ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZNACZENIE WIRTUALIZACJI MARKETINGU W SIECIOWYM KREOWANIU WARTOŚCI


MAZUREK G.

wydawnictwo: POLTEXT , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 54.89 Twoja cena  52,15 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Znaczenie wirtualizacji marketingu w sieciowym kreowaniu wartości


Marketing jako dziedzina zarówno naukowa, jak i praktyczna ulega gwałtownym przeobrażeniom wywołanym oddziaływaniem wirtualnego środowiska, w tym internetu i współczesnych koncepcji jego rozwoju, tj. Web 2.0, Web 3.0 czy cloud computing. Procesy wirtualizacji marketingu powodują modyfikację relacji zachodzących pomiędzy firmą a podmiotami otoczenia. Rośnie znaczenie współpracy w sieciach przy wykonywaniu zadań marketingu, a klienci stając się partnerami organizacji, współtworzą wartość istotną dla firmy, dla nich samych oraz dla innych nabywców.

Książka opisuje wieloaspektowe zmiany wywołane w sferze koncepcji marketingu (np. sposób myślenia o kliencie), instrumentach marketingu oraz organizacji działań marketingowych w przedsiębiorstwie, osadzając analizowaną problematykę w teorii sieci oraz przyjmując perspektywę organizacji jako systemu otwartego.


OPINIE

Ta oryginalna na polskim rynku wydawniczym praca naukowa w obszarze nauk o zarządzaniu poświęcona istocie wirtualizacji marketingu w kontekście sieciowego kreowania wartości jest ciekawym i wartościowym kompendium wiedzy na niesłychanie ważny temat zmian w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa, wynikających z tworzenia nowych struktur i układów sieciowych w wirtualnym środowisku, uwzględniających m.in. rolę klientów. Autor w swoim opracowaniu podjął się trudnego zadania wyjaśnienia wielu pojęć, definicji, modelowania procesów wirtualizacji oraz charakterystyki wykorzystywanych narzędzi i przykładów zastosowania nowoczesnych form organizacji spełniającej wymogi globalizującego się coraz bardziej otoczenia.

prof. zw. dr hab. Irena Hejduk, Szkoła Główna Handlowa

Tematykę recenzowanej książki można uznać za nowatorską i przyczyniającą się do rozwoju nauk o zarządzaniu. Wirtualizacja marketingu rozpatrywana jest w tej pracy w sposób systemowy w kontekście istotnych przeobrażeń w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa na rynku. Autor ma ambicje stworzenia podstaw metodologiczno-teoretycznych nowoczesnego marketingu, a proponowane ujęcia modelowe zostały oparte na dogłębnej analizie dorobku światowego i własnych badaniach w tym zakresie. (…) Zasługą Autora jest kompleksowe postrzeganie wpływu wirtualnego środowiska na marketing oraz podkreślenie roli procesów wirtualizacji w teorii sieciowego kreowania wartości. Sformułowane wnioski i konkluzje bardzo dobrze odpowiadają na postawione w tej książce ambitne cele.

prof. zw. dr hab. Krystyna Mazurek-Łopacińska, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu


Spis treści:

O AUTORZE

WSTĘP
Wirtualizacja a marketing
Cele, hipotezy, pytania badawcze
Struktura rozprawy

ROZDZIAŁ 1. Wirtualizacja i jej wpływ na zarządzanie przedsiębiorstwem
1.1.Koncepcja gospodarki sieciowej
1.2.Wirtualność i wirtualizacja
1.3.Wirtualizacja a teoria sieci w zarządzaniu
1.4.Wirtualne rozwiązania organizacyjne
1.5.Kreowanie wartości a procesy wirtualizacji

ROZDZIAŁ 2. Technologiczno-informacyjne uwarunkowania procesów wirtualizacji
2.1.Wirtualne środowisko-istota i charakterystyka
2.2.Technologie informacyjno-komunikacyjne w wirtualnym środowisku
2.3.Informacja w wirtualnym środowisku
2.4.Kierunki rozwoju wirtualnego środowiska

ROZDZIAŁ 3. Kierunki oddziaływania wirtualnego środowiska na marketing
3.1.Wpływ wirtualnego środowiska na marketing - perspektywa ogólna
3.2.Wpływ wirtualnego środowiska na koncepcję marketingu
3.3.Wpływ wirtualnego środowiska na instrumenty i działania marketingowe
3.4.Wpływ wirtualnego środowiska na organizację działań marketingowych
3.5.Ograniczenia wykorzystania wirtualnego środowiska w marketingu

ROZDZIAŁ 4. Wirtualizacja marketingu - konceptualizacja i operacjonalizacja zagadnienia
4.1.Istota wirtualizacji marketingu
4.2.Wirtualne społeczności konsumenckie
4.3.E-partnerstwa marketingowe
4.4.Działania afiliacyjne oraz rekomendacyjne

ROZDZIAŁ 5. Metody pomiaru wirtualizacji marketingu
5.1.Sprawność działań przedsiębiorstwa w gospodarce sieciowej
5.2.Problematyka pomiaru wirtualizacji
5.3.Nurty i perspektywy pomiaru wirtualizacji marketingu
5.4.Przegląd wybranych metod pomiaru wirtualizacji marketingu
5.5.Ocena metod pomiaru wirtualizacji marketingu

ROZDZIAŁ 6. Empiryczna identyfikacja sytuacji oraz analiza zależności
6.1.Metodyka badania oraz charakterystyka próby
6.2.Oddziaływanie wirtualnego środowiska na marketing
6.3.Analiza zależności
6.4.Bariery wirtualizacji marketingu
6.5.Synteza badań ilościowych

ROZDZIAŁ 7. Wirtualizacja marketingu - studia przypadków
7.1.Studium przypadku - Bank Pomysłów - crowdsourcing B2C
7.2.Studium przypadku - Program Partner - extranet 2.0
7.3.Studium przypadku - Tetra Pak-social media

ZAKOŃCZENIE
Przedstawiciele świata nauki i praktyki gospodarczej, którzy brali udział w badaniu jakościowym przeprowadzonym dla celów realizacji tej książki

BIBLIOGRAFIA


260 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022