KOMUNIKACJA RYNKOWA STRATEGIE I INSTRUMENTY
Komunikacja rynkowa stanowi coraz częściej podstawowy obszar zainteresowań wielu
pracowników nauki zajmujących się marketingiem. Jej interdyscyplinarny charakter
skłania do refleksji nad rolą i znaczeniem tego obszaru aktywności przedsiębiorstw w
budowaniu strategii i przewagi konkurencyjnej na rynku. Zachodzące procesy globalizacji
gospodarki, dynamiczny rozwój nowych technologii, wzmocnienie pozycji klienta na rynku,
rozwój mediów społecznościowych, a także rosnące znaczenie marketingu w pobudzaniu
przedsięwzięć biznesowych i budowaniu relacji na rynku powodują że komunikacja
odgrywa kluczowe znaczenie w działalności podmiotów na rynku. Stąd też pojawia się w
ostatnich latach zapotrzebowanie praktyki gospodarczej na analizowanie tych zagadnień
pozwalające na wyciąganie wniosków i uogólnień dotyczących prawidłowości
zachodzących w obszarze procesów i narzędzi komunikacji marketingowej wykorzystywanych
przez przedsiębiorstwa działające na różnych rynkach. Podejmowane przez liczne
ośrodki akademickie badania empiryczne dotyczące komunikacji rynkowej owocują coraz
większym porządkowaniem pojęć i ustalaniem zależności między różnymi obszarami
komunikacji rynkowej.
Wstęp (Bogna Pilarczyk)
NAUKOWE I EMPIRYCZNE DYLEMATY KOMUNIKACJI RYNKOWEJ
Jan W. Wiktor
Komunikacja marketingowa - perswazja czy manipulacja? W stronę reguły 30-70
Zygmunt Waśkowski
Strategiczny wymiar komunikacji rynkowej
Karol Krajewski, Monika Świątkowska, Hanna Górska-Warsewicz
Koncepcja zintegrowanej komunikacji rynkowej - ujęcie dynamiczne - a potrzeby
zarządzania strategicznego
Robert Kozielski
Ewolucja komunikacji rynkowej a model budowania sukcesu organizacji - aspekty
strategiczne, operacyjne, organizacyjne i finansowe
Richard Nicholls
Strategia komunikacji - perspektywa: konsument-konsument
Monika Zajkowska
Deficyty komunikacyjne jako determinanta implementacji integracji komunikacji
przedsiębiorstwa
Adam Sagan
Zależności przyczynowe w diagnozie efektów komunikacyjnych
Marcin Borowiecki
Komunikacja a metody biometryczne - perspektywy i kontrowersje
Marek Prymon
O pewnych przesłankach tworzenia zintegrowanej komunikacji marketingowej (IMC)
Przemysław Niewiadomski
Kwantytatywna ocena jakości procesu komunikacji rynkowej
Tomasz Wanat
Dwutorowe modele przetwarzania informacji a ocena produktu
Maciej Szafrański, Monika Ganas
Badanie oczekiwanej jakości informacji o produktach pozyskiwanych z
wykorzystaniem urządzeń mobilnych
Anna Wielicka-Regulska, Renata Nestorowicz, Ewa Jerzyk
Postawy jawne i utajone a badanie skuteczności komunikatów marketingowych
Ewa Więcek-Janka
Komunikacja w światach wirtualnych
Katarzyna Dziewanowska, Agnieszka Kacprzak-Choińska
Postrzeganie poszerzonej rzeczywistości wśród młodych konsumentów
Teresa Taranko
Oczekiwania reklamodawców oraz stopień ich spełnienia przez agencje reklamowe
jako element jakości komunikacji marketingowej
Edyta Gołąb-Andrzejak
Zachowania młodych konsumentów usług edukacyjnych w procesach komunikacji
marketingowej w świetle badań
INSTRUMENTALNE PODEJŚCIE DO KOMUNIKACJI RYNKOWEJ
Tomasz Heryszek
Marketing w MSP, wybrane aspekty zachowań i oceny dokonywanych wyborów narzędzi
komunikacji między przedsiębiorstwem a rynkiem
Maciej Koczerga
Komplementarność i substytucyjność narzędzi komunikacji
Stefan Bosiacki, Joanna Śniadek
Instrumenty komunikacji rynkowej w tworzeniu strategii rozwoju społeczności
lokalnych
Anna Rogala
Przekazy reklamowe a kompetencje komunikacyjne odbiorców
Joanna Nogieć
Fotokody jako nowy sposób komunikacji z odbiorcą
Paweł Chlipała
Problem manipulacji w promocji w świetle badań przyszłych twórców przekazów
Monika Świątkowska
Postawy polskich konsumentów wobec wybranych instrumentów promocji
Adam Rudzewicz
Opinie konsumentów na temat reklamy
Agnieszka Nalezińska, Marek Rawski
Postrzeganie reklam kontrowersyjnych przez studentów (w świetle wyników
badania)
Lucyna Witek
Społeczna odpowiedzialność wyzwaniem w komunikacji marketingowej
przedsiębiorstw
Małgorzata Budzanowska-Drzewiecka, Natalia Dudzińska-Korczak, Aneta Lipińska
Ocena działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu przedsiębiorstw
elektroenergetycznych w opinii klientów indywidualnych
Magdalena Stefańska
Nabywcy a komunikacja marketingowa społecznie odpowiedzialnych przedsiębiorstw
handlu detalicznego
Grażyna Aniszewska
Komunikowanie społecznej odpowiedzialności na stronach internetowych
przedsiębiorstw
KOMUNIKACJA RYNKOWA W PRZEKROJU BRANŻOWYM
Sławomir Dybka
Komunikacja przedsiębiorstw handlu detalicznego z klientami
Agnieszka Izabela Baruk
Nieetyczne działania detalistów z zakresu komunikacji marketingowej a ich
postrzeganie przez polskich nabywców
Sławomir Smyczek
Analfabetyzm finansowy jako bariera w komunikacji z konsumentami na rynku usług
finansowych
Katarzyna Walkowiak-Markiewicz
Komunikacja marketingowa w fazie wprowadzania nowego produktu bankowego dla kobiet
(na przykładzie konta na obcasach w Banku Zachodnim WBK)
Kamila Peszko, Marta Zdanowska
Ocena komunikacji marketingowej banków w opinii studentów
Beata Nowotarska-Romaniak
Wykorzystywane nowe narzędzia komunikacji marketingowej przez firmy
ubezpieczeniowe jako czynnik inspirujący zachowania klientów
Dorota Olszewska, Beata Bajurna
Reputacja zakładów ubezpieczeń w ocenie klientów indywidualnych i
instytucjonalnych
Karol Krajewski
Zachowania nabywców produktów mleczarskich, a procesy komunikacji rynkowej w
przestrzeni handlowej
Anna Iwanicka, Katarzyna Domańska
Wizerunek lubelskich przedsiębiorstw mleczarskich wśród nabywców finalnych -
wyniki badań empirycznych
Elżbieta Goryńska-Goldmann, Michał Gazdecki
Źródła informacji o produkcie a strategia komunikacji na rynku środków
produkcji
Janusz Signetzki
Komunikacja i zaufanie w aspekcie relacji partnerskich na rynku budowlanym
Arkadiusz Stajszczak
Zachowania nabywcze a komunikacja marketingowa na rynku środków ochrony roślin
Szymon Tarant
Komunikacja na rynku B2C i B2B podczas jeździeckiej imprezy sportowej
Urszula Widelska
Determinanty komunikacji marketingowej na rynku bielizny
Rafał Janowicz
Architektura jako narzędzie komunikacji marketingowej
Grzegorz Leszczyński, Marek Zieliński
Rozwój relacji business-to-business a komunikacja: jak strukturyzacja relacji
wpływa na wymianę informacj i
Justyna Majchrzak-Lepczyk
Komunikacja z krwiodawcą. Błędy. Trudności. Konsekwencje
532 strony, B5, oprawa miękka