ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ŚRODKI PRZEKAZU INFORMACJA CZY MANIPULACJA


BALICKI A. GUZ T. LIS W. RED.

wydawnictwo: KUL , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 28.10 Twoja cena  26,70 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Środki przekazu.

Informacja czy manipulacja


Podjęto próbę opisania złożonych procesów zachodzących we współczesnych środkach masowego przekazu. Rezultatem tej pracy jest publikacja zbiorowa, w której znajdują się teksty poruszające największe dylematy związane z działalnością środków masowego przekazu.

Przedstawione prace, będące owocem interdyscyplinarnej refleksji nad genezą, istotą i celowością istnienia środków masowego przekazu, jako środków przekazywania informacji, prezentują szerokie ujęcie tematu, poczynając od wskazania filozoficznych podstaw ich funkcjonowania, poprzez analizę prawną, po zagadnienia dotyczące własności intelektualnej, ściśle przecież związanej z wykorzystaniem nowych technologii generowania i przekazywania informacji. Takie ujęcie tematu pozwoliło na spojrzenie na działalność środków masowego przekazu z szerokiej perspektywy. Mieliśmy wszakże świadomość, że uzyskanie pełnego oglądu wszystkich problemów związanych z działalnością środków masowego przekazu będzie bardzo trudne, żeby nie powiedzieć - niemożliwe. Pracownicy i przedstawiciele samorządu oraz filozofowie i dziennikarze podjęli ten temat w nadziei na aktualizację relewancji komunikacji interpersonalnej dla egzystencji współczesnego człowieka, który jest formowany przez każdą przekazywaną prawdę i dobro bądź też deformowany przez każde kłamstwo i zło.

(ze Wstępu)


Wstęp (Adam Balicki, ks. Tadeusz Guz, Wojciech Lis)

Ks. TADEUSZ GUZ
Troska o filozofię mediów godną człowieka

DARIUSZ DUDEK
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji a polityka (uwagi na tle projektu nowelizacji)

GRZEGORZ KOWALSKI
Niezależność Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (wybrane kwestie prawne)

MACIEJ GAPSKI
Regulacje prawne kampanii wyborczej w wyborach parlamentarnych (zagadnienia ogólne)

GRZEGORZ WILK-JAKUBOWSKI
Doświadczenia polskiego markietingu politycznego - o roli mediów w sukcesie wyborczym

WOJCIECH LIS
Znieważenie Prezydenta RP w środkach masowego przekazu

ANNA KOMADOWSKA
Zniesławienie jako próba kształtowania negatywnego wizerunku - ujęcie karnomaterialne

ADAM BALICKI
Polemika w świetle prawa prasowego

ZBIGNIEW HUSAK
Ingerencja w sferę prywatności uzasadniona interesem publicznym

MAREK BIELECKI
Działalność mediów a wolność religijna

STANISŁAW SCHODZIŃSKI
Rzetelność mediów lokalnych na przykładzie powiatu biłgorajskiego

EWA POLAK-PAŁKIEWICZ
Media - sprzymierzeniec czy intruz?

JAROSŁAW BUBIŁO
Utwory muzyczne wobec wyzwań nowych technologii - analiza zagadnienia samplingu na tle zasad prawa autorskiego

EDYTA GAPSKA
Zastosowanie elektronicznych form komunikacji w postępowaniu cywilnym

ADAM BALICKI
Podpis elektroniczny - wybrane zagadnienia prawne

Informacje o Autorach


260 stron, A5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022