|

BADANIA POLSKIEJ KLASY WY¯SZEJ PROBLEMY DIAGNOZY DYLEMATY
BOMBOL M. RED. wydawnictwo: SGH , rok wydania 2013, wydanie I cena netto: 46.90 Twoja cena 44,56 z³ + 5% vat - dodaj do koszyka BADANIA POLSKIEJ KLASY WY¯SZEJ
Problemy, diagnozy, dylematy
Przeobra¿enia zachodz±ce w Polsce po 1989 roku doprowadzi³y do zmian
stratyfikacyjnych struktury spo³ecznej. Obecnie nie ma w±tpliwo¶ci co do istnienia
polskiej klasy ¶redniej, bêd±cej prawdziw± si³± napêdow± sukcesów gospodarczych
ostatnich dwóch dekad. Jednak¿e czy sam fakt wy³onienia i powolnego rozwarstwienia
klasy ¶redniej pozwala na przypuszczenie, ¿e bêdzie siê ona dalej zmienia³a, tworz±c
podwaliny elitarnej klasy wy¿szej? Niniejsza monografia jest wynikiem otwartej dyskusji
¶rodowiska zarów?no ekonomistów, jak i socjologów. Grono autorów prezentuje ró¿ne
nurty badañ ekonomicznych i spo³ecznych, co pozwala³a postawiæ na nowo pytania
odnosz±ce siê do "zal±¿kowej" polskiej klasy wy¿szej na pocz±tku XXI
wieku.
Oddaj±c w rêce Czytelnika zbiór refleksji na temat kszta³tuj±cej siê polskiej klasy
wy¿szej, mamy nadziejê, ¿e bêd± one inspiracj± do dalszych przemy¶leñ i stawiania
pytañ, choæby takich, jak pytanie o istnienie "polskiej drogi tworzenia klasy
wy¿szej", jak¿e innej w porównaniu z do¶wiadczeniami demokracji Zachodu.
Zaprezentowane badania empiryczne s± pierwszym szkicem obrazu przedstawicieli
zal±¿kowej polskiej klasy wy¿szej. Jest to próba obiektywnego ujêcia tematu pod
k±tem realnego ¶wiata konsumpcji, popkulturowych wyobra¿eñ o klasie wy¿szej oraz
sentymentów za utracon± ponad sze¶ædziesi±t lat temu polsk± klas± wy¿sz±. Autorzy
szukaj± odpowiedzi na pytania: jak znale¼æ rozwi±zanie czêsto pope³nianego b³êdu
uto¿samiania elity bogactwa z klas± wy¿sz± oraz jak zbadaæ atrybuty klasy, styl
zachowañ, charyzmê, wzorotwórczo¶æ w sferze warto¶ci i postaw.
Je¶li lektura niniejszej ksi±¿ki zainspiruje Czytelnika do chwili refleksji, bêdzie
to najlepsz± recenzj± wysi³ków Autorów.
Ma³gorzata Bombol
Spis tre¶ci
Ma³gorzata Bombol
Wprowadzenie
Rozdzia³ I
Krzysztof Jasiecki
Teoretyczne i metodologiczne problemy badañ nad polsk± klas± wy¿sz±.
Perspektywa socjologiczna
Rozdzia³ II
Stanis³aw Maciej Kot
Czy istnieje symetria miêdzy ubóstwem a zamo¿no¶ci±?
Rozdzia³ III
Teresa S³aby
Jako¶æ ¿ycia zal±¿kowej klasy wy¿szej w Polsce w latach 2011-2012
Rozdzia³ IV
Jadwiga Berbeka
Wybrane aspekty spo³ecznej stratyfikacji i jej zwi±zki z zachowaniami
konsumpcyjnymi
Rozdzia³ V
Krystyna Mazurek-£opaciñska, Magdalena Sobociñska
Polska klasa wy¿sza w kontek¶cie przemian w zachowaniach konsumentów - dylematy
badawcze
Rozdzia³ VI
Lechos³aw Garbarski
Klasa wy¿sza - atrakcyjny czy spêdzaj±cy sen z powiek segment rynku?
Rozdzia³ VII
Piotr Michoñ
Dobra pozycjonalne jako wyraz przynale¿no¶ci do klasy wy¿szej - konsekwencje
ekonomiczne
Rozdzia³ VIII
Rados³aw Walczak
Jak rozpoznaæ bogacza? Ocena ludzi komunikuj±cych status za pomoc± przedmiotów
w perspektywie badañ rynku
Rozdzia³ IX
Ma³gorzata Bombol
Zachowania zakupowe przedstawicieli polskiej klasy wy¿szej - próba diagnozy
Rozdzia³ X
Joanna ¯ukowska, Miko³aj Pindelski
Kreowanie e-wizerunku marki luksusowej ze szczególnym uwzglêdnieniem klasy
wy¿szej
Rozdzia³ XI
Magdalena Kachniewska
Oczekiwania klasy wy¿szej jako determinanta rozwoju us³ug hotelarskich w Polsce
Rozdzia³ XII
Joanna Pietrzak
Postawy i zachowania polskich klientów segmentu Mass Affluent
Rozdzia³ XIII
Krzysztof Borowski
Inwestycje alternatywne w Polsce i na ¶wiecie na przyk³adzie rynku dzie³ sztuki
Rozdzia³ XIV
Ma³gorzata Bombol, Krzysztof Borowski
Inwestycje na rynku wina inwestycyjnego oraz diamentów
238 stron, B5, oprawa miêkka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytu³ polskojêzyczny lub
anglojêzyczny jest aktualnie na pó³ce ksiêgarni.
|