Praca prezentuje wyniki kilkuletnich badań dotyczących wizerunku marketingu,
które przeprowadził zespół pracowników Katedry Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego
w Krakowie pod kierunkiem prof. dr. hab. Romana Niestroja. [...] Od dłuższego
już czasu toczy się niezmiernie istotna dla środowiska badaczy i dydaktyków
związanych z marketingiem dyskusja na temat jego statusu naukowego i miejsca wśród
dyscyplin należących do dziedziny nauk ekonomicznych [...]. Pojawiają się przy tym
pytania o tożsamość marketingu, jego ekspansję lub regres. Ważna dla tej dyskusji
jest wiedza na temat wizerunku marketingu w różnych środowiskach, a więc nie tylko
wśród osób związanych z nim zawodowo, ale również wśród tych, które odczuwają
skutki różnych działań marketingowych i dokonują ich oceny. Przekazana mi do recenzji
praca posiada niewątpliwy walor: porusza ważną, ciekawą i jednocześnie aktualną
problematykę [...]. Praca w istotny sposób wzbogaca wiedzę o wizerunku marketingu
wśród pracowników nauki i biznesu, studentów i całego społeczeństwa.
(z recenzji dr. hab. Andrzeja Bajdaka, prof. Akademii Ekonomicznej w Katowicach)
Wstęp (Roman Niestrój)
Rozdział 1
WIZERUNEK MARKETINGU WŚRÓD STUDENTÓW I ABSOLWENTÓW POLSKICH UCZELNI
(Krzysztof Kapera, Mariusz Kuziak)
1.1. Charakterystyka badań
1.2. Charakterystyka próby badawczej
1.3. Opinie studentów i absolwentów na temat istoty marketingu
1.4. Opinie studentów i absolwentów na temat studiów na polskich uczelniach
1.5. Opinie studentów i absolwentów na temat marketingu jako dziedziny wiedzy
1.6. Opinie studentów i absolwentów na temat pożądanych cech specjalisty ds.
marketingu
Rozdział 2
WIZERUNEK MARKETINGU WŚRÓD PRACOWNIKÓW NAUKOWYCH
(Roman Niestrój, Magdalena Dołhasz, Tomasz Smoleń)
2.1. Charakterystyka badań
2.2. Charakterystyka próby badawczej
2.3. Znaczenie nauczania marketingu na wybranych kierunkach studiów wyższych
2.4. Poziom nauczania marketingu
2.5. Porównanie poziomu wiedzy z zakresu marketingu w Polsce i na świecie
2.6. Miejsce marketingu w klasyfikacji nauk
2.7. Obiegowe opinie na temat marketingu według pracowników nauki
2.8. Opinie na temat pożądanych cech specjalisty ds. marketingu
Rozdział 3
WIZERUNEK MARKETINGU WŚRÓD PRZEDSTAWICIELI FIRM
(Krzysztof Kapera, Mariusz Kuziak)
3.1. Charakterystyka badań
3.2. Charakterystyka próby badawczej
3.3. Poglądy przedstawicieli firm na temat istoty marketingu
3.4. Działania marketingowe firm w ocenie przedstawicieli przedsiębiorstw
3.5. Opinie przedstawicieli firm na temat nauczania przedmiotów marketingowych
3.6. Opinie przedstawicieli firm na temat pożądanych cech specjalisty ds. marketingu
Rozdział 4
WIZERUNEK MARKETINGU W POLSKIM SPOŁECZEŃSTWIE
(Krzysztof Kapera, Mariusz Kuziak)
4.1. Charakterystyka badań
4.2. Charakterystyka próby badawczej
4.3. Poglądy społeczeństwa na temat istoty marketingu
4.4. Opinie społeczeństwa na temat działań marketingowych firm
4.5. Opinie polskiego społeczeństwa na temat pożądanych cech specjalisty ds.
marketingu
Rozdział 5
RÓŻNICE W POSTRZEGANIU MARKETINGU
(Krzysztof Kapera, Mariusz Kuziak)
5.1. Porównanie opinii na temat marketingu
5.2. Porównanie opinii na temat działań marketingowych firm
5.3. Porównanie opinii na temat nauczania przedmiotów marketingowych
5.4. Porównanie opinii o specjalistach ds. marketingu
Zakończenie (Krzysztof Kapera, Mariusz Kuziak)
Załączniki
Spis tabel
Spis rysunków
166 stron, B5, oprawa miękka
@p