Zaplanuj swój sukces!
Biznesplan na start
Masz pomysł na biznes? Gratulacje! Teraz czas zamienić idee na konkretne zyski.
By się solidnie do tego przygotować, musisz stworzyć biznesplan.
Weź czystą kartkę papieru albo otwórz nowy dokument na ekranie swojego laptopa.
Zacznij od liczb - jeśli jesteś w tym biegły i ten aspekt uważasz za najważniejszy,
skup się na planie finansowym. Możesz też zacząć od marketingu: ustalić asortyment,
opisać wachlarz usług i skalkulować zróżnicowanie cen. Możesz zaplanować akcje
promocyjne, dokonać badania aktualnych cen na rynku czy posłuchać opinii potencjalnych
klientów. Wyobraź sobie swoją przyszłą spółkę — co ją charakteryzuje, co
widzisz najwyraźniej? Dobrany zespół kreatywnych pracowników, którzy są dla siebie
życzliwi? Może zaczniesz od planowania struktury zatrudnienia, klucza doboru
pracowników, systemów motywacyjnych? Nie jest łatwo, prawda? Jednak nagroda za trud
będzie wielka.
Stworzenie biznesplanu pomaga osiągnąć sukces.
Dzieje się tak dlatego, że planowanie w biznesie wymaga solidnych przygotowań i
przemyśleń. Poszukiwanie rozwiązań wiąże się z uzupełnianiem wiedzy i gromadzeniem
informacji. Tworzenie wizji i misji czy strategii marketingowej pobudza kreatywność i
prowadzi do rozwijania ciekawych pomysłów. Dzięki analizie danych rynkowych można
pogłębić lub zaktualizować wiedzę na temat zmian w popycie, trendach czy standardach.
Analiza słabych i mocnych stron uświadamia potrzebę zmian, testuje elastyczność i
pomaga zarządzać ryzykiem. Proces pisania biznesplanu stwarza okazję do osobistego
rozwoju jego autorów poprzez określanie wartości, zasad i priorytetów oraz
stymulowanie umiejętności twórczych, a nawet artystycznych.
Spis treści:
Wstęp (5)
1. Planowanie w biznesie (9)
- Organizacja procesu planistycznego (9)
- Forma i prezentacja biznesplanu (28)
- Struktura i standardy biznesplanu (33)
2. Część wstępna (45)
- Ogólna charakterystyka działalności (45)
- Streszczenie menadżerskie - podsumowanie wykonawcze (47)
3. Plan strategiczny (53)
- Misja i wizja firmy (53)
- Analiza strategiczna (63)
4. Plany operacyjne (81)
- Plan marketingowy (81)
- Plan organizacji i zarządzania (91)
- Plan zasobów i procesów (96)
- Plan inwestycji (99)
- Plan finansowy (103)
5. Wnioski i załączniki (119)
Bibliografia (123)
128 stron, oprawa miękka