ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

OCHRONA INTERESÓW PRZEDSIĘBIORCY W OBROCIE GOSPODARCZYM


NIERADKA-BERNACIAK M. RODEK J. ROGULSKA-KIKOŁA A. ZIĘBA S.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 49.00 Twoja cena  46,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Ochrona interesów przedsiębiorcy w obrocie gospodarczym.

Zagadnienia praktyczne


Celem niniejszej publikacji jest przybliżenie przedsiębiorcom instrumentów prawnych, pozwalających im skutecznie chronić wypracowaną latami pozycję na rynku.

W obecnym systemie wolnorynkowym, umożliwiającym podejmowanie różnych form aktywności biznesowej, niezwykle ważna dla każdego uczestnika obrotu gospodarczego jest świadomość prawna, która skutecznie pozwoli uchronić przed nieuczciwymi działaniami innych uczestników obrotu. Renoma, klientela to wartości same w sobie, które raz dane powinny być uważnie pielęgnowane i strzeżone.

Lektura publikacji przyczyni się z pewnością do podjęcia szybkiej i właściwej rekcji, w razie naruszenia dóbr osobistych przedsiębiorcy, zaistnienia praktyki ograniczającej konkurencję, antykonkurencyjnej koncentracji przedsiębiorców, dopuszczenia się czynu nieuczciwej konkurencji lub naruszenia prawa ochronnego na znak towarowy.


WYKAZ SKRÓTÓW

PRZEDMOWA

Rozdział 1
DOBRA OSOBISTE PRZEDSIĘBIORCY

1.1. Charakterystyka dóbr osobistych przedsiębiorcy w polskim systemie prawnym
1.1.1. Rodzaje dóbr osobistych przedsiębiorcy
1.2. Warunki dopuszczalności ochrony dóbr osobistych przedsiębiorcy na gruncie kodeksu cywilnego
1.3. Instrumenty ochrony służące w przypadku naruszenia

Rozdział 2
OCHRONA KONKURENCJI - PRZESŁANKI KONIECZNE DO ZASTOSOWANIA USTAWY O OCHRONIE KONKURENCJI I KONSUMENTÓW

2.1. Ochrona konkurencji jako ochrona dóbr niemajątkowych przedsiębiorcy
2.2. Zakres stosowania ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów
2.3. Zakaz porozumień ograniczających konkurencję
2.4. Rodzaje porozumień ograniczających konkurencję
2.5. Konsekwencje zawarcia porozumienia sprzecznego z art. 6 u.o.k.k
2.6. Nadużywanie pozycji dominującej
2.7. Skutki nadużycia pozycji dominującej
2.8. Kontrola koncentracji przedsiębiorców
2.9. Rola organu antymonopolowego
2.10. Postępowanie przed Prezesem UOKiK
2.11. Rodzaje decyzji w sprawach praktyk ograniczających konkurencję
2.12. Decyzje w sprawach koncentracji

Rozdział 3
ZAPOBIEGANIE I ZWALCZANIE NIEUCZCIWEJ KONKURENCJI

3.1. Pojęcie czynu nieuczciwej konkurencji
3.1.1. Klauzula generalna
3.1.2. Nazwane czyny nieuczciwej konkurencji
3.1.2.1. Wprowadzające w błąd co do tożsamości oznaczenie przedsiębiorstwa
3.1.2.2. Fałszywe lub oszukańcze oznaczenie pochodzenia geograficznego towarów i usług
3.1.2.3. prowadzające w błąd oznaczenie towarów i usług
3.1.2.4. Naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa
3.1.2.5. Nakłanianie do rozwiązania lub niewykonania umowy
3.1.2.6. Naśladownictwo produktów
3.1.2.7. Pomawianie lub nieuczciwe zachwalanie
3.1.2.8. Utrudnianie innym przedsiębiorcom dostępu do rynku
3.1.2.9. Przekupstwo
3.1.2.10. Urządzenia niedozwolone
3.1.2.11. Reklama
3.1.2.12. Sprzedaż połączona z przyznaniem nieodpłatnej premii
3.1.2.13. System sprzedaży lawinowej
3.1.2.14. Nadmierna sprzedaż marek właściciela w sieciach sklepów dyskontowych
3.2. Odpowiedzialność cywilna
3.2.1. Zakres żądań
3.2.1.1. Zaniechanie niedozwolonych działań
3.2.1.2. Usunięcie skutków niedozwolonych działań
3.2.1.3. Złożenie oświadczenia odpowiedniej treści
3.2.1.4. Naprawienie wyrządzonej szkody, na zasadach ogólnych
3.2.1.5. Wydanie bezpodstawnie uzyskanych korzyści, na zasadach ogólnych
3.2.1.6. Zasądzenie odpowiedniej sumy pieniężnej na określony cel społeczny związany ze wspieraniem kultury polskiej lub ochroną dziedzictwa narodowego
3.2.2. Sądowe dochodzenie roszczeń
3.2.2.1. Zawezwanie do próby ugodowej
3.2.3.Pozasądowe dochodzenie roszczeń
3 3 Odpowiedzialność karna
3.3.1. Ujawnienie lub wykorzystanie informacji stanowiącej tajemnicę przedsiębiorstwa
3.3.2. Kopiowanie zewnętrznej postaci produktu
3.3.3. Organizowanie lub kierowanie systemem sprzedaży lawinowej
3.3.4. Oznaczanie lub wbrew obowiązkowi nieoznaczanie towarów bądź usług
3.3.5. Rozpowszechnianie nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd wiadomości o przedsiębiorstwie

Rozdział 4
ZNAKI TOWAROWE

4.1. Pojęcie znaku towarowego i jego zdolność odróżniająca
4.1.1. Rodzaje znaków towarowych
4.1.2. Wspólnotowy znak towarowy
4.2. Negatywne przesłanki udzielenia prawa ochronnego na znak towarowy
4.3. Prawo ochronne na znak towarowy
4.3.1. Zgłoszenie znaku towarowego
4.3.2. Rozpatrywanie zgłoszenia
4.3.3. Pierwszeństwo do uzyskania prawa ochronnego
4.3.4. Prawo ochronne i czas jego trwania
4.3.5. 1Przeniesienie prawa ochronnego na znak towarowy oraz licencja
4.4. Postępowanie sporne
4.4.1. Unieważnienie prawa ochronnego
4.4.2. Wygaśnięcie prawa ochronnego
4.5. Postępowanie w sprawie ochrony międzynarodowych znaków towarowych
4.6.Naruszenie prawa ochronnego na znak towarowy
4.6.1. Dochodzenie roszczeń w postępowaniu cywilnym - środki ochrony
4.6.2. Przepisy karne
4.6.2.1. Używanie podrobionych towarów
4.6.2.2. Wprowadzenie w błąd co do istnienia ochrony prawnej

Rozdział 5
WZORY PISM

Dobra osobiste przedsiębiorcy

Wezwanie do zaprzestania naruszania dóbr osobistych
Pozew o naruszenie dóbr osobistych

Zwalczanie nieuczciwej konkurencji

Wezwanie do zaniechania niedozwolonych działań
oraz ujawnienia informacji
Pozew o zaniechanie czynów nieuczciwej konkurencji
Pozew o zaniechanie czynów nieuczciwej konkurencji wraz z wnioskierr
o zabezpieczenie powództwa

Znaki towarowe

Formularz zgłoszeniowy dla znaku towarowego
Umowa licencyjna
Umowa sprzedaży prawa ochronnego na znak towarowy
Wezwanie do zaprzestania naruszania znaku towarowego
i ujawnienia informacji
Pozew o zakazanie naruszania prawa ochronnego na znak towarowy
Sprzeciw przeciwko udzieleniu prawa ochronnego na znak towarowy
Wniosek o unieważnienie prawa ochronnego na znak towarowy
Regulamin używania znaku
Wniosek o ponowne rozpoznanie sprawy


192 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022