Proces różnicowania rynku, który ma miejsce od początku lat dziewięćdziesiątych
ubiegłego wieku , wymusza wprowadzenie zmian w strategiach marketingowych firm.
Nieustanna zmiana widziana jest jako nieodłączny atrybut procesów gospodarczych. Wydaje
się, że w przyszłości skuteczność strategii, nie tylko marketingowych, zależeć
będzie od umiejętności ich dostosowania do wciąż zmieniających się, niestabilnych
czynników zewnętrznych. Będzie to wymagało ciągłego monitorowania otoczenia.
Spis treści:
Wprowadzenie
Rozdział 1 JAKOŚĆ PRODUKTU JAKO PRZEDMIOT POMIARU
1.1. Zakres znaczeniowy pojęcia produktu oraz pojęć pokrewnych
1.2. Istota jakości i jej definicja
1.3. Natura jakości w relacji do pokrewnych pojęć teoretycznych
1.4. Jakość marketingowa produktu - konceptualizacja pojęcia
1.5. Operacyjne problemy pomiaru jakości marketingowej produktów
Rozdział 2 METODOLOGICZNE ASPEKTY POMIARU W BADANIACH SONDAŻOWYCH
2.1. Podstawowe pojęcia teorii pomiaru
2.2. Skale szacunkowe i ich ograniczenia
2.3. Wiarygodność pomiaru jako warunek trafności wnioskowania
2.4. Psychologiczne podstawy formułowania ocen o obiektach
2.5. Ilościowe reguły integracji danych o obiektach
Rozdział 3 PREZENTACJA I OCENA WYBRANYCH MODELI POMIARU JAKOŚCI PRODUKTÓW
3.1. Uwagi wprowadzające
3.2. Warunki poprawności formalnej modeli pomiaru jakości produktów
3.3. QFD jako przykład modelu opracowanego na gruncie koncepcji Deminga
3.4. Model jakości technicznej i funkcjonalnej Grónroosa
3.5. Model SERVQUAL i jego kolejne modyfikacje
3.6. Wartość poznawcza pozostałych modeli
3.7. Modele pomiaru jakości produktów w zastosowaniach
Rozdział 4 PROPOZYCJA NOWYCH ROZWIĄZAŃ W MODELOWANIU JAKOŚCI MARKETINGOWEJ
4.1. Cele i zakres modelowaniajakości marketingowej
4.2. Propozycja zmian dotychczasowych rozwiązań modelowych i empiryczna weryfikacja
zmodyfikowanych modeli
4.2.1. Uwagi ogólne
4.2.2. Metoda identyfikacji kryteriów oceny jakości produktu
4.2.3. Stabilność opinii respondentów jako podstawa trafności wnioskowania w modelach
pomiaru i oceny jakości marketingowej
4.2.4. Priorytety konsumentów w świetle nowych rozwiązań modelowych
4.2.5. Analiza porównawcza funkcji agregujących oceny cząstkowe produktów
4.3. Możliwości zastosowania nowych rozwiązań w wybranych obszarach działalności
marketingowej
4.3.1. Uwagi ogólne
4.3.2. Postrzeganie ważności cech jako podstawa segmentacji nabywców - możliwości i
ograniczenia
4.3.3. Strategiczne znaczenie zmodyfikowanej analizy importance-performance
4.3.4. Strategia masowej indywidualizacji w świetle nowych rozwiązań modelowych
4.4.Modele pomiaru a modele oceny - przewidywane kierunki dalszych badań
Podsumowanie i wnioski
Literatura
Spis tabel
Spis rysunków
Wykaz załączników zamieszczonych na płycie CD
Streszczenie w języku angielskim
Wykaz rozpraw habilitacyjnych wydanych przez Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
258 stron, B5, oprawa miękka
@p