IDENTYFIKACJA FIRMY – SYSTEM KOMUNIKATÓW WIZUALNYCH
(...) Publikacja stanowi teorię autorskiego programu
obejmującego zagadnienia komunikacji wizualnej w zakresie zarządzania i marketingu.
Ma ona na celu zapoznanie studenta z pojęciem komunikacji
wizualnej, sytemu komunikatów wizualnych, oraz z podstawowymi elementami składającymi
się na ten system. Praktycznie nieistniejąca przestrzeń publikacji łączących
tematykę zarządzania i marketingu, reklamy z komunikacją wizualną stała się
argumentem do stworzenia i wprowadzenia przedmiotu Systemy Identyfikacji Wizualnej w
Wyższej Szkole Humanitas.
Publikacja ta, to prośba zapełnienia powstałej „luki”,
polegającej na rozdzieleniu zagadnień dotyczących marketingu i reklamy od tematyki
komunikacji wizualnej, oddziaływania obrazu i zasad posługiwania się komunikatami
wizualnymi. Wynikiem wiedzy z zakresu komunikacji wizualnej będzie dla studenta
znajomość zasad komunikowania się za pomocą obrazu pomiędzy projektantem,
zleceniodawcą a użytkownikiem (odbiorcą) komunikatu wizualnego, jak również
umiejętność zdefiniowania założeń potrzebnych do stworzenia własnego systemu
komunikacji wizualnej używanego w instytucjach/przedsiębiorstwach – przyszłych
miejscach pracy”.
(Wstęp, s. 7) (...).
Wstęp
Identyfikacja firmy- system komunikatów wizualnych
Komunikacja wizualna
Komunikowanie się - opis procesu
Cechy komunikatów wizualnych
Komunikat wizualny, jego styl i elementy składowe
Kompozycja
Linia
Barwa
Pismo
Kształt
Światło
Ruch
Elementy dźwiękowe, dotykowe, smakowe i zapachowe
Elementy tożsamości wizualnej firmy - identyfikacja
Znak firmowy
Akcydensy
Produkt i jego opakowanie
Przestrzeń informacyjna i wystawiennicza
Architektura i wystrój wnętrz
Strony WWW
Przykłady ćwiczeń i warsztatów dla studentów z zakresu komunikacji wizualnej
Bibliografia
106 stron, B5, oprawa miękka