezentacji oferty (127)
Sprzedawaj za pomocą pytań (127)
Oddziałuj na emocje i na rozsądek (133)
Przykłady i porównania - siła prezentacji (134)
Część III: Nie ma trudnych klientów, są tylko trudne sytuacje (141)
Rozdział 6. Sytuacje trudne (143)
Zastrzeżenia (143)
Techniki odpowiadania na zastrzeżenia (145)
Reklamacja (162)
Rozdział 7. Trochę o stresie (169)
Planowanie czasu i zadań (171)
Myślenie konstruktywne a myślenie destruktywne - wybór należy do Ciebie (181)
Kilka lektur, które z przyjemnością polecamy (184)
184 strony Format:140x208 Oprawa:miękka