ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

AUDYT ZEWNĘTRZNY SPRAWOZDANIA FINANSOWEGO A WIARYGODNOŚĆ


ŻUKOWSKA H. JANIK W. RED. / PRZEDSIĘBIORSTWA

wydawnictwo: KUL , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 52.30 Twoja cena  49,69 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Audyt zewnętrzny sprawozdania finansowego a wiarygodność przedsiębiorstwa


Sprawozdanie finansowe, produkt końcowy systemu rachunkowości, jest podstawowym źródłem informacji o sytuacji majątkowej i kapitałowej oraz o wyniku finansowym przedsiębiorstwa. Informacja pochodząca ze sprawozdania finansowego powinna być rzetelna i jasna, a przede wszystkim wiarygodna dla użytkowników informacji ze sprawozdania finansowego.

Ważnym instrumentem poprawy wiarygodności danych zawartych w sprawozdaniu finansowym jest badanie (audyt zewnętrzny) sprawozdania finansowego. Zawartość informacyjna sprawozdania finansowego uwiarygodniona przez rewizję finansową dodatkowo poprawia wizerunek przedsiębiorstwa. Przedsiębiorcy powinni być więc zainteresowani poddawaniem sprawozdań finansowych audytowi zewnętrznemu (nie tylko obligatoryjnemu wymuszonemu przez prawo bilansowe, ale i dobrowolnemu - w celu zwiększenia wiarygodności informacji w sprawozdaniu finansowym.

Monografia zawiera 29 odrębnych artykułów poświęconych różnym obszarom tematycznym audytu zewnętrznego.

aprezentowane artykuły poruszają szeroki zakres problemów związanych z organizacją i obecnością audytu zewnętrznego w wielu gospodarkach, w tym także rozwijających się, możliwymi kierunkami wpływu audytu zewnętrznego sprawozdania finansowego na wiarygodność przedsiębiorstwa oraz kształtowaniem i przestrzeganiem standardów audytu zewnętrznego.

Zdaniem Recenzenta, "opracowanie podejmuje niezwykle ważną i aktualną tematykę wiarygodności dokonań przedsiębiorstwa w szerokim kontekście uwarunkowań biznesowych, społecznych i środowiskowych. Redaktorzy książki dokonali niezwykle trafnego wyboru tematu i przyczynili się do jego wnikliwego przedstawienia. Przygotowana publikacja ma szansę zainteresować szerokie grono odbiorców, zarówno naukowców, jaki praktyków, zwłaszcza osoby zajmujące się rachunkowością, biegłych rewidentów czy finansistów".


Wstęp (Helena Żukowska, Wiesław Janik)

Część I. Organizacja audytu zewnętrznego w Polsce i Europie Wschodniej

Monika Markisz
Prawne podstawy audytu zewnętrznego w Polsce
Dorota Anna Mikulska
System nadzoru publicznego nad biegłymi rewidentami, firmami audytorskimi oraz samorządem zawodowym biegłych rewidentów w Polsce
Roman Olejniuk
Audyt finansowy na Ukrainie
Gyongyver Takats
Funkcjonowanie systemu rewizji finansowej na Węgrzech
Katarzyna Żuk
Aspekty prawne i nadzór publiczny na Białorusi
Joanna Koczar
Audyt finansowy w Rosji

Część II. Istotne zagadnienia audytu zewnętrznego w Polsce

Danuta Krzywda
Rola audytu finansowego w działalności przedsiębiorstw i instytucji
Agnieszka Polak
Obligatoryjne badanie sprawozdania finansowego - istota, podmioty uprawnione, procedura, rezultaty
Joanna Kalita
Audyt skonsolidowanego sprawozdania finansowego grupy kapitałowej
Michał Ambroziak
Uwarunkowania skuteczności audytu zewnętrznego
Bogna Sawicka
Efekty obowiązkowego badania sprawozdań finansowych w jednostkach badanych po raz pierwszy
Małgorzata Węgrzyńska
Wpływ rachunkowości kreatywnej i agresywnej na ocenę sytuacji finansowej i wyniku finansowego jednostki - rola biegłego rewidenta w identyfikowaniu takich przypadków
Maria Zuba
Rola modeli analizy dyskryminacyjnej w audycie sprawozdań finansowych
Małgorzata Kamieniecka
Rezerwy na zobowiązania jako obszar badań biegłego rewidenta
Andrzej Jackiewicz, Hanna Szeląg
Audyt podatku od towarów i usług jako narzędzie weryfikacji rzetelnego / nierzetelnego prowadzenia ksiąg rachunkowych

Część III. Wpływ audytu zewnętrznego na wiarygodność przedsiębiorstwa

Jan Komorowski
Wiarygodność przedsiębiorstwa - istota, odmiany i metody badania
Wiesław Janik
Wiarygodność przedsiębiorstwa w świetle sprawozdań finansowych
Konrad Stępień
Jakość sprawozdania finansowego a wizerunek przedsiębiorstwa
Małgorzata Garstka
Polityka rachunkowości jako przedmiot badania biegłego rewidenta i instrument kreowania wizerunku firmy
Marian Walczak
Udział rachunkowości i analizy finansowej w kształtowaniu wizerunku i wiarygodności przedsiębiorstwa
Agnieszka Nóżka
Polityka rachunkowości w obszarze rachunku kosztów a wiarygodność jednostki
Gyongyver Takats
Sprawozdawczość zintegrowana jako instrument kreowania wiarygodności (wizerunku) przedsiębiorstwa
Małgorzata Frańczuk
Znaczenie opinii biegłego rewidenta i raportu z badania sprawozdań finansowych dla zapewnienia wiarygodności spółek notowanych na giełdzie
Anna Spoz
Możliwości i uwarunkowania wykorzystania sprawozdania finansowego do oceny wiarygodności przedsiębiorstwa (kontrahenta)
Joanna Wielgórska-Leszczyńska
Ocena wiarygodności przedsiębiorstwa w kontekście jakości danych ze sprawozdań finansowych
Justyna Fijałkowska, Monika Sobczyk
Wiarygodność sprawozdawczości społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) wyzwaniem dla rachunkowości
Tamara Anna Galbarczyk
Analiza finansowa przedsiębiorstwa bankowego a jego wizerunek
Helena Żukowska
Znaczenie audytu zewnętrznego dla oceny zdolności kredytowej przedsiębiorcy
Karolina Gałązka
Znaczenie audytu zewnętrznego w ocenie zagrożenia finansowego przedsiębiorstwa


490 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022