Wartość systemów e-learningowych w podmiotach edukacyjnych
Zaproponowany temat badawczy podejmuje istotne zagadnienie życia
społeczno-gospodarczego w obszarze kształtowania wartości podmiotów funkcjonujących
na rynku usług edukacyjnych. Dynamiczne zmiany inspirowane przez rozwój technologii
informacyjnych generują potrzebę poszukiwania nowych metod identyfikowania czynników
kształtujących wartości organizacji edukacyjnej oraz mechanizmów ją tworzących.
Praca wychodzi naprzeciw tym wymaganiom, tworząc jednocześnie nowy obszar badawczy
dziedziny nauk ekonomicznych. O nowatorstwie podjętego tematu może świadczyć fakt
niewielkiej liczby publikacji i rozpraw naukowych zajmujących się problematyką
wartości podmiotów edukacyjnych przy ogólnie wysokim zainteresowaniu obszarem
kształtowania wartości w organizacjach gospodarczych, niedochodowych i administracji
publicznej. Do najważniejszych zalet recenzowanej pracy zaliczyć należy nowatorstwo
podjętego tematu, który, w obecnych czasach zmian demograficznych i koncentracji na
budowaniu systemów edukacyjnych wysokiej jakości, jawi się jako wartościowy,
użyteczny i co najważniejsze oczekiwany przez środowisko naukowo-dydaktyczne.
dr hab. Jerzy Auksztol, prof. Uniwersytetu Gdańskiego
Spis treści
Wstęp
1. Charakterystyka systemowego podejścia do e-learningu
1.1. Wiedza w społeczeństwie informacyjnym
1.2. E-learning a współczesny model nauczania
1.3. System e-learningowy w teorii systemów
1.4. Dekompozycja systemu e-learningowego
1.4.1. Płaszczyzna informatyczna
1.4.2. Płaszczyzna metodologiczno-merytoryczna
1.4.3. Płaszczyzna organizacyjno-ekonomiczna
2. Metody definiowania wartości w systemach e-learningowych
2.1. Rodzaje wartości w organizacji edukacyjnej
2.2. Czynniki tworzące wartość organizacji edukacyjnej
2.3. Zarządzanie procesowe jako narzędzie tworzenia wartości
2.4. Metodyczne aspekty analizy procesów w systemach e-learningowych
3. Główne procesy wartościotwórcze w organizacji edukacyjnej
3.1. Konfiguracja zasobów w podejściu procesowym
3.2. Realizacja procesów w organizacji edukacyjnej
3.3. Modelowa lista procesów a tworzenie wartości
4. Metody pomiaru wartości w organizacji edukacyjnej
4.1. Charakterystyka metod tworzenia narzędzi pomiaru wartości
4.2. Metodologia budowy indeksu wartości e-learningowej
4.2. Indeks wartości e-learningowej
4.2.1. Indeks wartości e-learningowej – płaszczyzna merytoryczno-metodologiczna
4.3.2. Indeks wartości e-learningowej – płaszczyzna informatyczna
4.3.2. Indeks wartości e-learningowej – płaszczyzna organizacyjno-ekonomiczna
5. Tendencje rozwojowe systemów e-learningowych
5.1. Zmiany i wyzwania cywilizacyjne a organizacja edukacyjna
5.2. Tendencje rozwojowe systemów e-learningowych w organizacji edukacyjnej
Zakończenie
Załącznik A
Załącznik B
Bibliografia
Spis ilustracji
263 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka