ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 32.40 30,78   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZARZĄDZANIE MARKETINGIEM W ORGANIZACJACH USŁUGOWYCH


WIDAWSKA-STANISZ A. STALA K. RED.

wydawnictwo: POLIT. CZĘSTOCHOWA , rok wydania 2008, wydanie I

cena netto: 32.40 Twoja cena  30,78 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Dynamiczny rozwój procesów społeczno-gospodarczych powoduje, że współczesny rynek oraz funkcjonujące na nim przedsiębiorstwa stały się miejscem nieustannych zmian. Zmiany te dotyczą również działalności usługowej, która w krajach rozwiniętych gospodarczo stanowi dziś 2/3 wytwarzanego dochodu.
Duża konkurencja, nowe technologie, świadomi swoich potrzeb konsumenci, urynkowienie usług czy integracja europejska stawiają przed firmami usługowymi wiele nowych zadań. Teoria marketingu musi niewątpliwie reagować na te wyzwania, dowodząc, iż jest dziedziną dynamiczną i inspiruje do badań, poszukiwań i dyskusji, zmierzających do stworzenia nowych propozycji bądź też powtórnej, poszerzonej i wzbogaconej o nowe aspekty reinterpretacji klasycznego marketingu.

W przypadku usług, których sprzedaż, ze względu na ich specyficzne cechy, różni się od sprzedaży dóbr materialnych, nowe spojrzenie jest szczególnie ważne. Firmy świadczące usługi np. hotelarskie, ubezpieczeniowe, bankowe oraz działające w sektorze organizacji non-profit muszą dziś sprostać tym wyzwaniom, by nie tylko przetrwać na rynku, ale także spełniać oczekiwania swoich aktualnych klientów, zdobywać nowych i zachwycać ich swoją profesjonalną obsługą.

Praca jest adresowana do studentów uczelni wyższych, zainteresowanych pogłębianiem wiedzy z zakresu marketingu usług. Jego celem jest zapoznanie czytelników z najważniejszymi zagadnieniami marketingu usług oraz przedstawienie możliwości aplikacji nowoczesnych koncepcji marketingowych w działalności firm usługowych. W tym celu w drugiej części książki zaprezentowano w formie przykładów szczegółowe opisy przypadków działalności firm usługowych z pytaniami i problemami do rozwiązania (case study).


Wstęp 5

Rozdział 1. Usługi i ich rola w gospodarce (Agnieszka Widawska-Stanisz) 7
1.1. Charakterystyka usług 7
1.2. Cechy usług 13
1.3. Otoczenie organizacji usługowej 16
1.4. Zachowania nabywców usług 16
1.5. Segmentacja rynku usług 22

Rozdział 2. Marketing-mix w działalności usługowej (Edward Chrzan) 24
2.1. Koncepcja marketingu mix 24
2.2. Marketing-mix w sferze usług 27
2.3. Marketing-mix z punktu widzenia klienta 29
2.4. Elementy usługowego marketingu mix 37

Rozdział 3. Marketing partnerski w usługach (Izabella Sowier-Kasprzyk) 53
3.1. Koncepcja marketingu partnerskiego 53
3.2. Definicja marketingu partnerskiego 57
3.3. Programy lojalnościowe jako kluczowy element marketingu partnerskiego 60
3.4. Listy klientów, bazy danych oraz Internet jako podstawa marketingu partnerskiego 61
3.5. Marketing wewnętrzny i jego istota 65

Rozdział 4. Jakość usług (Agata Krukowska-Miler) 70
4.1. Definicja jakości usług 70
4.2. Czynniki determinujące jakość usług 72
4.3. Metody diagnozowania jakości usług 73
4.4. Jakość a satysfakcja klienta 78

Rozdział 5. Planowanie marketingowe w działalności usługowej (Sławomir Kowalski) 81
5.1. Misja organizacji usługowej 81
5.2. Analiza strategiczna 82
5.3. Struktura planu marketingowego 92

Rozdział 6. Marketing w organizacjach non-profit (Katarzyna Stała) 95
6.1. Pojecie i podział organizacji non-profit 95
6.2. Rynek organizacji non-profit 97
6.3. Konsumenci organizacji non-profit 100
6.4. Zarządzanie marketingiem w organizacjach non-profit 103

Przypadki do studiowania 111
Zakład kosmetyczny „KAMELEON" 113
Agencja reklamowa „MAGIA KOLORÓW" 117
Biuro podróży „KANGUR" 122
Firma „SATELITA" 125
Linie lotnicze „FLY BIRD" 129

Literatura 133


135 stron, oprawa miękka                                         @p

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022