INSTRUMENTY MARKETINGU JAKO CZYNNIK EKSPANSJI SEKTORA ŻYWNOŚCIOWEGO
Opracowanie dotyczy problemu ekspansji przedsiębiorstwa branży
żywnościowej, czyli problemu wzrostu wartości produkcji, sprzedaży, udziału w rynku,
poprawy pozycji konkurencyjnej, czy wreszcie wzrostu efektywności.
Ekspansja ta jest na rynku żywnościowym szczególnie trudna. Jej przesłanki tkwią w
strukturze własnej firmy, a nie na zewnątrz. To w działaniach samego przedsiębiorstwa
należy poszukiwać rezerw i możliwości rozwoju. Ponieważ znaczenie funkcji zdrowotnych
konsumpcji żywności jest coraz większe a sama zdrowotność społeczeństwa staje się
kategorią ekonomiczną - jako istotny element jakości produktu może ona stanowić
sprawny instrument promocji żywności. Chodzi o to, by tę drugą (obok zwykłej
użyteczności dóbr żywnościowych) funkcję żywności wykorzystywać w procesie
zarządzania totalnie, to znaczy zintegrować ją ze wszystkimi instrumentami
marketingowymi.
Spis treści:
WSTĘP
Kazimierz MEREDYK EWOLUCJA RYNKÓW ŻYWNOŚCIOWYCH W GOSPODARCE EFEKTYWNEJ
Iwona Anna JANOWSKA JAKOŚĆ NATURALNA A CENA PRODUKTÓW ŻYWNOŚCIOWYCH
Urszula WIDELSKA JAKOŚĆ JAKO ELEMENT PROMOCJI PRODUKTÓW ŻYWNOŚCIOWYCH
Aneta EJSMONT FUNKCJE REKLAMY A JAKOŚĆ PRODUKTÓW ŻYWNOŚCIOWYCH
Beata REMBIŃSKA TECHNOLOGIA JAKO CZYNNIK KREACJI RYNKU ŻYWNOŚCIOWEGO NA
PRZYKŁADZIE GRUPY MASPEX WADOWICE
Elżbieta ZALESKO WIZERUNEK KRAJU I MARKA PRODUKTU JAKO CZYNNIKI DYNAMIKI EKSPORTU
ŻYWNOŚCI
Paweł NIEMOTKO EKOLOGICZNOŚĆ JAKO CZYNNIK POZYCJONOWANIA ŻYWNOŚCI
Joanna OMIECIUCH DYSTRYBUCJA PRODUKTÓW ŻWNOŚCIOWYCH
ZAKOŃCZENIE
211 stron, B5, oprawa miękka